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  1. The hyperlinked society
    questioning connections in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Michigan Press, s.l.

    ""Links"" are among the most basic—and most unexamined—features of online life. Bringing together a prominent array of thinkers from industry and the academy, The Hyperlinked Society addresses a provocative series of questions about the ways in which... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    UB Weimar
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    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
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    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
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    ""Links"" are among the most basic—and most unexamined—features of online life. Bringing together a prominent array of thinkers from industry and the academy, The Hyperlinked Society addresses a provocative series of questions about the ways in which hyperlinks organize behavior online. How do media producers' considerations of links change the way they approach their work, and how do these considerations in turn affect the ways that audiences consume news and entertainment? What role do economic and political considerations play in information producers' creation of links? How do links shape the size and scope of the public sphere in the digital age? Are hyperlinks ""bridging"" mechanisms that encourage people to see beyond their personal beliefs to a broader and more diverse world? Or do they simply reinforce existing bonds by encouraging people to ignore social and political perspectives that conflict with their existing interests and beliefs? This pathbreaking collection of essays will be valuable to anyone interested in the now taken for granted connections that structure communication, commerce, and civic discourse in the world of digital media

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Description of rights in Directory of Open Access Books (DOAB): Attribution Non-commercial No Derivatives (CC by-nc-nd))
    Volltext (Description of rights in Directory of Open Access Books (DOAB): Attribution Non-commercial No Derivatives (CC by-nc-nd))
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Turow, Joseph; Tsui, Lokman
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780472070435; 9780472050437; 9780472024537
    RVK Klassifikation: AP 18420 ; MS 7965
    Schlagworte: Technology (General)
    Umfang: Online-Ressource
  2. The hyperlinked society
    questioning connections in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Michigan Press [u.a.], Ann Arbor, Mich.

    Introduction: on not taking the hyperlink for granted / Joseph Turow -- Structuring a marketplace of attention / James G. Webster -- The hyperlink as organizing principle / Alexander Halavais -- Hyperlinking and the forces of "massification" /... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 705899
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    SW 2008/1973
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LC 13000 Turo 2008
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2008 A 16232
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 1049-58
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2009/1586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 18420 T956
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.4460
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: on not taking the hyperlink for granted / Joseph Turow -- Structuring a marketplace of attention / James G. Webster -- The hyperlink as organizing principle / Alexander Halavais -- Hyperlinking and the forces of "massification" / Philip M. Napoli -- The hyperlink in newspapers and blogs / Lokman Tsui -- The role of expertise in navigating links of influence / Eszter Hargittai -- Google, links, and popularity versus authority / Seth Finkelstein -- The hyperlinked news organization / Martin Nisenholtz -- How hyperlinks ought to change the advertising business / Tom Hespos -- Hyperlinks and marketing insight / Stacey Lynn Schulman -- Hyperlinking and advertising strategy / Eric Picard -- From hyperlinks to hyperties / Marc A. Smith -- The morality of links / David Weinberger -- Linked geographies: maps as mediators of reality / Stefaan G. Verhulst -- Will peasants map? Hyperlinks, map mashups, and the future of information / Jeremy W. Crampton -- The social hyperlink / Lada A. Adamic -- Are hyperlinks "weak ties"? / Markus Prior -- What is the online public sphere good for? / Matthew Hindman

     

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    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Turow, Joseph (Hrsg.); Tsui, Lokman
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0472050435; 0472070436; 9780472050437; 9780472070435
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; AP 18420 ; AP 15950
    Schriftenreihe: The new media world
    Schlagworte: Internet; Digital media; Internet; Digital media
    Umfang: 319 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 289-303) and index

    Includes bibliographical references and index

    Introduction: on not taking the hyperlink for granted / Joseph Turow -- Structuring a marketplace of attention / James G. Webster -- The hyperlink as organizing principle / Alexander Halavais -- Hyperlinking and the forces of "massification" / Philip M. Napoli -- The hyperlink in newspapers and blogs / Lokman Tsui -- The role of expertise in navigating links of influence / Eszter Hargittai -- Google, links, and popularity versus authority / Seth Finkelstein -- The hyperlinked news organization / Martin Nisenholtz -- How hyperlinks ought to change the advertising business / Tom Hespos -- Hyperlinks and marketing insight / Stacey Lynn Schulman -- Hyperlinking and advertising strategy / Eric Picard -- From hyperlinks to hyperties / Marc A. Smith -- The morality of links / David Weinberger -- Linked geographies: maps as mediators of reality / Stefaan G. Verhulst -- Will peasants map? Hyperlinks, map mashups, and the future of information / Jeremy W. Crampton -- The social hyperlink / Lada A. Adamic -- Are hyperlinks "weak ties"? / Markus Prior -- What is the online public sphere good for? / Matthew Hindman