Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Masculinity in opera
    gender, history and new musicology
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    This book addresses the ways in which masculinity is negotiated, constructed, represented, and problematized within operatic music and practice. Although the consideration of masculine ontology and epistemology has pervaded cultural and sociological... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 3025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    24.62 PURV 0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MTo 2226
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater, Bibliothek
    Sbn 419, Purv, Masc
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    Mus 03 c.63
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    MUS 585 : M05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    mus 140.9 DC 0381
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    Sbn 419, Purvi, Mas
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    N 699/114
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.134
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book addresses the ways in which masculinity is negotiated, constructed, represented, and problematized within operatic music and practice. Although the consideration of masculine ontology and epistemology has pervaded cultural and sociological studies since the late 1980s, and masculinity has been the focus of recent if sporadic musicological discussion, the relationship between masculinity and opera has so far escaped detailed critical scrutiny. Operating from a position of sympathy with feminist and queer approaches and the phallocentric tendencies they identify, this study offers a

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415640060; 9781138709409; 9780203082928
    RVK Klassifikation: LR 54172
    Schriftenreihe: Routledge Research in Music ; 6
    Schlagworte: Opera; Masculinity; Gender identity in music; Oper; Männlichkeit <Motiv>
    Umfang: 265 S., Ill., graph. Darst., Notenbeisp.
    Bemerkung(en):

    Cover; Masculinity in Opera; Title Page; Copyright Page; Table of Contents; List of Figures; Introduction; 1 Performing Masculinity/Masculinity in Performance; PART I Voicing Masculinity; 2 Soprano Masculinities; 3 Pitch Fever: The Castrato, the Tenor, and the Question of Masculinity in Nineteenth-Century Opera; 4 Russian Opera Rebels: Fyodor Komissarzhevsky, Nikolai Figner and the Rise of the Tenor Antihero; 5 The Erotics of Masculinity in Zeffirelli's Film Otello; PART II Troubling Masculinity; 6 Saint-Saëns's Samson; 7 More Cases of Wagner; 8 Britten and the Deadlock of Identity Politics

    9 Giving Adam Voice: Troubling Gender and Identity in W.A. Mozart's Zaide and Chaya Czernowin's AdamaPART III Troubled Masculinity; 10 Opera's Unconscious, or What Men Don't Say; 11 Portrait of the Artist as an Older Man: Hans Pfitzner's Palestrina and Paul Hindemith's Mathis der Maler; 12 The 'Crisis' of Masculinity in Poulenc's Les Mamelles de Tirésias; Contributors; Index