Ergebnisse für *

Es wurden 30 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 30.

Sortieren

  1. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House {[u.a.], Columbia, S.C. {[u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571133828; 9781571133823
    RVK Klassifikation: GM 2394 ; GM 5165 ; GM 1600 ; GM 2660 ; GM 2986
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Natur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926); Benn, Gottfried (1886-1956); Brecht, Bertolt (1898-1956)
    Umfang: 256 S., 23cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [231] - 250

  2. The nature of history
    society and subjectivity in modern German literature
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Bell und+ Howell, Ann Arbor, Mich.

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Gesellschaft; Literatur; Deutsch; Subjektivität
    Umfang: II,605 S.
    Bemerkung(en):

    Mikrofiche-Ausgabe

    Zugl.:New York, NY, Diss. 1999

  3. The war with other media
    Bachmann's "Der gute Gott von Manhattan"
    Erschienen: 2005

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Colloquia Germanica; Tübingen : Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, 1967-; 38, 2005, H. 3-4, S. 265-283
    Weitere Schlagworte: Bachmann, Ingeborg (1926-1973): Der gute Gott von Manhattan
  4. Der entpolitisierte Friedrich Schiller
    Schiller im Schillerjahr 2005 ; review essay
    Erschienen: 2005

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Colloquia Germanica; Tübingen : Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, 1967-; 38, 2005, H. 3-4, S. 285-302
    Weitere Schlagworte: Schiller, Friedrich (1759-1805)
  5. Fetzer, John Francis: Music, love, death and Mann's 'Doktor Faustus' [Rezension]
    Erschienen: 1992

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift; Rezension
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: The German quarterly; Cherry Hill, NJ : AATG, 1928-; 65, 1992, H. N.1, S. 93/95; 26 cm
  6. Donahue, Neil H. Karl Krolow and the poetics of amnesia in postwar Germany [Rezension]
    Erschienen: 2004

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift; Rezension
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: The German quarterly; Cherry Hill, NJ : AATG, 1928-; 77, 2004, H. 1, S. 110-111; 26 cm
  7. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Archiv der Akademie der Künste, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571133823; 1571133828
    RVK Klassifikation: GM 5165 ; GM 2986 ; GM 2394 ; GM 2660 ; GM 1600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German literature - 20th century - Themes, motives; German poetry - 20th century - History and criticism; Modernism (Aesthetics); Nature in literature; Natur <Motiv>; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956); Benn, Gottfried (1886-1956); Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926)
    Umfang: 256 S.
  8. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571133823
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics and culture
    Schlagworte: Lyrik; Natur <Motiv>; Lyrik; Natur <Motiv>; Lyrik; Natur <Motiv>; Lyrik; Natur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Rilke, Rainer Maria (1875-1926); Benn, Gottfried (1886-1956); Brecht, Bertolt (1898-1956); Döblin, Alfred (1878-1957)
    Umfang: 256 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 231 - 250

  9. The nature of history
    society and subjectivity in modern German literature
    Erschienen: 2000
    Verlag:  UMI, Ann Arbor, MI

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Subjektivität
    Umfang: II, 605 S., 22 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: New York, NY, Columbia Univ., Diss., 1999

  10. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House, Rochester, N.Y. ; JSTOR, New York, NY

    Zugang:
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071; 1571138072
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics and culture
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 231-250) and index

  11. The nature of history
    society and subjectivity in modern German literature
    Erschienen: 1999

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    MP 30789
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation; Mikrofilm, Mikrofiche etc.
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Gesellschaft; Subjektivität
    Umfang: II, 605 S.
    Bemerkung(en):

    Mikrofiche-Ausg.:

    New York, NY; Columbia Univ., Diss., 1999

  12. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or social roles without external constraint, as if we had consumer choice of self. Larson Powell's book posits nature as a limit to such fantasies, redefining aesthetic modernity's conception of and relation to nature and therefore its relation to reality. Powell's term 'the Technological Unconscious' refers both to the intersection between psychoanalysis and theories of modernism and to the philosophical mediation between history and nature, a motif important from Kant to Adorno. The book's four chapters center on the representation of nature in German prose and - especially - poetry by Rilke, Benn, Brecht, and Döblin from the years 1900 to 1945. In connection with these works, Powell analyzes the conceptions of 'subject' and 'system' in the theories of Adorno, Luhmann, and Lacan and their relation to their complement, nature. 'The Technological Unconscious' is thus an important polemical intervention both in the debates over interdisciplinarity and in those between eclectic 'culturalist' theories such as New Historicism and postcolonialism on the one hand and systems theory and psychoanalysis on the other. Larson Powell is assistant professor of German at the University of Missouri-Kansas City The limits of technocracy -- Rilke's unnatural things: from the end of landscape to the Dinggedicht -- Nature on stage: Gottfried Benn: beyond the aesthetics of shock? -- The limits of violence: Döblin's colonial nature -- Nature as paradox: Brecht's exile lyric

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071
    RVK Klassifikation: GM 1600 ; GM 2394 ; GM 2660 ; GM 2986 ; GM 5165
    Schlagworte: German literature; Nature in literature; Modernism (Aesthetics); German poetry; German poetry ; 20th century ; History and criticism; German literature ; 20th century ; Themes, motives; Nature in literature; Modernism (Aesthetics)
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  13. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House [u.a.], Columbia, S.C. [u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.534.61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    FH ger Eq 7.77
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    244.403
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571133828; 9781571133823
    RVK Klassifikation: GM 2394 ; GM 5165 ; GM 1600 ; GM 2660 ; GM 2986
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Natur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926); Benn, Gottfried (1886-1956); Brecht, Bertolt (1898-1956)
    Umfang: 256 S., 23cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [231] - 250

  14. German television
    historical and theoretical approaches
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Berghahn, New York

    Long overlooked by scholars and critics, the history and aesthetics of German television have only recently begun to attract serious, sustained attention, and then largely within Germany. This ambitious volume, the first in English on the subject,... mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2016/1099
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 987896
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a puz 424.1 2 an/606
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 33210 P884
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2017/1638
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    W V 6632
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 581-33
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 39010 P882
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 33210 P884
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KNY D 6203-380 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    66/13232
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    57 A 2568
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    270424 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Lj 2130/15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Long overlooked by scholars and critics, the history and aesthetics of German television have only recently begun to attract serious, sustained attention, and then largely within Germany. This ambitious volume, the first in English on the subject, provides a much-needed corrective in the form of penetrating essays on the distinctive theories, practices, and social-historical contexts that have defined television in Germany. Encompassing developments from the dawn of the medium through the Cold War and post-reunification, this is an essential introduction to a rich and varied media tradition.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Powell, Larson (HerausgeberIn); Shandley, Robert R. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781785338373; 9781785331121
    Weitere Identifier:
    9781785331121
    RVK Klassifikation: AP 39010 ; AP 33210
    Schriftenreihe: Film Europa ; Vol. 19
    Berghahn on film
    Schlagworte: Television broadcasting; Television; Television broadcasting / History / Germany
    Umfang: viii, 234 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 215-231

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  15. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or social roles without external constraint, as if we had consumer choice of self. Larson Powell's book posits nature as a limit to such fantasies, redefining aesthetic modernity's conception of and relation to nature and therefore its relation to reality. Powell's term 'the Technological Unconscious' refers both to the intersection between psychoanalysis and theories of modernism and to the philosophical mediation between history and nature, a motif important from Kant to Adorno. The book's four chapters center on the representation of nature in German prose and - especially - poetry by Rilke, Benn, Brecht, and Döblin from the years 1900 to 1945. In connection with these works, Powell analyzes the conceptions of 'subject' and 'system' in the theories of Adorno, Luhmann, and Lacan and their relation to their complement, nature. 'The Technological Unconscious' is thus an important polemical intervention both in the debates over interdisciplinarity and in those between eclectic 'culturalist' theories such as New Historicism and postcolonialism on the one hand and systems theory and psychoanalysis on the other. Larson Powell is assistant professor of German at the University of Missouri-Kansas City The limits of technocracy -- Rilke's unnatural things: from the end of landscape to the Dinggedicht -- Nature on stage: Gottfried Benn: beyond the aesthetics of shock? -- The limits of violence: Döblin's colonial nature -- Nature as paradox: Brecht's exile lyric

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071
    RVK Klassifikation: GM 1600 ; GM 2394 ; GM 2660 ; GM 2986 ; GM 5165
    Schlagworte: German literature; Nature in literature; Modernism (Aesthetics); German poetry; German poetry ; 20th century ; History and criticism; German literature ; 20th century ; Themes, motives; Nature in literature; Modernism (Aesthetics)
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  16. [Rezension von: Kittler, Friedrich, Philosophien der Literatur, Berliner Vorlesung 2002]
    Erschienen: 2014

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Kittler, Friedrich A.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift; Rezension
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: The German quarterly; Cherry Hill, NJ : AATG, 1928; 87(2014), 1, Seite 142-143

  17. The nature of history
    society and subjectivity in modern German literature
    Erschienen: 1999

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    MP 30789
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation; Mikrofilm, Mikrofiche etc.
    Schlagworte: Deutsch; Literatur; Gesellschaft; Subjektivität
    Umfang: II, 605 S.
    Bemerkung(en):

    Mikrofiche-Ausg.:

    New York, NY; Columbia Univ., Diss., 1999

  18. The films of Konrad Wolf
    archive of the revolution
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    "This is the first book in any language on the films of Konrad Wolf (1925-1982), East Germany's greatest filmmaker, and puts Wolf in a larger European filmic and historical context"-- mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 97218
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/4586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    AP 51400 106
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 7899
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 2218.Wol 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    69/21685
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AP 44918 P882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This is the first book in any language on the films of Konrad Wolf (1925-1982), East Germany's greatest filmmaker, and puts Wolf in a larger European filmic and historical context"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781640140721
    Weitere Identifier:
    9781640140721
    RVK Klassifikation: AP 51400
    Schriftenreihe: Screen cultures: German film and the visual
    Schlagworte: Motion pictures
    Weitere Schlagworte: Wolf, Konrad (1925-1982)
    Umfang: viii, 312 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite: 275-308

  19. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or social roles without external constraint, as if we had consumer choice of self. Larson Powell's book posits nature as a limit to such fantasies, redefining aesthetic modernity's conception of and relation to nature and therefore its relation to reality. Powell's term 'the Technological Unconscious' refers both to the intersection between psychoanalysis and theories of modernism and to the philosophical mediation between history and nature, a motif important from Kant to Adorno. The book's four chapters center on the representation of nature in German prose and - especially - poetry by Rilke, Benn, Brecht, and Döblin from the years 1900 to 1945. In connection with these works, Powell analyzes the conceptions of 'subject' and 'system' in the theories of Adorno, Luhmann, and Lacan and their relation to their complement, nature. 'The Technological Unconscious' is thus an important polemical intervention both in the debates over interdisciplinarity and in those between eclectic 'culturalist' theories such as New Historicism and postcolonialism on the one hand and systems theory and psychoanalysis on the other. Larson Powell is assistant professor of German at the University of Missouri-Kansas City

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071; 9781571133823
    Schlagworte: German poetry / 20th century / History and criticism; German literature / 20th century / Themes, motives; Nature in literature; Modernism (Aesthetics); Natur <Motiv>; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956); Benn, Gottfried (1886-1956); Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926)
    Umfang: 1 online resource (256 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    :

  20. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or social roles without external constraint, as if we had consumer choice of self. Larson Powell's book posits nature as a limit to such fantasies, redefining aesthetic modernity's conception of and relation to nature and therefore its relation to reality. Powell's term 'the Technological Unconscious' refers both to the intersection between psychoanalysis and theories of modernism and to the philosophical mediation between history and nature, a motif important from Kant to Adorno. The book's four chapters center on the representation of nature in German prose and - especially - poetry by Rilke, Benn, Brecht, and Döblin from the years 1900 to 1945. In connection with these works, Powell analyzes the conceptions of 'subject' and 'system' in the theories of Adorno, Luhmann, and Lacan and their relation to their complement, nature. 'The Technological Unconscious' is thus an important polemical intervention both in the debates over interdisciplinarity and in those between eclectic 'culturalist' theories such as New Historicism and postcolonialism on the one hand and systems theory and psychoanalysis on the other. Larson Powell is assistant professor of German at the University of Missouri-Kansas City

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071; 9781571133823
    Schlagworte: German poetry / 20th century / History and criticism; German literature / 20th century / Themes, motives; Nature in literature; Modernism (Aesthetics); Natur <Motiv>; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956); Benn, Gottfried (1886-1956); Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926)
    Umfang: 1 online resource (256 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

    :

  21. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Staats- und Stadtbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571133823; 1571133828
    RVK Klassifikation: GM 5165 ; GM 2986 ; GM 2394 ; GM 2660 ; GM 1600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German literature - 20th century - Themes, motives; German poetry - 20th century - History and criticism; Modernism (Aesthetics); Nature in literature; Natur <Motiv>; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956); Benn, Gottfried (1886-1956); Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926)
    Umfang: 256 S.
  22. The differentiation of modernism
    postwar German media arts
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.319.95
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 AP 13400 P884
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    070 8 2020/04555
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135728
    RVK Klassifikation: AP 13400 ; AP 13500
    DDC Klassifikation: Künste; Bildende und angewandte Kunst (700); Sozialwissenschaften (300)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Massenmedien; Rezeption; Künste; Moderne; Medienkunst; Deutsch; Literatur; Intermedialität
    Umfang: 254 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [221] - 249

  23. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or... mehr

    Zugang:
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    Even after the end of modernism and postmodernism, grandiose fantasies of artifice and self-reference still resonate in the 'social constructivism' of current literary and cultural theory: in the idea that we can perform or construct 'identities' or social roles without external constraint, as if we had consumer choice of self. Larson Powell's book posits nature as a limit to such fantasies, redefining aesthetic modernity's conception of and relation to nature and therefore its relation to reality. Powell's term 'the Technological Unconscious' refers both to the intersection between psychoanalysis and theories of modernism and to the philosophical mediation between history and nature, a motif important from Kant to Adorno. The book's four chapters center on the representation of nature in German prose and - especially - poetry by Rilke, Benn, Brecht, and Döblin from the years 1900 to 1945. In connection with these works, Powell analyzes the conceptions of 'subject' and 'system' in the theories of Adorno, Luhmann, and Lacan and their relation to their complement, nature. 'The Technological Unconscious' is thus an important polemical intervention both in the debates over interdisciplinarity and in those between eclectic 'culturalist' theories such as New Historicism and postcolonialism on the one hand and systems theory and psychoanalysis on the other. Larson Powell is assistant professor of German at the University of Missouri-Kansas City.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071
    RVK Klassifikation: GM 2394 ; GM 5165 ; GM 1600 ; GM 2660 ; GM 2986
    Schlagworte: Natur <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926); Benn, Gottfried (1886-1956); Brecht, Bertolt (1898-1956)
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  24. The Differentiation of Modernism
    Postwar German Media Arts
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    After 1945, the purist "medium specificity" of high modernism increasingly yielded to the mixed forms of intermediality. Theodor Adorno dubbed this development a "Verfransung," or "fraying of boundaries," between the arts. TheDifferentiation of... mehr

    Zugang:
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    After 1945, the purist "medium specificity" of high modernism increasingly yielded to the mixed forms of intermediality. Theodor Adorno dubbed this development a "Verfransung," or "fraying of boundaries," between the arts. TheDifferentiation of Modernism analyzes this phenomenon in German electronic media arts of the late modernist period (1945-1980): in radio plays, film music, and electronic music. The first part of the book begins with a chapteron Adorno's theory of radio as an instrument of democratization, going on to analyze the relationship of the Hörspiel or radio play to electronic music. In the second part, on film music, a chapter on Adorno and Eisler's Composing for the Film sets the parameters for chapters on the film Das Mädchen Rosemarie (1957) and on the music films of Jean-Marie Straub and Danièle Huillet. The third part examines the music of Karlheinz Stockhausen and its relationship to radio, abstract painting, recording technology, and theatrical happenings. The book's central notion of the "differentiation of culture" suggests that late modernism, unlike high modernism, accepted thecontingency of modern mass-media driven society and sought to find new forms for it. Larson Powell is Associate Professor of German at the University of Missouri, Kansas City. He is the author of The Technological Unconscious in German Modernist Literature (Camden House, 2008).

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138835
    RVK Klassifikation: AP 13400 ; AP 13500
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300); Künste; Bildende und angewandte Kunst (700)
    Schlagworte: Massenmedien; Rezeption; Künste; Moderne; Medienkunst; Deutsch; Literatur; Intermedialität
    Umfang: 1 Online-Ressource (254 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  25. The technological unconscious in German modernist literature
    nature in Rilke, Benn, Brecht, and Döblin
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138071; 9781571133823; 1571133828
    RVK Klassifikation: GM 5165 ; GM 2986 ; GM 2394 ; GM 2660 ; GM 1600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German literature - 20th century - Themes, motives; German poetry - 20th century - History and criticism; Modernism (Aesthetics); Nature in literature; Natur <Motiv>; Lyrik
    Weitere Schlagworte: Brecht, Bertolt (1898-1956); Benn, Gottfried (1886-1956); Döblin, Alfred (1878-1957); Rilke, Rainer Maria (1875-1926)
    Umfang: 1 Online-Ressource (256 S.)