Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Beholding violence in medieval and early modern Europe
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Introduction: beholding violence / Erin Felicia Labbie and Allie Terry-Fritsch -- Proof in pierced flesh: Caravaggio's Doubting Thomas and the beholder of wounds in early modern Italy / Allie Terry-Fritsch -- Giovanni Pisano's marble wounds:... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:304:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 154052
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 056.2/824
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 1355/3075
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rc 1187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    2519-468 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    63.3850
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: beholding violence / Erin Felicia Labbie and Allie Terry-Fritsch -- Proof in pierced flesh: Caravaggio's Doubting Thomas and the beholder of wounds in early modern Italy / Allie Terry-Fritsch -- Giovanni Pisano's marble wounds: beholding artistic self-defense in the Pisa Cathedral pulpit / Matthew G. Shoaf -- Beholding and touching: early modern strategies of negotiating illness / Mirella G. Pardee -- The gap of death: passive violence in the encounter between the Three dead and the Three living / Elina Gertsman -- Being beheld: Julian of Norwich's mystical surreal and the violence of vision / Christopher Taylor -- Image in pain: icons, old bones and new blood / Galina Tirnanić -- "To have the pleasure of this siege": envisioning siege warfare during the European wars of religion / Brian Sandberg -- Theatrum mundi: performativity, violence, and metatheatre in Webster's The white devil / Lisa Dickson -- Portia's Pauline perversion: the Merchant of Venice and Romans I / Will Stockton -- Violent passions: plays, pawnbrokers, and the Jews of Rome, 1539 / Barbara Wisch -- Beholding typology: the violence of recognition in Caravaggio's Sacrifice of Isaac / Erin Felicia Labbie

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Terry-Fritsch, Allie; Labbie, Erin Felicia
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781409442868
    RVK Klassifikation: EC 5127
    Schriftenreihe: Visual culture in early modernity
    Schlagworte: Violence in art; Arts, European
    Umfang: XXVIII, 269 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [233] - 263

    Introduction: beholding violence / Erin Felicia Labbie and Allie Terry-FritschProof in pierced flesh: Caravaggio's Doubting Thomas and the beholder of wounds in early modern Italy / Allie Terry-Fritsch

    Introduction: beholding violence / Erin Felicia Labbie and Allie Terry-Fritsch

    Giovanni Pisano's marble wounds: beholding artistic self-defense in the Pisa Cathedral pulpit / Matthew G. Shoaf

    Beholding and touching: early modern strategies of negotiating illness / Mirella G. Pardee

    The gap of death: passive violence in the encounter between the Three dead and the Three living / Elina Gertsman

    Being beheld: Julian of Norwich's mystical surreal and the violence of vision / Christopher Taylor

    Image in pain: icons, old bones and new blood / Galina Tirnanić

    "To have the pleasure of this siege": envisioning siege warfare during the European wars of religion / Brian Sandberg

    Theatrum mundi: performativity, violence, and metatheatre in Webster's The white devil / Lisa Dickson

    Portia's Pauline perversion: the Merchant of Venice and Romans I / Will Stockton

    Violent passions: plays, pawnbrokers, and the Jews of Rome, 1539 / Barbara Wisch

    Beholding typology: the violence of recognition in Caravaggio's Sacrifice of Isaac / Erin Felicia Labbie.

    Proof in pierced flesh: Caravaggio's Doubting Thomas and the beholder of wounds in early modern Italy / Allie Terry-Fritsch

    Image in pain: icons, old bones and new blood / Galina Tirnanic