Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Ten lectures on figurative meaning-making
    the role of body and context
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Brill, Leiden

    The present book contains a transcribed version of the lectures given by Professor Zóltan Kövecses in November 2010 as one of the three forum speakers for the 8th China International Forum on Cognitive Linguistics. The topics presented in this book... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    03.b.7059
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 940 K78
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 10688
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I p 2/1435
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    302391 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The present book contains a transcribed version of the lectures given by Professor Zóltan Kövecses in November 2010 as one of the three forum speakers for the 8th China International Forum on Cognitive Linguistics. The topics presented in this book deal with the language and conceptualization of emotions, cross-cultural variation in metaphor, metaphor and metonymy in discourse, and the issue of the relationship between language, mind, and culture from a cognitive linguistic perspective

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9004364897; 9789004364899
    RVK Klassifikation: ER 940
    Schriftenreihe: Distinguished lectures in cognitive linguistics ; 9
    Umfang: XI, 129 Seiten, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Original audio files available with this book - accessed via QR-Codes in the book

  2. Extended conceptual metaphor theory
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    A brief outline of 'standard' conceptual metaphor theory and some outstanding issues -- The abstract understood figuratively, the concrete understood literally, but the concrete understood figuratively? -- Direct or indirect emergence? -- Domain,... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 12/963
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CE/130/276
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 5927
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 369.057
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    EC 3765 KOEV
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A brief outline of 'standard' conceptual metaphor theory and some outstanding issues -- The abstract understood figuratively, the concrete understood literally, but the concrete understood figuratively? -- Direct or indirect emergence? -- Domain, schema, frame or space? -- Conceptual or contextual? -- Offline or online? -- The shape of an extended view of conceptual metaphor theory -- By way of conclusion : responses to the five questions. "Conceptual metaphor theory (CMT) started with George Lakoff and Mark Johnson's book, Metaphors We Live By (1980). The theory goes back a long way and builds on centuries of scholarship that takes metaphor not simply as an ornamental device in language but as a conceptual tool for structuring, restructuring and even creating reality. Notable philosophers in this history include, for instance, Friedrich Nietzsche and, and more recently, Max Black. A recent overview of theories of metaphor can be found in Gibbs, ed. 2008 and that of CMT in particular in Kövecses 2002/2010"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108490870; 9781108796620
    Schlagworte: Metaphor; Cognitive grammar
    Umfang: xiii, 196 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index