Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Totentanz : Operationalizing Aby Warburg’s 'Pathosformeln'
    Erschienen: 01.11.2017

    The object of this study is one of the most ambitious projects of twentieth-century art history: Aby Warburg's 'Atlas Mnemosyne', conceived in the summer of 1926 – when the first mention of a 'Bilderatlas', or "atlas of images", occurs in his journal... mehr

     

    The object of this study is one of the most ambitious projects of twentieth-century art history: Aby Warburg's 'Atlas Mnemosyne', conceived in the summer of 1926 – when the first mention of a 'Bilderatlas', or "atlas of images", occurs in his journal – and truncated three years later, unfinished, by his sudden death in October 1929. Mnemosyne consisted in a series of large black panels, about 170x140 cm., on which were attached black-and-white photographs of paintings, sculptures, book pages, stamps, newspaper clippings, tarot cards, coins, and other types of images. Warburg kept changing the order of the panels and the position of the images until the very end, and three main versions of the Atlas have been recorded: one from 1928 (the "1-43 version", with 682 images); one from the early months of 1929, with 71 panels and 1050 images; and the one Warburg was working on at the time of his death, also known as the "1-79 version", with 63 panels and 971 images (which is the one we will examine). But Warburg was planning to have more panels – possibly many more – and there is no doubt that Mnemosyne is a dramatically unfinished and controversial object of study.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Hinweise zum Inhalt: kostenfrei
    Quelle: GiNDok
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Arbeitspapier; workingPaper
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Sammlung: Stanford Literary Lab
    Schlagworte: Pathosformel; Warburg, Aby Moritz; Mnemosyne; Muster <Struktur>
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help

    ;

    info:eu-repo/semantics/openAccess

  2. The choreography of the Annunciation through a computational eye
    Autor*in: Bell, Peter
    Erschienen: juin 2021

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Impett, Leonardo (Verfasser)
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Übergeordneter Titel:
    Histoire de l'art / publ. sous l'égide de l'Association des Professeurs d'Archéologie et d'Histoire de l'Art des Universités (APAHAU). Avec le soutien de la Direction Générale des Patrimoines, de l'École du Louvre, de l'Institut National d'Histoire de l'Art et du Centre Allemand d'Histoire de l'Art; Paris, 2021; No. 87, 1 (2021), Seite 61-76, 206, 210
    Schlagworte: Interaktion; Digital Humanities; Bildanalyse; Motiv; Geste; Bewegung; Kunst; Pose; Mariendarstellung
    Weitere Schlagworte: Gabriel Erzengel
    Umfang: Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zusammenfassung in französischer Sprache