Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 715 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 151 bis 175 von 715.

Sortieren

  1. Native and non-native processing of derived forms
    masked priming evidence from English and German
    Autor*in: Heyer, Vera
    Erschienen: [2014]

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: XIII, 318 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2015

  2. Linguistic identity changes and foreign language competence development
    Chinese students studying abroad in Germany
    Erschienen: 2017

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation; Datenträger; Multimedial
    Umfang: 1 CD-ROM
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Johann Wolfgang Goethe University in Frankfurt am Main, 2017

  3. Different Words, Different Worlds? An Empirical Study Of Gender-Related Distinctions In Linguistic Usage
    Erschienen: 2016
    Verlag:  GRIN Verlag, Munich

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783668170803
    Weitere Identifier:
    9783668170803
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)LCO009000; language;gender;linguistic; (VLB-WN)1564
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

    Magisterarbeit, University of Koblenz-Landau, 2009

  4. Possessive Constructions in Modern Low Saxon
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Köln

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Bresnan, Joan (Gutachter); Wasow, Thomas (Gutachter); Jurafsky, Daniel (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Low Saxon; Niederdeutsch; possessive construction; Possessivkonstruktion; syntactic alternation; syntaktische Alternation; Lexical Functional Grammar
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Masterarbeit, Stanford, Stanford University, 2004

  5. Towards a German grammar programme for post-leaving certificate students at Dublin City University
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Townson, Michael (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: German language Study and teaching; German Grammar
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Dublin, Dublin City University, 1999

  6. Morphosyntactic feature structure in the native and non-native mental lexicon
    a priming study of stem allomorphy and inflectional affixes of German
    Autor*in: Bosch, Sina
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: VI, 166 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Potsdam, 2015

  7. The ontraction of preposition and definite article in German
    semantic and pragmatic constraints

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: 154 Seiten, Illustrationen, 30 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of Osnabrück, 2016

  8. The processing of non-canonical sentences in children with German as a first or second language and German adults evidence from an eye-tracking study
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Münster

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Schimke, Sarah (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array; Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Münster, 2017

  9. Establishing alternative sets
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Humboldt Universität zu Berlin, Philosophische Fakultät II, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Spalek, Katharina (Gutachter); Krifka, Manfred (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Fokus; Sprachverarbeitung; Fokuspartikeln; Alternativensemantik; Alternativenmenge; Kontrastive Prosodie; Fokus; Fokuspartikeln; Alternative semantics; Alternative set; Contrastive prosody; Language processing
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Berlin, Humboldt Universität zu Berlin, 2015

  10. Patterns of reception
    the early nineteenth-century German reception of British genre painting in its European context
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Kohle, Hubertus (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, München, Ludwig-Maximilians-Universität, 2016

  11. Me, myself and I: A corpus-based, contrastive study of English and German computer-mediated communication from a Systemic Functional perspective
    Autor*in: Schulz, Anke
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Universitäts- und Landesbibliothek Darmstadt, Darmstadt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Rapp, Andrea (Akademischer Betreuer); Teich, Elke (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Darmstadt, Technische Universität Darmstadt, 2015

  12. The effects of syllable structure on consonantal timing and vowel compression in child and adult speakers of German
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität, München

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Harrington, Jonathan (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, München, Ludwig-Maximilians-Universität, 2015

  13. Optionality and overgeneralisation patterns in second language acquisition: where has the expletive ensconced itself?
    Autor*in: Varley, Nadia
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang Edition, Frankfurt am Main

  14. Me, myself and I
    a corpus-based, constrative study of English and German computer-mediated communication from a systemic functional perspective
    Autor*in: Schulz, Anke

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: VII, 209 Bl., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Darmstadt, Techn. Univ., Diss., 2015

  15. The interpretation of logical connectors by monolingual and bilingual children

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: IX, 182 S., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Potsdam, Univ., Diss., 2015

  16. Applicative arguments
    a syntactic and semantic investigation of German and English
  17. Grammar growth in child second language German
    investigating DP development in an immersion setting
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Lang-Ed., Frankfurt, M.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631657287; 3631657285
    Weitere Identifier:
    9783631657287
    Schriftenreihe: Inquiries in language learning ; Vol. 11
    Schlagworte: Deutsch; Fremdsprache; Grammatik; Schüler
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (BISAC Subject Heading)EDU005000; (BIC Subject Heading)CF; (VLB-WN)1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft; Zweitspracherwerb; Deutsch als Zweitsprache; Immersion
    Umfang: XXVIII, 277 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Köln, Univ., Diss., 2014

  18. Visual prosody
    the graphematic foot in English and German

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Umfang: 255 Bl., Ill., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Köln, Univ., Diss., 2014

  19. Linguistic tug-of-war
    French and German in Alsace, 1945 [[Elektronische Ressource]]
    Autor*in: Kegel, Terry
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ.-Bibliothek Frankfurt am Main, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Swingle, Kari (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Alsace; Alemannic dialects; Linguistic change; 20th century
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Swarthmore, Pa., Swarthmore College, Bachelorarbeit, 2003

  20. L1 transfer effects in L2 grammatical gender processing of late bilinguals
    Autor*in: Renner, Anna

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Weitere Schlagworte: Bilingualismus; grammatical gender; grammatisches Genus; Genuskongruenz; Sprachtransfer; crosslinguistischer Einfluss; Spätbilinguale; Sprachen lernen; Genus lernen; gender congruency; language transfer; crosslinguistic influence; first language influence; bilingualism; late bilinguals; language learning; learning grammatical gender
    Umfang: III, 230 S., graph. Darst., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Berlin, Humboldt-Univ., Diss., 2014 (Nicht für den Austausch)

  21. Comprehension of verb inflection in German-speaking children
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ.-Verl., Potsdam

    Zusammenfassung: Previous studies on the acquisition of verb inflection in normally developing children have revealed an astonishing pattern: children use correctly inflected verbs in their own speech but fail to make use of verb inflections when... mehr

     

    Zusammenfassung: Previous studies on the acquisition of verb inflection in normally developing children have revealed an astonishing pattern: children use correctly inflected verbs in their own speech but fail to make use of verb inflections when comprehending sentences uttered by others. Thus, a three-year old might well be able to say something like ‘The cat sleeps on the bed’, but fails to understand that the same sentence, when uttered by another person, refers to only one sleeping cat but not more than one. The previous studies that have examined children's comprehension of verb inflections have employed a variant of a picture selection task in which the child was asked to explicitly indicate (via pointing) what semantic meaning she had inferred from the test sentence. Recent research on other linguistic structures, such as pronouns or focus particles, has indicated that earlier comprehension abilities can be found when methods are used that do not require an explicit reaction, like preferential looking tasks. This dissertation aimed to examine whether children are truly not able to understand the connection the the verb form and the meaning of the sentence subject until the age of five years or whether earlier comprehension can be found when a different measure, preferential looking, is used. Additionally, children's processing of subject-verb agreement violations was examined. The three experiments of this thesis that examined children's comprehension of verb inflections revealed the following: German-speaking three- to four-year old children looked more to a picture showing one actor when hearing a sentence with a singular inflected verb but only when their eye gaze was tracked and they did not have to perform a picture selection task. When they were asked to point to the matching picture, they performed at chance-level. This pattern indicates asymmetries in children's language performance even within the receptive modality. The fourth experiment examined sensitivity to subject-verb agreement violations and did not reveal evidence for sensitivity toward agreement violations in three- and four-year old children, but only found that children's looking patterns were influenced by the grammatical violations at the age of five. The results from these experiments are discussed in relation to the existence of a production-comprehension asymmetry in the use of verb inflections and children's underlying grammatical knowledge.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783869562162
    Schriftenreihe: Spektrum Patholinguistik - Schriften ; 6
    Schlagworte: Deutsch; Konjugation; Sprachverstehen; Kind <3-4 Jahre>
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: XX, 325 S., Ill., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Potsdam, Univ., Diss., 2012

  22. Text linguistics in heavy metal magazines and webzines
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cuvillier, Göttingen

  23. The curricular implications of the German language needs of Irish industry
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Univ.-Bibliothek Frankfurt am Main, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Freitag, Barbara (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Dublin, Dublin City University, Magisterarbeit, 1997

  24. Cultural Materials in Representative German Textbooks Used in the Chicago Public High Schools During the School Year 1938-1939
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  Univ.-Bibliothek Frankfurt am Main, Frankfurt am Main

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Beteiligt: Scanlan, John A. (Akademischer Betreuer); Schmidt, Austin G. (Akademischer Betreuer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Chicago, Loyola University, Masterarbeit, 1940

  25. The role of frequency in children’s learning of morphological constructions
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: DNB Sachgruppe Deutsche Sprache und Literatur
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783823368403; 3823368400
    Weitere Identifier:
    9783823368403
    Schriftenreihe: Language in performance ; 48
    Schlagworte: Deutsch; Englisch; Spracherwerb; Worthäufigkeit; Morphologie <Linguistik>
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (VLB-WN)1560: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: XIII, 266 S., graph. Darst., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: München, Univ., Diss., 2012