Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 85 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 85.

Sortieren

  1. The ancient art of transformation
    case studies from Mediterranean contexts
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxbow Books, Oxford

    Landesamt für Denkmalpflege und Archäologie, Sachsen-Anhalt, Landesmuseum für Vorgeschichte, Bibliothek
    V/3160
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    280
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Gondek, Renee M. (HerausgeberIn); Sulosky Weaver, Carrie L. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1789251044; 9781789251043
    Schlagworte: Art, Ancient; Life cycle, Human, in art; Visual communication; Visual communication; Art, Ancient; Life cycle, Human, in art; Visual communication; Visual communication; Mediterranean Region; Mediterranean Region
    Umfang: 1 volume, illustrations (black and white, and colour), 24 cm
  2. Orality, literacy, and modern media
    Autor*in:
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Camden House, Columbia, SC

    Beginning with a charming Scottish traveler's tale this book provides new insights into the nature of oral and written forms of communication and makes a renewed attempt to link the discussion of orality and literacy with the exploration of modern... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Beginning with a charming Scottish traveler's tale this book provides new insights into the nature of oral and written forms of communication and makes a renewed attempt to link the discussion of orality and literacy with the exploration of modern media By combining investigations in both study areas the volume offers mutual illuminations of phenomena in both fields and prepares the ground for telling the whole story of communication forms from oral storytelling through book printing to the moving and talking pictures of cinema and television The essays take up ideas developed by Parry and Lord, Ong and McLuhan and also by the Russian Formalist critic Eikhenbaum and the German critic Walter Benjamin. The volume proposes a new, integrated approach to the study of communication forms and media from all ages of civilization by shifting the emphasis of investigation from the familiar polarization and differentiation of the various communication forms to an examination of their interaction and multiple interrelations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scheunemann, Dietrich (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1571130322
    RVK Klassifikation: AP 14500 ; EC 2190 ; EC 8200
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Beeldcommunicatie; Massamedia; Mondelinge literatuur; Literatur; Massenmedien; Medien; Mass media; Oral communication; Oral tradition; Visual communication; Written communication; Schriftliche Kommunikation; Mündliche Kommunikation; Massenkommunikation; Mündliche Literatur
    Umfang: X, 206 S., Ill.
  3. Words, proofs, and diagrams
    Autor*in:
    Erschienen: 2002
    Verlag:  CSLI Publications, Stanford, Calif.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Barker-Plummer, Dave (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1575864053; 1575864061
    RVK Klassifikation: ES 930
    Schriftenreihe: CSLI lecture notes ; 141
    Schlagworte: Communication visuelle; Langage et logique; Linguistique informatique; Logica; Logigrammes; Raisonnement; Redeneren; Sémantique (Philosophie); Logik; Computational linguistics; Language and logic; Logic diagrams; Reasoning; Semantics (Philosophy); Visual communication; Sprachlogik; Formale Semantik; Diagrammatisches Schließen; Künstliche Intelligenz
    Umfang: X, 276 p., Ill. : 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Visual language theory
    Autor*in:
    Erschienen: 1998
    Verlag:  Springer, New York [u.a.]

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. Iconographies of power
    the politics and poetics of visual representation
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Winter, Heidelberg

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Haselstein, Ulla (Herausgeber); Ostendorf, Berndt (Herausgeber); Schneck, Peter (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3825315339
    RVK Klassifikation: AP 94800 ; EC 7950 ; HR 1440 ; AP 14800 ; HD 570 ; HR 1700
    Schriftenreihe: American studies ; 108
    Schlagworte: Iconografie; Kunst; Visualisatie; Kunst; Politik; Visual communication; Visual communication; Art; Arts; Bild; Gesellschaft; Ästhetik; Medien; Kultur; Machtpolitik
    Weitere Schlagworte: USA; Machtpolitik; Aufsatzsammlung
    Umfang: 347 S., Ill.
  6. Ways of the illustrator
    visual communication in children's literature
    Erschienen: 1982
    Verlag:  American Library Assoc., Chicago

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. The visual world of the Hungarian Angevin legendary
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Central European University Press, Budapest

    "Dispersed in two continents, four countries and six collections; many of its pages were cropped, cut into four, or lost forever; its history, origin, commissioner and audience are obscure; still, in its fragmented state it presents fifty-eight... mehr

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    vergriffen
    keine Fernleihe

     

    "Dispersed in two continents, four countries and six collections; many of its pages were cropped, cut into four, or lost forever; its history, origin, commissioner and audience are obscure; still, in its fragmented state it presents fifty-eight legends in an abundant series of images, on folios fully covered by miniatures, richly gilded, using only one side of the fine parchment; a luxurious codex worthy of a ruler; a unique iconographic treasury of medieval legends; one of the most significant manuscripts of the medieval Hungarian Kingdom--these are all what we call the Hungarian Angevin Legendary"--Provided by publisher Introduction -- A circle of saints -- Analysis of the legends -- Analysis of the image types -- Conclusions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789637326257
    RVK Klassifikation: AM 53600
    Schriftenreihe: Central European cultural heritage ; volume I
    Schlagworte: Illumination of books and manuscripts, Hungarian; Illumination of books and manuscripts, Medieval; Visual communication; Art and religion; Saints; Legends
    Umfang: pages cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    :

  8. When ego was imago
    signs of identity in the Middle Ages
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2011:1984:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 868219
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ND 5100 B412
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2011/3439
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK in Arbeit
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2011 C 1000
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Eo 76,23
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Dombibliothek Hildesheim
    1 F e 02975
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bt 9671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    8° Ki 201/137
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    La 960
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    NM 1500 B412
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    61a/807
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HP 210.046
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    61.4270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004192171
    Weitere Identifier:
    9789004192171
    RVK Klassifikation: ND 4630 ; NM 1500 ; ND 5100 ; LH 78310
    Schriftenreihe: Visualising the Middle Ages ; Vol. 3
    Schlagworte: Middle Ages; Middle Ages; Charters; Seals (Numismatics); Identity (Psychology); Signs and symbols; Visual communication; Individuality; Interpersonal communication; Middle Ages; Middle Ages; Charters; Seals (Numismatics); Identity (Psychology); Signs and symbols; Visual communication; Individuality; Interpersonal communication; Europe
    Umfang: XXIX, 295 S., [13] Bl., Ill., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. The visual culture reader
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    A 6.12 Vis 2(3)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    NX458 .V58 2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LC 90000 M677(3)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    LH 61090 M677(3)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    KUN 171.9:YD0002(003)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    KoM 285.006 a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-11789
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 041.8 CM 8014,3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 97
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Mirzoeff, Nicholas (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415620550; 9780415782623
    Weitere Identifier:
    9780415620550
    RVK Klassifikation: HD 570 ; LC 95000 ; MS 7850 ; AP 14800
    Auflage/Ausgabe: 3rd edition
    Schlagworte: Arts, Modern; Arts, Modern; Popular culture; Visual communication; Visuelle Wahrnehmung; Kultur; Aufsatzsammlung
    Umfang: xxxviii, 686 Seiten, Illustrationen, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis ungezählte Seite 674

    Literaturangaben

    Mit Register

    W.J.T. Mitchell: pt. 1 Expansions : There are no visual media

    W.J.T. Mitchell: pt. 1 Expansions :There are no visual media

    Teddy Cruz: The (in)human spatial condition : a visual essay ; Mapping non-conformity : post-bubble urban strategies

    Beth Coleman: X-reality : interview with the virtual cannibal

    Wendy Hui Kyong Chun: On software, or the persistence of visual knowledge

    Jacques Ranci(c)·re: Notes on the photographic image

    Jack Halberstam: Queer faces : photography and subcultural lives

    Terry Smith: Currents of worldmaking in contemporary art

    Sarat Maharaj: Sublimated with mineral fury : prelim notes on sounding pandemonium Asia

    Nicholas Mirzoeff: The sea and the land : biopower and visuality from slavery to Katrina

    Zainab Bahrani: pt. 2 Globalization, war and visual economy : (a) War and violence : The archaeology of violence : the king's head

    Allen Feldman: On the actuarial gaze : from 9/11 to Abu Ghraib

    Derek Gregory: American military imaginaries and Iraqi cities

    Lisa Parks: Zeroing in : overhead imagery, infrastructure ruins, and datalands in Afghanistan and Iraq

    Trevor Paglen: What Greg Roberts saw : visuality, intelligibility, and sovereignty : 36,000km over the equator

    Faisal Devji: Media and martyrdom

    Naeem Mohaiemen: Live true life or die trying

    Jonathan L. Beller: (b) Attention and visualizing economy : Kino-I, Kino-world : notes on the cinematic mode of production

    Paolo Virno: On virtuosity

    Ackbar Abbas: Faking globalization

    Andrew Ross: Creativity and the problem of free labor

    Mark Fisher: It's easier to imagine the end of the world than the end of capitalism

    Brian Holmes: Do it yourself geo-politics

    Ren(c)♭ Descartes: pt. 3 The body, coloniality and visuality : (a) Bodies and minds : Optics

    Georgina Kleege: Blindness and visual culture : an eye witness account

    Carol Mavor: Reduplicative desires

    Donna Haraway: The persistence of vision

    Amelia Jones: The body and/in representation

    Henry John Drewal: Forever modern : Mami Wata visual culture and history in Africa

    Marita Sturken: (b) Histories and memories : The mobilized and virtual gaze in modernity : fl(c)Øneur/fl(c)Øneuse ; Tourism and "sacred ground" : the space of ground zero

    Sumathi Ramaswamy: Maps, mother/goddesses, and martyrdom in modern India

    Dipesh Chakrabarty: Museums in late democracies

    Frantz Fanon: The fact of blackness

    Fred Moten: The case of blackness

    Timothy Mitchell: (c) (Post/de/neo)colonial visualities : Orientalism and the exhibitionary order

    Malek Alloula: from The colonial harem

    Suzanne Preston Blier: Vodun art, social history and the slave trade

    Finbarr Barry Flood: Between cult and culture : Bamiyan, Islamic iconoclasm and the museum

    Okwui Enwezor: The postcolonial constellation : contemporary art in a state of permanent transition

    Eyal Weizman: Urban warfare : walking through walls

    Tara McPherson: pt. 4 Media and mediations : U.S. operating systems at midcentury : the intertwining of race and unix

    Faye Ginsburg: Rethinking the digital age

    Alexander R. Galloway: The unworkable interface

    Brian Massumi: On the superiority of the analog

    Lisa Nakamura: Digital racial formations and networked images of the body

    Lisa Cartwright,: Imagination, multimodality and embodied interaction : a discussion of sound and movement in two cases of laboratory and clinical magnetic resonance imaging

    Teddy Cruz: The (in)human spatial condition : a visual essay ; Mapping non-conformity : post-bubble urban strategies

    Beth Coleman: X-reality : interview with the virtual cannibal

    Wendy Hui Kyong Chun: On software, or the persistence of visual knowledge

    Jacques Rancière: Notes on the photographic image

    Jack Halberstam: Queer faces : photography and subcultural lives

    Terry Smith: Currents of worldmaking in contemporary art

    Sarat Maharaj: Sublimated with mineral fury : prelim notes on sounding pandemonium Asia

    Nicholas Mirzoeff: The sea and the land : biopower and visuality from slavery to Katrina

    Zainab Bahrani: pt. 2 Globalization, war and visual economy : (a) War and violence :The archaeology of violence : the king's head

    Allen Feldman: On the actuarial gaze : from 9/11 to Abu Ghraib

    Derek Gregory: American military imaginaries and Iraqi cities

    Lisa Parks: Zeroing in : overhead imagery, infrastructure ruins, and datalands in Afghanistan and Iraq

    Trevor Paglen: What Greg Roberts saw : visuality, intelligibility, and sovereignty : 36,000km over the equator

    Faisal Devji: Media and martyrdom

    Naeem Mohaiemen: Live true life or die trying

    Jonathan L. Beller: (b) Attention and visualizing economy :Kino-I, Kino-world : notes on the cinematic mode of production

    Paolo Virno: On virtuosity

    Ackbar Abbas: Faking globalization

    Andrew Ross: Creativity and the problem of free labor

    Mark Fisher: It's easier to imagine the end of the world than the end of capitalism

    Brian Holmes: Do it yourself geo-politics

    René Descartes: pt. 3 The body, coloniality and visuality : (a) Bodies and minds :Optics

    Georgina Kleege: Blindness and visual culture : an eye witness account

    Carol Mavor: Reduplicative desires

    Donna Haraway: The persistence of vision

    Amelia Jones: The body and/in representation

    Henry John Drewal: Forever modern : Mami Wata visual culture and history in Africa

    Marita Sturken: (b) Histories and memories :The mobilized and virtual gaze in modernity : flâneur/flâneuse ; Tourism and "sacred ground" : the space of ground zero

    Sumathi Ramaswamy: Maps, mother/goddesses, and martyrdom in modern India

    Dipesh Chakrabarty: Museums in late democracies

    Frantz Fanon: The fact of blackness

    Fred Moten: The case of blackness

    Timothy Mitchell: (c) (Post/de/neo)colonial visualities :Orientalism and the exhibitionary order

    Malek Alloula: fromThe colonial harem

    Suzanne Preston Blier: Vodun art, social history and the slave trade

    Finbarr Barry Flood: Between cult and culture : Bamiyan, Islamic iconoclasm and the museum

    Okwui Enwezor: The postcolonial constellation : contemporary art in a state of permanent transition

    Eyal Weizman: Urban warfare : walking through walls

    Tara McPherson: pt. 4 Media and mediations :U.S. operating systems at midcentury : the intertwining of race and unix

    Faye Ginsburg: Rethinking the digital age

    Alexander R. Galloway: The unworkable interface

    Brian Massumi: On the superiority of the analog

    Lisa Nakamura: Digital racial formations and networked images of the body

    Lisa Cartwright,: Imagination, multimodality and embodied interaction : a discussion of sound and movement in two cases of laboratory and clinical magnetic resonance imaging

  10. Sortieren, Sammeln, Suchen, Spielen
    die Datenbank als mediale Praxis
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  LIT, Münster

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 877747
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    MI - 159
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    A 6.15 Sor 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a inf 530 e/333
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 15965 B671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hamburger Institut für Sozialforschung, Bibliothek
    All 395/12
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15900 B671
    keine Fernleihe
    Hans-Bredow-Institut für Medienforschung an der Universität Hamburg, Bibliothek
    A V 2-46
    Archivbestand, bitte nachfragen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2844-5744
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Hamburg, Bibliothek
    MK - 12
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RS 5045(18)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2016 A 101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bu 2025
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Allg 5e Sor
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-10132
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 13550 B671 S714
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    AP 13550 030 2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    inf 081 DA 9496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 15961 BOEH
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 15961 B671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2013-6009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    T um/ Sort 45
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/13226
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    QAA 722/2012 B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    256 313
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    FSD 029
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    FSD 029a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.280
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    MK Md 002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Böhme, Stefan (Hrsg.); Nohr, Rolf F.; Wiemer, Serjoscha (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3643117280; 9783643117281; 9783643110862
    Weitere Identifier:
    9783643117281
    RVK Klassifikation: LB 33999 ; LC 50000 ; AP 15961 ; AP 13550
    Schriftenreihe: Medien'Welten ; Bd. 18
    Schlagworte: Database design; Computer games; Multimedia systems; Massmedia and technology; Visual communication; Computer games; Database design; Massmedia and technology; Multimedia systems; Visual communication
    Umfang: 352 S., Ill., 220 mm x 160 mm
    Bemerkung(en):

    Falsche ISBN auf der Rückseite des Titelbl

  11. Imago mortis
    mediating images of death in late medieval culture
    Autor*in: Kinch, Ashby
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Introduction: The Mediating Image of Death -- Section One. Facing Death -- "Yet mercie thou shal have" : Affirmative Visions of Dying in Illustrations of Henry Suso's "De Scientia" -- Verbo-Visual Mirrors of Mortality in Thomas Hoccleve's "Lerne for... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 886096
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Iko 2875,85
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 C 1064
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:EP:2450:::2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 GE 8201 K51
    keine Fernleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    8° Ke 201/74
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    64/16351
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2189
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: The Mediating Image of Death -- Section One. Facing Death -- "Yet mercie thou shal have" : Affirmative Visions of Dying in Illustrations of Henry Suso's "De Scientia" -- Verbo-Visual Mirrors of Mortality in Thomas Hoccleve's "Lerne for to Die" -- Section Two. Facing the Dead -- Commemorating Power in the Legend of the Three Living and Three Dead -- Spiritual, Artistic, and Political Economies of Death : Audelay's Three Dead Kings and the Lancastrian Cadaver Tomb -- Section Three. The Community of Death -- "My stile I wille directe" : Lydgate and the Bedford Workshop Reinvent the Danse Macabre -- The Parlementaire, the Mayor, and the Crisis of Community in the Danse Macabre -- Epilogue: The Afterlives of Medieval Images of Death

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004243699
    Weitere Identifier:
    9789004243699
    RVK Klassifikation: HH 4061 ; LH 84370 ; GE 8201
    Schriftenreihe: Visualising the Middle Ages ; Vol. 9
    Schlagworte: Death in art; Death in literature; Art, Medieval; Literature, Medieval; Visual communication; Middle Ages; Death; Death in art; Death in literature; Art, Medieval; Literature, Medieval; Visual communication; Middle Ages; Death; Europe; Europe
    Umfang: XVI, 301 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction: The Mediating Image of DeathSection One. Facing Death -- "Yet mercie thou shal have" : Affirmative Visions of Dying in Illustrations of Henry Suso's "De Scientia" -- Verbo-Visual Mirrors of Mortality in Thomas Hoccleve's "Lerne for to Die" -- Section Two. Facing the Dead -- Commemorating Power in the Legend of the Three Living and Three Dead -- Spiritual, Artistic, and Political Economies of Death : Audelay's Three Dead Kings and the Lancastrian Cadaver Tomb -- Section Three. The Community of Death -- "My stile I wille directe" : Lydgate and the Bedford Workshop Reinvent the Danse Macabre -- The Parlementaire, the Mayor, and the Crisis of Community in the Danse Macabre -- Epilogue: The Afterlives of Medieval Images of Death.

    Introduction: The Mediating Image of Death -- Section One. Facing Death -- "Yet mercie thou shal have" : Affirmative Visions of Dying in Illustrations of Henry Suso's "De Scientia" -- Verbo-Visual Mirrors of Mortality in Thomas Hoccleve's "Lerne for to Die" -- Section Two. Facing the Dead -- Commemorating Power in the Legend of the Three Living and Three Dead -- Spiritual, Artistic, and Political Economies of Death : Audelay's Three Dead Kings and the Lancastrian Cadaver Tomb -- Section Three. The Community of Death -- "My stile I wille directe" : Lydgate and the Bedford Workshop Reinvent the Danse Macabre -- The Parlementaire, the Mayor, and the Crisis of Community in the Danse Macabre -- Epilogue: The Afterlives of Medieval Images of Death.

  12. Visual rhetoric and early modern English literature
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 903620
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/8095
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 5500
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 8931
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bs 7117
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 1355
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    63.3761
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780754662839
    Weitere Identifier:
    9780754662839
    RVK Klassifikation: HI 1151 ; HI 1117 ; HI 1110
    Schriftenreihe: Material readings in early modern culture
    Schlagworte: English literature; Visual perception in literature; Imagery (Psychology) in literature; Art and literature; Art and literature; English literature; Illustration of books; Visual communication; Art and literature
    Umfang: X, 174 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enth. Literaturverz. S. [153] - 171 und Index

    Introduction: printed imagery and early modern English literature -- "The discription of the worlde": military, horticultural, and technical illustration and Andrew Marvell's Gardens' -- Truth the "way of dichotomy": dichotomous tables and John Milton's Paradise lost -- Art "speculatory ingenuity:" painting, writing, and Andrew Marvell's "Last instructions to a painter" -- Nature "surveying nature, with too nice a view": naturalistic, realistic, anatomical, and allegorical animals in Aphra Behn's Oroonoko.

  13. The Routledge companion to music and visual culture
    Autor*in:
    Erschienen: [2014]; © 2014
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    25.14 SHEP 0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    MUS 080.3:YD0001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Iko 7124,90
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    16-11358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LR 57700 SHE
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Musik Franz Liszt, Hochschulbibliothek
    T 49.475
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2927
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Shephard, Tim (Herausgeber); Leonard, Anne (Herausgeberin)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415629256
    RVK Klassifikation: LR 57700 ; LC 95000
    Schlagworte: Art and music; Music in art; Art in music; Visual communication; Arts
    Umfang: XVIII, 391 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Richard Leppert: Seeing music

    Richard Leppert: Seeing music

    Simon Shaw-Miller: Synaesthesia

    Charlotte de Mille: Art history for musicologists

    Jonathan Hicks: Musicology for art historians

    Robert L. Kendrick: Iconography

    Marsha Morton: Cultural history

    Laura Cull: Performance studies

    David Neumeyer: Studying music and screen media

    Andrew Killick: Visual evidence in ethnomusicology

    Alan Davison: Representing music-making

    Stephen A. Bergquist: Composer portrait prints

    Ayla Lepine: Music, symbolism, and allegory

    Philip Weller: Music as attribute

    Alexander Binns: Looking and listening

    Therese Dolan: Painting and musicality

    William L. Coleman: The "representation" of paintings in music

    Laura Leante: Gesture and imagery in music performance

    Liv Lande: Notations

    Marica S. Tacconi: Manuscripts

    Kate van Orden: Printed music

    Jan Butler: Album art and posters

    Gurminder Kaur Bhogal: Visual metaphors in music analysis and criticism

    Antonio Cascelli: Visual metaphors in music treatises

    Anne Leonard: Musical metaphors in art criticism

    Clare Hornsby: Musical metaphors in art treatises

    Tim Shephard: Leonardo and the paragone

    Sheila McTighe: Poussin and the modes

    Diane Silverthorne: Wagner's Gesamtkunstwerk

    Jonathan B. Katz: Ragas, mood, and representation

    Peter Schmunk: Artists as musicians and musical connoisseurs

    Tim Shephard: Musical spaces

    Laura Moretti: Built architecture for music

    Abigail Wood: Urban soundscapes

    Mingmei Yip: Music in social and artistic context

    Fabian Holt: Music in new media

    Kelley Harness: Pageantry

    Sarah Hibberd: Opera

    Philip Weller: Ballet

    Flaviana Sampaio: Dance

    Dominic McHugh: Musicals

    Anna Morcom: Film I

    David Neumeyer: Film II

    Holly Rogers: Multi-media art

    Roger Moseley.: Music, visual culture, and digital games

    Simon Shaw-Miller: Synaesthesia

    Charlotte de Mille: Art history for musicologists

    Jonathan Hicks: Musicology for art historians

    Robert L. Kendrick: Iconography

    Marsha Morton: Cultural history

    Laura Cull: Performance studies

    David Neumeyer: Studying music and screen media

    Andrew Killick: Visual evidence in ethnomusicology

    Alan Davison: Representing music-making

    Stephen A. Bergquist: Composer portrait prints

    Ayla Lepine: Music, symbolism, and allegory

    Philip Weller: Music as attribute

    Alexander Binns: Looking and listening

    Therese Dolan: Painting and musicality

    William L. Coleman: The "representation" of paintings in music

    Laura Leante: Gesture and imagery in music performance

    Liv Lande: Notations

    Marica S. Tacconi: Manuscripts

    Kate van Orden: Printed music

    Jan Butler: Album art and posters

    Gurminder Kaur Bhogal: Visual metaphors in music analysis and criticism

    Antonio Cascelli: Visual metaphors in music treatises

    Anne Leonard: Musical metaphors in art criticism

    Clare Hornsby: Musical metaphors in art treatises

    Tim Shephard: Leonardo and the paragone

    Sheila McTighe: Poussin and the modes

    Diane Silverthorne: Wagner's Gesamtkunstwerk

    Jonathan B. Katz: Ragas, mood, and representation

    Peter Schmunk: Artists as musicians and musical connoisseurs

    Tim Shephard: Musical spaces

    Laura Moretti: Built architecture for music

    Abigail Wood: Urban soundscapes

    Mingmei Yip: Music in social and artistic context

    Fabian Holt: Music in new media

    Kelley Harness: Pageantry

    Sarah Hibberd: Opera

    Philip Weller: Ballet

    Flaviana Sampaio: Dance

    Dominic McHugh: Musicals

    Anna Morcom: Film I

    David Neumeyer: Film II

    Holly Rogers: Multi-media art

    Roger Moseley.: Music, visual culture, and digital games

  14. Information is beautiful
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Collins, London

    Macromedia Library Berlin
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    AP 15040 M122
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Freiburg
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Macromedia Library Hamburg
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    Z 100/ McCa
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2010 E 275(R)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    ALL Komm 90 (2012)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    KoDe Juchter
    keine Fernleihe
    Macromedia Library Köln
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    AP 16100
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-11282
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-11282 a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-11282 b
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    2021:236
    keine Fernleihe
    Macromedia Library
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    puz 028 DC 1804,2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZR / Mac
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZR / Mac
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZR / Mcc
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    TZR / Mcc
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    K 7-110-66
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik Stuttgart, Bibliothek
    GS 236
    keine Fernleihe
    Macromedia Library Stuttgart
    AP 15040
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    P 93.5/2012 M
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2018 B 161
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.3807
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780007492893; 0007492898
    Weitere Identifier:
    9780007492893
    RVK Klassifikation: AP 16100 ; AP 15040 ; ST 515
    Auflage/Ausgabe: [New ed., revised, recalculated and reimagined]
    Schlagworte: Curiosities and wonders; Information visualization; Visual communication; Information visualization; Curiosities and wonders; Information visualization
    Umfang: 255 S., überw. Ill., graph. Darst., Kt., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Previous ed.: 2009. - Includes index

  15. Orality, literacy, and modern media
    Autor*in:
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Camden House, Columbia, SC

    Beginning with a charming Scottish traveler's tale this book provides new insights into the nature of oral and written forms of communication and makes a renewed attempt to link the discussion of orality and literacy with the exploration of modern... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Beginning with a charming Scottish traveler's tale this book provides new insights into the nature of oral and written forms of communication and makes a renewed attempt to link the discussion of orality and literacy with the exploration of modern media By combining investigations in both study areas the volume offers mutual illuminations of phenomena in both fields and prepares the ground for telling the whole story of communication forms from oral storytelling through book printing to the moving and talking pictures of cinema and television The essays take up ideas developed by Parry and Lord, Ong and McLuhan and also by the Russian Formalist critic Eikhenbaum and the German critic Walter Benjamin. The volume proposes a new, integrated approach to the study of communication forms and media from all ages of civilization by shifting the emphasis of investigation from the familiar polarization and differentiation of the various communication forms to an examination of their interaction and multiple interrelations

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scheunemann, Dietrich (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 1571130322
    RVK Klassifikation: AP 14500 ; EC 2190 ; EC 8200
    Schriftenreihe: Studies in German literature, linguistics, and culture
    Schlagworte: Beeldcommunicatie; Massamedia; Mondelinge literatuur; Literatur; Massenmedien; Medien; Mass media; Oral communication; Oral tradition; Visual communication; Written communication; Schriftliche Kommunikation; Mündliche Kommunikation; Massenkommunikation; Mündliche Literatur
    Umfang: X, 206 S., Ill.
  16. An introduction to visual communication
    from cave art to second life
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Peter Lang, New York

    Acknowledgments -- Introduction -- Digital visual communication theory -- Developing visual literacy skills -- Elements of visual literacy -- Perspective, vision, and culture -- Language of images: signs, symbols, and semiotics -- Written symbols and... mehr

    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    Kom 11-43/2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KMW:BC::Barn::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.4° 85
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Acknowledgments -- Introduction -- Digital visual communication theory -- Developing visual literacy skills -- Elements of visual literacy -- Perspective, vision, and culture -- Language of images: signs, symbols, and semiotics -- Written symbols and typography -- Graphic design -- Understanding visual media -- Print media -- The photographic image -- Motion pictures and film -- Television -- Digital media -- Visual communication in cultural contexts -- Emerging visual contexts : virtual reality and digital culture -- Cultural codes and conventions -- Visual imagery and cultural change

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781433142031
    RVK Klassifikation: AP 14500 ; AM 29500
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schriftenreihe: Visual communication ; Vol. 7
    Schlagworte: Visual communication
    Umfang: xii, 286 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Revised edition of An introduction to visual communication, 2012

    Includes bibliographical references and index

  17. Inventing comics
    a new translation of Rodolphe Töpffer's reflections on graphic storytelling, media rhetorics, and aesthetic practice
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Parlor Press, Anderson, South Carolina

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a puz 409/155
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    281524 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Figueiredo, Sergio C. (Array)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781602358690; 9781602358706
    Schriftenreihe: Visual rhetoric
    Schlagworte: Graphic novels; Graphic arts; Cartooning; Visual communication
    Umfang: xxxiii, 175 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    :

  18. Text and image
    a critical introduction to the visual/verbal divide
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    "This introductory textbook explores and analyses the various approaches to multimodality and offers the first comprehensive, in-depth survey of all aspects of the text-image relation.The text-image relationship has long been a cornerstone of diverse... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 452.2/682
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    EC 3870 B328
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    EC 2440 B328
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    EC 2440 102
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 15040 B328
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CJ/700/1187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 6221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    S AW 153
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    FUE 38
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2014 A 2688
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Handapparat Prof. Heinz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2440 B328
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U5--BAT25
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 9509
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HE 580.122
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    BESbat = 446372
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This introductory textbook explores and analyses the various approaches to multimodality and offers the first comprehensive, in-depth survey of all aspects of the text-image relation.The text-image relationship has long been a cornerstone of diverse approaches to multimodality and there are many different accounts. This book leads students into each of the approaches discussed, brings out their strengths and weaknesses using illustrative example analyses and includes exercises and research questions to reinforce learning. Throughout the book, John Bateman looks at a wide range of perspectives: socio-semiotics, visual communication, psycholinguistic approaches to discourse, rhetorical approaches to advertising and visual persuasion, and cognitive metaphor theory. Applications of the styles of analyses presented are discussed for a variety of materials, including textbooks, PowerPoint presentations, picture books, technical manuals and comics. Requiring no prior knowledge of the area, this is an accessible text for all students studying text and image or multimodality within English language and linguistics, media and communication studies, visual and design studies"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415841986; 9780415841979
    Weitere Identifier:
    9780415841986
    RVK Klassifikation: AP 15040 ; AP 14800 ; EC 2440 ; EC 3870 ; ET 760
    Schlagworte: Modality (Linguistics); Visual communication; Discourse analysis; Semiotics; Rhetoric; Psycholinguistics
    Umfang: XVI, 276 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliogr. references and index

    Bibliogr. S. [253] - 267

  19. Spectacle
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Peter Lang, Oxford

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:4742:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 957062
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    G 6.3 Ger 1-2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.1063
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Creech, Jennifer L. (HerausgeberIn); Haakenson, Thomas O. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783034318037
    RVK Klassifikation: LC 95015 ; AP 67200
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Schriftenreihe: German visual culture ; Volume 2
    Schlagworte: Visual communication; Visual communication
    Umfang: xii, 304 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  20. Data visualizations and infographics
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Rowman & Littlefield, Lanham [u.a.]

    An introduction to data visualizations and infographics -- Getting started with data visualizations and infographics -- Tools and applications -- Library examples and case studies -- Step-by-step library projects for data visualizations and... mehr

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    AN 65800 M449
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    An introduction to data visualizations and infographics -- Getting started with data visualizations and infographics -- Tools and applications -- Library examples and case studies -- Step-by-step library projects for data visualizations and infographics -- Tips and tricks -- Future trends

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781442243866; 9781442243873
    RVK Klassifikation: AN 70300 ; AP 15040 ; AP 15400 ; SK 850 ; ST 320
    Schriftenreihe: Library technology essentials ; 8
    Schlagworte: Library science; Charts, diagrams, etc; Communication in library science; Visual communication; Information visualization
    Umfang: XIV, 119 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    An introduction to data visualizations and infographicsGetting started with data visualizations and infographics -- Tools and applications -- Library examples and case studies -- Step-by-step library projects for data visualizations and infographics -- Tips and tricks -- Future trends.

  21. Festival culture in the world of the Spanish Habsburgs
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham, Surrey

    "Festivals and ceremonials played a major role in the Spanish world; through them local identities as well as a common Spanish culture made their presence manifest within and beyond the peninsula through ephemeral displays, music and print. This book... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/151705
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Hf 1960
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Geschichte, Bibliothek
    Q10 110/18
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/1746
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    NN 1360 C514
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.2269
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Festivals and ceremonials played a major role in the Spanish world; through them local identities as well as a common Spanish culture made their presence manifest within and beyond the peninsula through ephemeral displays, music and print. This book explores Habsburg visual culture at court and its connection with the creation of a language of triumph, the relationship between religion and the empire, and examines cultural, artistic and musical exchange in Naples and Rome. Taken together these essays contribute further to our growing appreciation of the importance of early-modern festival cultures in general, and their significance in the world of the Spanish Habsburgs in particular"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Checa Cremades, Fernando (HerausgeberIn); Fernández-González, Laura (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781409435617
    Weitere Identifier:
    9781409435617
    RVK Klassifikation: LO 49990
    Schlagworte: Festivals; Rites and ceremonies; Visual communication; Christianity and politics; Imperialism; Triumph; Habsburg, House of; Festivals; Spain
    Umfang: xxii, 299 Seiten, Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [281] - 294

    by Teófilo F. RuizIntroduction / Laura Fernández-González and Fernando Checa Cremades: Foreword

    Fernando Checa Cremades, University Complutense of Madrid: I. Habsburg visual culture : tapestries, paintings and festivals at court ; The language of triumph : images of war and victory in two tapestry series

    Miguel Ángel Zalama Rodríguez, University of Valladolid: The ceremonial decoration of the Alcázar in Madrid : the use of tapestries and paintings in Habsburg festivities

    David Sánchez Cano, University Alfonso X: II. Entries, sojourns & the wider triumphal culture in the Habsburg world ; Interventions in the urban space of Habsburg Madrid

    Laura Fernández-González, University of Edinburgh: Negotiating terms : King Philip I of Portugal and the ceremonial entry of 1581 into Lisbon

    Maria Ines Aliverti, University of Pisa: The loose parts of an entry : the flop of Cremona in 1598

    Franca Varallo, University of Torino: Margaret of Austria's travel in the state of Milan between 1598 and 1599

    Victor Mínguez, University of Castellón, Spain: Triumphal culture in Spanish America

    Alejandra B. Osorio, Wellesley College: III. Religion and empire : processions, funerals and the Spanish monarchy ; The royal exequies in New World cities and the creation of an imperial urban geography

    Juan Luis González García, University Autónoma of Madrid: Festivals and hagiography in the Spanish court (1565-1615) : the Veræ effigies of Counter-Reformation saints, from models to miracles

    Sabina di Cabi, University of Córdoba: Corpus Christi in Spanish Palermo : Baroque apparati by Paolo and Giacomo Amato during the government of the Duke of Uceda (1687-1696)

    Noel O'Regan, University of Edinburgh: IV. Music and art in the service of the Spanish Habsburgs ; Music in the service of the Spanish hegemony in early modern Rome

    Ida Mauro, University of Barcelona.: Royal festivals in mid-seventeenth-century Naples : the image of the Spanish Habsburg kings in the works of art of Italian and Spanish artists

  22. The imaginary
    word and image ; [conference on word and image studies "The imaginary/L'imaginaire" ... from 22 to 26 August 2011 in Montréal, Canada] : texte et image = L' imaginaire
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    The imaginary as a critical concept originated in the twentieth century and has been theorized in diverse ways. It can be understood as a register of thought; the way we interpret the world; the universe of images, signs, texts, and objects of... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:4875:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 951342
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK Z 26
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    283793 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The imaginary as a critical concept originated in the twentieth century and has been theorized in diverse ways. It can be understood as a register of thought; the way we interpret the world; the universe of images, signs, texts, and objects of thought. In this volume, it is explored as it manifests itself in encounters between the verbal and the visual. A number of the essays brought together here explore the transposition of the imaginary in illustrations of texts and verbal renditions of images, as well as in comic books based on paintings or on verbal narratives. Others analyze ways in which books deal with film or television and investigate the imaginary in digital media. Special attention is paid to the imaginary of places and the relationship of the imaginary with memory. Written in English and French, these contributions by European and American scholars demonstrate the various concerns and approaches characteristic of contemporary scholarship in word and image studies The imaginary is explored as it manifests itself in encounters between the verbal and the visual. These essays explore the transposition of the imaginary comic books, film and digital media, with special attention to the imaginary of places and the relationship with memory

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Clüver, Claus; Engelberts, Matthijs; Plesch, Véronique
    Sprache: Englisch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004298699
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; EC 3870
    Schriftenreihe: Word & image interactions ; 8
    Schlagworte: Art and literature; Visual communication; Literature and society; Literature and society
    Umfang: 363 S, Ill
    Bemerkung(en):

    The essays ... are based on papers presented at the Ninth Triennial Conference on Word and Image Studies "The Imaginary-L'Imaginaire", which was held from 22 to 26 August 2011 in Montréal, Canada

  23. Albrecht Dürer & the epistolary mode of address
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Composing -- The body of a letter -- Sending -- The message in transit -- Relay and delay -- Receiving -- Privileged mediators -- Interception -- Dürer's open letter -- Conclusion mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:3135:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 175254
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 C 1473
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LI 27510 B859
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    274946 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4° 365
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Composing -- The body of a letter -- Sending -- The message in transit -- Relay and delay -- Receiving -- Privileged mediators -- Interception -- Dürer's open letter -- Conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Dürer, Albrecht (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226354750
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: LI 27510
    Schlagworte: Communication and the arts; Communication in art; Visual communication; German letters; Written communication
    Weitere Schlagworte: Dürer, Albrecht (1471-1528); Dürer, Albrecht (1471-1528)
    Umfang: 223 Seiten, Illustrationen, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. The semiotics of X
    chiasmus, cognition and extreme body memory
    Autor*in: Pelkey, Jamin
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Paleo-gesture and the Vitruvian man -- Spread-eagle in sports and torture -- Spread-eagle brand marks -- Through the hourglass -- Semiotic squares and double-binds -- Foot fingers and arm thighs -- XXX: All alone in the solipsistic crowd -- XOXOXO:... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 7861
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.1255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Paleo-gesture and the Vitruvian man -- Spread-eagle in sports and torture -- Spread-eagle brand marks -- Through the hourglass -- Semiotic squares and double-binds -- Foot fingers and arm thighs -- XXX: All alone in the solipsistic crowd -- XOXOXO: Figure meets ground

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474273824
    RVK Klassifikation: AP 15000
    Schriftenreihe: Bloomsbury advances in semiotics
    Schlagworte: Semiotics; Visual communication; Nonverbal communication; Signs and symbols; Language and culture; Anthropological linguistics
    Umfang: xvi, 262 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 229-248

  25. Another world
    nineteenth-century illustrated print culture
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Yale University Press, New Haven

    The remarkable story of the stylistic, cultural, and technical innovations that drove the surge of comics, caricature, and other print media in 19th-century Europe Taking its title from the 1844 visionary graphic novel by J. J. Grandville, this... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:2744:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 175627
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2018/338
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/20089
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 C 1522
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/1038
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    274427 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The remarkable story of the stylistic, cultural, and technical innovations that drove the surge of comics, caricature, and other print media in 19th-century Europe Taking its title from the 1844 visionary graphic novel by J. J. Grandville, this groundbreaking book explores the invention of print media-including comics, caricature, the illustrated press, illustrated books, and popular prints-tracing their development as well as the aesthetic, political, technological, and cultural issues that shaped them. The explosion of imagery from the late 18th century to the beginning of the 20th exceeded the print production from all previous centuries combined, spurred the growth of the international art market, and encouraged the cross-fertilization of media, subjects, and styles. Patricia Mainardi examines scores of imaginative and innovative prints, focusing on highly experimental moments of discovery, when artists and publishers tested the limits of each new medium, creating visual languages that extend to the comics and graphic novels of today. "Another World" unearths a wealth of visual material, revealing a history of how our image-saturated world came into being, and situating the study of print culture firmly within the context of art history Drawing's stepchild : lithography and caricature -- Spreading the news : the illustrated press -- The invention of comics : stories in pictures -- Paths forgotten, calls unheard : pictures in stories -- The curious history of popular imagery in France -- Conclusion : a complete panorama

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780300219067
    Weitere Identifier:
    9780300219067
    RVK Klassifikation: AP 15420 ; AP 27440 ; AP 27640 ; AP 88720 ; LH 71410 ; LH 71600 ; NW 3550 ; LH 71370
    Schlagworte: Prints; Art and society; Visual communication; Communication and culture
    Umfang: VII, 296 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 273-287