Ergebnisse für *

Es wurden 20 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 20 von 20.

Sortieren

  1. Maurer, Kathrin. Discursive interaction [Rezension]
    Erschienen: 2008

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift; Rezension
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: The German quarterly; Cherry Hill, NJ : AATG, 1928-; 81, 2008, H. 2, S. 228-229; 26 cm
  2. "Von dir hätte ich nur lernen können"
    the nineteenth-century "Luisenkult" and literature for young women
    Erschienen: 2008

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Colloquia Germanica; Tübingen : Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co. KG, 1967-; 39, 2006, H. 3-4, S. 317-337
    Schlagworte: Deutsch; Literatur
    Weitere Schlagworte: Luise Preußen, Königin (1776-1810)
  3. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY[u.a.]

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: NP 1330
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Mädchenbildung; Geschlechterrolle; Nationalismus
    Umfang: X, 201 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
  5. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY [u.a.]

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135629; 1571135626
    Weitere Identifier:
    9781571135629
    RVK Klassifikation: NW 8150 ; NP 1330 ; NW 8100 ; DD 4600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German literature; Girls; National characteristics, German, in literature; Women and literature; Women; Sex role; Mädchenbildung; Mädchenbild; Mädchenliteratur; Erziehungsphilosophie; Bildungsideal; Nationalismus; Weibliche Jugend; Kolonialismus; Mädchenschule; Unterhaltungsliteratur; German literature; Girls; National characteristics, German, in literature; Women and literature; Women; Sex role
    Umfang: X, 201 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Text in engl. und dt. Sprache

    Introduction: Emotional nationalism and Germany's daughtersNationalist education and Prussia's Hohere Tochter -- Father's library: German classics in girls' schools and the ownership of German culture -- Madchenliteratur I-Backfischbucher and historical novels -- Madchenliteratur II-Queen Luise.

  6. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY [u.a.]

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 890344
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    Paed B 650: 340
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/3827
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 215 Ask
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E F 215 Ask
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 21/819
    Bb 2014/1243
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 7529
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Schleswig-Holsteinische Landesbibliothek
    114 A 1138
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bu 1476
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2015.00042:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Cfea 486
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2020-172
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    55 A 3487
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/4964
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 7793
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    PT 167 .A84 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781571135629; 1571135626
    Weitere Identifier:
    9781571135629
    RVK Klassifikation: NW 8150 ; NP 1330 ; NW 8100 ; DD 4600
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: German literature; Girls; National characteristics, German, in literature; Women and literature; Women; Sex role; Mädchenbildung; Mädchenbild; Mädchenliteratur; Erziehungsphilosophie; Bildungsideal; Nationalismus; Weibliche Jugend; Kolonialismus; Mädchenschule; Unterhaltungsliteratur; German literature; Girls; National characteristics, German, in literature; Women and literature; Women; Sex role
    Umfang: X, 201 S., Ill., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Text in engl. und dt. Sprache

    Introduction: Emotional nationalism and Germany's daughtersNationalist education and Prussia's Hohere Tochter -- Father's library: German classics in girls' schools and the ownership of German culture -- Madchenliteratur I-Backfischbucher and historical novels -- Madchenliteratur II-Queen Luise.

  7. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York ; JSTOR, New York, NY

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Zugang:
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism"--Girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1571138498; 9781571138491
    RVK Klassifikation: DD 4600 ; NP 1330 ; NW 8100
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schriftenreihe: Studies in German Literature, Linguistics, and Culture
    Schlagworte: Deutsch; Nationalismus; Mädchenliteratur; Geschlechterrolle <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Mädchenbildung; Lektüre; Geschlechterrolle; Nationalbewusstsein
    Weitere Schlagworte: Luise Preußen, Königin (1776-1810); Rhoden, Emmy von (1829-1885): Der Trotzkopf; Helm, Clementine (1825-1896): Backfischchens Leiden und Freuden; Plehn, Auguste (1839-1930)
    Umfang: 1 Online-Ressource (201 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism" -- girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University Introduction: Emotional nationalism and Germany's daughters -- Nationalist education and Prussia's Hohere Tochter -- Father's library: German classics in girls' schools and the ownership of German culture -- Madchenliteratur I-Backfischbucher and historical novels -- Madchenliteratur II-Queen Luise

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  9. Authority and community in Theodor Storm's 'Draußen im Heidedorf'
    Erschienen: 1999

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Unbestimmt
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: In: Seminar; Toronto, Ontario : Univ. of Toronto Press, 1965-; 35, 1999, H. N.1, S. 23/37
    Weitere Schlagworte: Storm, Theodor (1817-1888); Storm, Theodor (1817-1888): Draussen im Heidedorf
  10. "Von dir hätte ich nur lernen können"
    the 19th-century "Luisenkult" and literature for young women
    Erschienen: 2008

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Übergeordneter Titel: In: Colloquia Germanica; Tübingen : Narr Francke Attempto, 1967; 39(2006), 3/4, Seite 317-337; Online-Ressource

  11. Good Girls, Good Germans
    Girls' Education and Emotional Nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Woodbridge

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of military leaders, welding together a nation through war and domestic social policy.'Good Girls, Good Germans' looks at how girls and young women became ""national""... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of military leaders, welding together a nation through war and domestic social policy.'Good Girls, Good Germans' looks at how girls and young women became ""national"" during this period on a domestic and emotional level. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties-and even romance-as potential avenues for national expression

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571135629
    Schriftenreihe: Studies in German Literature Linguistics and Culture ; v.134
    Umfang: Online-Ressource (214 p)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Frontcover; Contents; Acknowledgments; Introduction: Emotional Nationalism and Germany's Daughters; 1: Nationalist Education and Prussia's höhere Töchter; 2: Father's Library: German Classics in Girls' Schools and the Ownership of German Culture; 3: Mädchenliteratur I - Backfischbücher and Historical Novels; 4: Mädchenliteratur II - Queen Luise; Conclusion; Bibliography; Index; Backcover

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  12. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism" -- girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University Introduction: Emotional nationalism and Germany's daughters -- Nationalist education and Prussia's Hohere Tochter -- Father's library: German classics in girls' schools and the ownership of German culture -- Madchenliteratur I-Backfischbucher and historical novels -- Madchenliteratur II-Queen Luise

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  13. Libraries and the information society in Germany
    an introduction
    Autor*in:
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Harrassowitz, Wiesbaden

    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    15 A 846
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2015/2022
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 9163
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AN 80010 P715
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Plassmann, Engelbert; Askey, Dale (Übers.); Askey, Jennifer Drake (Übers.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783447102032
    Weitere Identifier:
    9783447102032
    RVK Klassifikation: AN 57400 ; AN 80010
    DDC Klassifikation: 020#DNB
    Schlagworte: Libraries; Library science; Information society; System theory; System theory; Libraries; Information technology
    Umfang: XII, 360 S., Kt, 240 mm x 170 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [301] - 329

  14. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    /NP 1330 A835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.045.96
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Ger PA 6006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Oberzwehren
    95 Päd DM 0024
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 NP 1330 A835
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571135626; 9781571135629
    RVK Klassifikation: DD 4600 ; NP 1330 ; NW 8100
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Deutsch; Mädchenliteratur; Geschlechterrolle <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Mädchenbildung; Lektüre; Geschlechterrolle; Nationalbewusstsein; Nationalismus
    Weitere Schlagworte: Luise Preußen, Königin (1776-1810); Rhoden, Emmy von (1829-1885): Der Trotzkopf; Helm, Clementine (1825-1896): Backfischchens Leiden und Freuden; Plehn, Auguste (1839-1930)
    Umfang: X, 201 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [189] - 197

  15. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism" -- girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  16. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism" -- girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  17. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Boydell & Brewer, Suffolk ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social... mehr

    Zugang:
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    The age of nationalism in nineteenth-century Germany generally conjures up images of the Prussian military, Fürst Otto von Bismarck, and Hohenzollern kings who welded together a nation out of disparate principalities through war and domestic social policy. Good Girls, Good Germans looks at how girls and young women became "national" during this period by participating in the national community in the home, in state-sponsored Töchterschulen, and in their reading of Mädchenliteratur. By learning to subordinate desires for individual agency to the perceived needs of the national community -- what Askey calls "emotional nationalism" -- girls could fulfill their class- and gender-specific roles in society and discover a sense of their importance for the progress of the German nation. Informed by recent historical research on nineteenth-century nationalism, Good Girls, Good Germans demonstrates how the top-down construction of a national identity, especially in girls' education, came to be experienced by reading girls. Chapters in this book examine literature published for and taught to girls that encouraged readers to view domestic duties -- and even romance -- as potential avenues for national expression. By aligning her heart with the demands of the nation, a girl could successfully display her national involvement within the confines of the private sphere. Jennifer Drake Askey is Coordinator of Academic Program Development at Wilfrid Laurier University.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781571138491
    RVK Klassifikation: DD 4600 ; NP 1330 ; NW 8100
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: Deutsch; Mädchenliteratur; Geschlechterrolle <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Mädchenbildung; Lektüre; Geschlechterrolle; Nationalbewusstsein; Nationalismus
    Weitere Schlagworte: Luise Preußen, Königin (1776-1810); Rhoden, Emmy von (1829-1885): Der Trotzkopf; Helm, Clementine (1825-1896): Backfischchens Leiden und Freuden; Plehn, Auguste (1839-1930)
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 201 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 02 Oct 2015)

  18. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Ruhr-Universität Bochum, Institut für Erziehungswissenschaft, Bibliothek
    Cf 2485
    keine Fernleihe
    Historisches Institut, Abteilung für Mittlere und Neuere Geschichte mit Abteilung für Nationalismusforschung, Bibliothek
    420/Em722:3
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 52741
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21LNSM1231
    Landesbibliothekszentrum Rheinland-Pfalz / Pfälzische Landesbibliothek
    115-462
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781571135629; 1571135626
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Mädchenliteratur; Nationalbewusstsein; Geschlechterrolle <Motiv>; Mädchenbildung; Nationalbewusstsein <Motiv>; Lektüre; Deutsch; Geschlechterrolle
    Umfang: X, 201 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  19. Good girls, good Germans
    girls' education and emotional nationalism in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Camden House, Rochester, NY

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.045.96
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1571135626; 9781571135629
    RVK Klassifikation: DD 4600 ; NP 1330 ; NW 8100
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830); Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Deutsch; Mädchenliteratur; Geschlechterrolle <Motiv>; Nationalbewusstsein <Motiv>; Mädchenbildung; Lektüre; Geschlechterrolle; Nationalbewusstsein; Nationalismus
    Weitere Schlagworte: Luise Preußen, Königin (1776-1810); Rhoden, Emmy von (1829-1885): Der Trotzkopf; Helm, Clementine (1825-1896): Backfischchens Leiden und Freuden; Plehn, Auguste (1839-1930)
    Umfang: X, 201 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [189] - 197

  20. Reading as women, reading as patriots
    nationalism, popular literature, and girls' education in Wilhelminian Germany
    Erschienen: 2003

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    MP 33362
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation; Mikrofilm, Mikrofiche etc.
    Umfang: VI, 285 S.
    Bemerkung(en):

    Mikrofiche-Ausg. :

    St. Louis, Mo., Washington Univ., Diss., 2003