Ergebnisse für *

Es wurden 23 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 23 von 23.

Sortieren

  1. Mapping Benjamin
    the work of art in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif. [u.a.]

    Archiv der Akademie der Künste, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (lizenzfrei)
  2. Software takes command
    [extending the language of new media]
    Autor*in: Manovich, Lev
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury, New York, NY [u.a.]

    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Berlin, Bibliothek
    MI - 160 (1)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a inf 600 e/257
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Magazin 18.10.20.06 2013
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/AP 15978 M285
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RT 2420(5)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2013 A 3832
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Nl 6008
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    16-11902
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.05429:1
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2016.05429:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 15978 M285
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Merz Akademie, Hochschule für Gestaltung, Kunst und Medien, Stuttgart, staatlich anerkannt, Bibliothek
    Mne Man / Semesterapparat Olia Lialina
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    ST 230 M285
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    261 599
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.2507
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1623567459; 162356817X; 9781623567453; 9781623568177
    RVK Klassifikation: ST 230 ; SR 800
    Schriftenreihe: International texts in critical media aesthetics ; 5
    Schlagworte: Computer software; Social media; Computers and civilization; Mass media; Computer graphics; Computer software; Mass media; Technology and the arts
    Umfang: XI, 357 S., Ill., graph. Darst., Notenbeisp., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  3. Big data in the arts and humanities
    theory and practice
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Taylor and Francis, an imprint of Auerbach Publications,, Boca Raton, FL

    I -- Understanding Big Data in Arts and Humanities -- 1 -- Literature Review on Big Data: What Do We Know So Far? -- Susanne Durst, Helio Aisenberg Ferenhof, and Bahram Hooshyar Yousefi -- 2 -- Toward a Data-Driven World: Challenges and Opportunities... mehr

    Zugang:
    Verlag (Lizenzpflichtig)
    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book EBA TF-21
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    German Institute for Global and Area Studies, Bibliothek
    E-Book EBA TF-21
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    I -- Understanding Big Data in Arts and Humanities -- 1 -- Literature Review on Big Data: What Do We Know So Far? -- Susanne Durst, Helio Aisenberg Ferenhof, and Bahram Hooshyar Yousefi -- 2 -- Toward a Data-Driven World: Challenges and Opportunities in Arts and Humanities -- Daniela Carlucci, Giovanni Schiuma, and Francesco Santarsiero -- 3 -- "Never Mind the Quality, Feel the Width": Big Data for Quality and Performance Evaluation in the Arts and Cultural Sector and the Case of "Culture Metrics" -- Abigail Gilmore, Kostas Arvanitis, and Alexandra Albert -- 4 -- Toward "Big Data" in Museum Provenance -- Jeffrey Smith -- 5 -- From Big Data to Thick Data: Theory and Practice -- Paul Moore -- II -- Digital Humanities -- 6 -- Big Data and the Coming Historical Revolution: From Black Boxes to Models -- Ian Milligan and Robert Warren -- 7 -- Use of Big Data in Historical Research -- Richard A -- Hawkins -- 8 -- The Study of Networked Content: Five Considerations for Digital Research in the Humanities -- Sabine Niederer -- 9 -- The English Gothic Novel: Theories and Praxis of Computer-Based Macroanalysis in Literary Studies -- Federica Perazzini -- III -- Managing Big Data with and for Arts and Humanities -- 10 -- Toward a Data Culture in the Cultural and Creative Industries -- Cimeon Ellerton -- 11 -- Arts Council England: Using Big Data to Understand the Quality of Arts and Cultural Work -- Carl Stevens -- 12 -- Visualization of Scientic Image Data as Art Data -- Jo Berry -- 13 -- Museums, Archives, and Universities—Structuring Future Connections with Big Data -- Jane Milosch, Michael J -- Kurtz, Gregory J -- Jansen, Andrea Hull, and Richard Marciano -- 14 -- Mobile Technology to Contribute Operatively to the Safeguard of Cultural Heritage -- Fabrizio Terenzio Gizzi, Beniamino Murgante, Marilisa Biscione, Maria Danese, Maria Sileo, Maria Rosaria Potenza, and Nicola Masini -- 15 -- Artists, Data, and Agency in Smart Cities -- Roz Stewart-Hall and Martha King.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. Shakespeare, spectatorship and the technologies of performance
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Shakespeare, Spectatorship and Technologies of Performance examines how rapid changes in performance technologies affect modes of spectatorship for early modern drama. It argues that seemingly disparate developments - such as the revival of early... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/3977
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 7863
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 7617
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.2894
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Shakespeare, Spectatorship and Technologies of Performance examines how rapid changes in performance technologies affect modes of spectatorship for early modern drama. It argues that seemingly disparate developments - such as the revival of early modern architectural and lighting technologies, digital performance technologies and the hybrid medium of theatre broadcast - are fundamentally related. How spectators experience performances is not only affected in medium-specific ways by particular technologies, but is also connected to the plays' roots in early modern performance environments. Aebischer's examples range from the use of candlelight and re-imagined early modern architecture, to set design, performance capture technologies, digital video, social media, hologram projection, biotechnologies and theatre broadcasts. This book argues that digital and analogue performance technologies alike activate modes of ethical spectatorship, requiring audiences to adopt an ethical standpoint as they decide how to look, where to look, what medium to look through, and how to take responsibility for looking"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108420488; 9781108430357
    Weitere Identifier:
    9781108420488
    Schlagworte: Theater; Theater audiences; Technology and the arts
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xv, 242 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 219 - 235

  5. Digital technology and the practices of humanities research
    Autor*in:
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Open Book Publishers, Cambridge, UK

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 4124
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2020 A 1854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    NB 2700 E24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Edmond, Jennifer (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1783748400; 9781783748402; 1783748397; 9781783748396
    RVK Klassifikation: NB 2700
    Schlagworte: Humanities; Technology and the arts; Digital humanities
    Umfang: xv, 276 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Mapping Benjamin
    the work of art in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif.

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gumbrecht, Hans Ulrich (Hrsg.); Marrinan, Michael
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0804744351; 080474436X
    Weitere Identifier:
    9780804744362
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; CI 1393 ; CI 1395 ; GM 2378 ; LH 61020 ; LH 63160 ; AP 11800
    Auflage/Ausgabe: Orig. printing
    Schriftenreihe: Writing science
    Schlagworte: Digital communications; Mass media; Technology and the arts; Aesthetics, Modern; Digital communications; Mass media; Technology and the arts; Aesthetics, Modern; Mass media; Digital media; Aesthetics, Modern; Digital communications; Mass media; Technology and the arts
    Weitere Schlagworte: Benjamin, Walter (1892-1940)
    Umfang: XVI, 349 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [325]-336) and indexes

  7. Mexican modernity
    the avant-garde and the technological revolution
    Autor*in: Gallo, Rubén
    Erschienen: 2005
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Ibero-Amerikanisches Institut Preußischer Kulturbesitz, Bibliothek
    A 06 / 11910
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.D.0006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Linga Ko 141
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ROM:PA:400:Mex::2005
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6152-225 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0262072645
    Weitere Identifier:
    2005045101
    RVK Klassifikation: G:ma S:cg Z:91 ; G:ma S:tg Z:91
    Schlagworte: Technology and the arts; Technology in art; Arts, Mexican; Avant-garde (Aesthetics)
    Umfang: IX, 286 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Mapping Benjamin
    the work of art in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif.

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2004:3039:
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 040.7/694
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    GM 2378 G974
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Seminar, Neuere deutsche Literatur, Bibliothek
    Frei 30b: T 310/646
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K Ft 36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2004/8766
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CO/590/1101
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2003 A 12708
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Pm Ben38 0024
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    10-14186
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 GM 2378 G974
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    CKA B 4686 6158-569 0
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    CI 1397 GUM
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    CI 1397 G947
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    T7/0--MAP65
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    263460 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    229 489
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Gumbrecht, Hans Ulrich (Hrsg.); Marrinan, Michael
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0804744351; 080474436X
    Weitere Identifier:
    9780804744362
    RVK Klassifikation: CC 6900 ; CI 1393 ; CI 1395 ; GM 2378 ; LH 61020 ; LH 63160 ; AP 11800
    Auflage/Ausgabe: Orig. printing
    Schriftenreihe: Writing science
    Schlagworte: Digital communications; Mass media; Technology and the arts; Aesthetics, Modern; Digital communications; Mass media; Technology and the arts; Aesthetics, Modern; Mass media; Digital media; Aesthetics, Modern; Digital communications; Mass media; Technology and the arts
    Weitere Schlagworte: Benjamin, Walter (1892-1940)
    Umfang: XVI, 349 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [325]-336) and indexes

  9. Big Data in the Arts and Humanities
    Theory and Practice
    Erschienen: 2018; © 2018
    Verlag:  Auerbach Publications, Milton

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carlucci, Daniela (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351172592
    Schriftenreihe: Data Analytics Applications Ser
    Schlagworte: Arts-Research-Methodology; Digital humanities; Humanities-Research-Methodology; Knowledge management; Technology and the arts; Digital Humanities; Datentechnik; Big Data; Datenverarbeitung; Interdisziplinäre Forschung; Geisteswissenschaften
    Umfang: 1 online resource (246 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  10. Mapping Benjamin
    the work of art in the digital age
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (lizenzfrei)
  11. Literary art in digital performance
    case studies in new media art and criticism
    Autor*in:
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Continuum, New York

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ricardo, Francisco J.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781628928129
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 8795
    Schlagworte: Multimedia (Art); Technology and the arts; Internetliteratur; Mixed media
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 194 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    :

  12. Big Data in the Arts and Humanities
    Theory and Practice
    Erschienen: 2018; ©2018
    Verlag:  Auerbach Publications, Milton

    Cover -- Half Title -- Copyright Page -- Table of Contents -- Editors -- Contributors -- Introduction -- The Questioning of Arts and Humanities to Navigate Digital Abundance -- Understanding Big Data in Arts and Humanities -- Digital Humanities --... mehr

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Cover -- Half Title -- Copyright Page -- Table of Contents -- Editors -- Contributors -- Introduction -- The Questioning of Arts and Humanities to Navigate Digital Abundance -- Understanding Big Data in Arts and Humanities -- Digital Humanities -- Managing Big Data with and for Arts and Humanities -- Section I : Understanding Big Data in Arts and Humanities -- Chapter 1: Literature Review on Big Data: What Do We Know So Far? -- Introduction -- Background -- Method -- Findings -- General Observations -- Application Possibilities -- Challenges Regarding Big Data -- Implications of Big Data -- Strategic Renewal -- Big Data Frameworks -- Miscellaneous -- Future Research Avenues -- Final Remarks and Conclusion -- References -- Chapter 2: Toward a Data-Driven World: Challenges and Opportunities in Arts and Humanities -- Introduction -- About Big Data -- Riding the Big Data Wave in Arts and Humanities -- Opportunities -- Challenges -- Conclusions -- References -- Chapter 3: "Never Mind the Quality, Feel the Width": Big Data for Quality and Performance Evaluation in the Arts and Cultural Sector and the Case of "Culture Metrics" -- Introduction -- Potential of Big Data -- Using Culture Counts: The Case Study of Culture Metrics -- Evaluating the Promises of Culture Counts -- References -- Chapter 4: Toward "Big Data" in Museum Provenance -- The Big Question -- Challenges -- Linked Data -- Linked Open Data -- Unknowns and Ambiguities -- Research > Text -- Text > Linked Data -- CMOA's Elysa Tool -- Text > Relational Data -- Linked Data > Provenance Search -- Visualization -- Conclusion -- Acknowledgments -- Chapter 5: From Big Data to Thick Data: Theory and Practice -- Introduction -- Digital Ethnography -- Ethnography in a Data Context -- Creating the Ethnographic Narrative -- Thick Data -- Organizational Narrative -- Emergence of Arts Data -- References Section II : Digital Humanities -- Chapter 6: Big Data and the Coming Historical Revolution: From Black Boxes to Models -- The Flood: From Close Reading to Black Boxes -- Working at Scale: Digital Collaborations in the Age of Big Data -- The Path Forward? How Models Can Bridge the Divide and Attempt to Resolve the Paradox -- Conclusion -- References -- Chapter 7: Use of Big Data in Historical Research -- Introduction -- British Library Labs Case Studies of the Use of Big Data in Historical Research -- Other Case Studies of the Use of Big Data in Historical Research -- Conclusion -- References -- Chapter 8: The Study of Networked Content: Five Considerations for Digital Research in the Humanities -- Introduction -- Furthering Content Analysis -- Conclusions -- References -- Chapter 9: The English Gothic Novel: Theories and Praxis of Computer-Based Macroanalysis in Literary Studies -- Introduction -- Starting the Experiment: Corpus Preparation -- Two Experiments in Genre Stylometry: MFW and TTR -- An Experiment in Narrative Patterns: Mining the Motifs -- Making Sense of Numbers: Interpreting the Gothic -- Conclusion: Some Epistemological Considerations -- Bibliography -- Section III : Managing Big Data with and for Arts and Humanities -- Chapter 10: Toward a Data Culture in the Cultural and Creative Industries -- Introduction -- Barriers Are Cultural Not Technical -- Aggregation and Collaboration -- Skills and Silos -- The Implementation Gap -- Evidence versus Intuition -- Conclusion -- References -- Chapter 11: Arts Council England: Using Big Data to Understand the Quality of Arts and Cultural Work -- Introduction -- Why Artistic and Cultural Quality Is Difficult to Understand -- Arts Council's Current Approach to Understanding Quality -- Quality Metrics -- Manchester Metrics Pilot -- National Pilot -- National Test Phase -- Aggregate Analysis Art Form Analysis -- Enhancing Understanding of Quality and Driving Improvement -- Conclusion -- Bibliography -- Chapter 12: Visualization of Scientific Image Data as Art Data -- Experiencing Internal Structures of Cells Using Microscopy from Different Imaging Technologies -- Versatile Imaging as a 3D Sketch -- Dermal Drug Delivery-How to Increase Bioavailability in Viable Skin -- Evolving Data Sets through Creative Visual Reconstruction -- Analysis, Reflection, and Feedback -- Conclusion -- References -- Educational Resource and Training References -- Chapter 13: Museums, Archives, and Universities-Structuring Future Connections with Big Data -- Introduction -- New Strategies -- New Efforts to Aggregate Collections Data -- Development of World War II-Era Provenance Research -- Identifying Key Challenges -- New Partnerships and Big Data -- The Enhanced "International Research Portal for Records Related to Nazi-Era Cultural Property" Project (IRP2): A Continuing Case Study -- Provenance and Technical Challenges -- Project Management -- Technical Development -- Continued Development and Implementation -- Student Learning -- Conclusion and Next Steps -- Reference -- Chapter 14: Mobile Technology to Contribute Operatively to the Safeguard of Cultural Heritage -- Introduction -- State of the Art -- SaveHer Features -- Conclusions -- Acknowledgments -- References -- Chapter 15: Artists, Data, and Agency in Smart Cities -- Introduction -- Why Participation Is Key in a Smart City -- How KWMC Has Developed Work with Artists, Data, and People -- The Bristol Approach to Citizen Sensing -- Difference Made -- Conclusions -- References -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carlucci, Daniela (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351172592
    Schriftenreihe: Data Analytics Applications Ser.
    Schlagworte: Arts-Research-Methodology; Digital humanities; Humanities-Research-Methodology; Knowledge management; Technology and the arts; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (246 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  13. Big data in the arts and humanities
    theory and practice
    Autor*in:
    Erschienen: 2018
    Verlag:  CRC Press, Taylor & Francis Group, Boca Raton

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.3157
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Schiuma, Giovanni (HerausgeberIn); Carlucci, Daniela (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781498765855
    Schriftenreihe: Data analytics applications
    Schlagworte: Knowledge management; Technology and the arts; Digital humanities; Arts; Humanities
    Umfang: xxxii, 213 Seiten, Illustrationen, graphische Darstellungen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  14. The creativity code
    art and innovation in the age of AI
    Erschienen: 2019
    Verlag:  The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts

    Most books on AI focus on the future of work. But now that algorithms can learn and adapt, does the future of creativity also belong to well-programmed machines? To answer this question, Marcus du Sautoy takes us to the forefront of creative new... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    006.3 D812c
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:2959:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 89399
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ST 300 115
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    U 19 B 629
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kdd 7067
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    DV 2450.092
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2020.00226:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Mathematisches Forschungsinstitut Oberwolfach gGmbH, Bibliothek
    M/DuSautoy, M
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    UB Weimar
    Mag De 1400
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.3751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Most books on AI focus on the future of work. But now that algorithms can learn and adapt, does the future of creativity also belong to well-programmed machines? To answer this question, Marcus du Sautoy takes us to the forefront of creative new technologies and offers a more positive and unexpected vision of our future cohabitation with machines.--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780674988132
    RVK Klassifikation: ST 300
    Auflage/Ausgabe: First US edition
    Schlagworte: Artificial intelligence; Creative ability; Technology and the arts; Human-computer interaction; Conscious automata; Computer algorithms; Artificial intelligence; Computer algorithms; Conscious automata; Creative ability; Human-computer interaction; Technology and the arts
    Umfang: 312 Seiten, Illustrationen, Diagramme, Tabellen, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 289-295

    "First published in the United Kingdom in 2019 as "The Creativity Code: How AI Is Learning to Write, Paint and Think" by Fourth Estate, an imprint of HarperCollins Publishers, London. First U.S. edition published by Harvard University Press, 2019" -- Title page verso. - Includes bibliographical references and index

    : The Lovelace Test

    : Three types of creativity

    : Ready steady go

    : Algorithms, the secret to modern life

    : From top-down to bottom-up

    : Algorithmic evolution

    : Painting by numbers

    : Learning from the masters

    : The art of mathematics

    : The mathematician's telescope

    : Music: the process of sounding mathematics

    : The song-writing formula

    : Deepmathematics

    : Language games

    : Let AI tell you a story

    : Why we create: a meeting of minds

  15. Digital Technology and the Practices of Humanities Research
    Autor*in:
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Open Book Publishers, Cambridge, United Kingdom

    1. Introduction: power, practices, and the gatekeepers of humanistic research in the digital age / Jonnifer Edmon -- 2. Publishing in the digital humanities: the treacle of the academic tradition / Adrian van der Weel and Fleur Praal -- 3. Academic... mehr

    Zugang:
    Aggregator (Lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    1. Introduction: power, practices, and the gatekeepers of humanistic research in the digital age / Jonnifer Edmon -- 2. Publishing in the digital humanities: the treacle of the academic tradition / Adrian van der Weel and Fleur Praal -- 3. Academic publishing: new opportunities for the culture of supply and the nature of demand / Jennifer Edmond and Laurent Romary -- 4. the impact of digital resources '/ Claire Warwick and Claire Bailey-Ross -- 5. Violins in the subway: scarcity correlations, evaluative cultures, and disciplinary authority in the digital humanities / Martin Paul Eve -- 6. "black boxes" and true colour: a rhetoric of scholarly code / Joris J. van Zundert, Smiljana Antonijević, and Tara L. Andrews -- 7. the evaluation and peer review of digital scholarship in the humanities: experiences, discussions, and histories / Julianne Nyhan -- 8. Critical mass: the listserv and the early online community as a case study in the unanticipated consequences of innovation in scholarly commu nication / daniel Paul O'Donnell -- 9. Springing the floor for a different kind of dance: building DARIAH as a Twenty-First-Century research infrastructure for the arts and humanities / Jennifer Edmond, Frank Fischer, Laurent Romary, and Toma Tasovac -- 10. The risk of losing the thick description: data management challenges faced by the arts and humanities in the evolving fair data ecosystem / Erzsébet Tóth-Czifra. This timely volume illuminates the different forces underlying the shifting practices in humanities research today, with especial focus on how humanists take ownership of, and are empowered by, technology in unexpected ways. Digital Technology and the Practices of Humanities Research is essential reading for scholars, students, and general readers interested in the changing culture of research practices in the humanities, and in the future of the digital humanities on the whole

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edmond, Jennifer (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Humanities; Digital humanities; Technology and the arts; Humanities ; Research ; Methodology; Technology and the arts; Digital humanities
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 267 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index -- Includes bibliographical references (page 263) and index

  16. The experience machine
    Stan VanderBeek's Movie-Drome and expanded cinema
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ;

    In 1965, the experimental filmmaker Stan VanDerBeek (1927-1984) unveiled his Movie-Drome, made from the repurposed top of a grain silo. VanDerBeek envisioned Movie-Drome as the prototype for a communications system--a global network of Movie-Dromes... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    In 1965, the experimental filmmaker Stan VanDerBeek (1927-1984) unveiled his Movie-Drome, made from the repurposed top of a grain silo. VanDerBeek envisioned Movie-Drome as the prototype for a communications system--a global network of Movie-Dromes linked to orbiting satellites that would store and transmit images. With networked two-way communication, Movie-Dromes were meant to ameliorate technology's alienating impulse. In The Experience Machine, Gloria Sutton views VanDerBeek--known mostly for his experimental animated films--as a visual artist committed to the radical aesthetic sensibilities he developed during his studies at Black Mountain College. She argues that VanDerBeek's collaborative multimedia projects of the 1960s and 1970s (sometimes characterized as "Expanded Cinema"), with their emphases on transparency of process and audience engagement, anticipate contemporary art's new media, installation, and participatory practices. VanDerBeek saw Movie-Drome not as pure cinema but as a communication tool, an "experience machine." In her close reading of the work, Sutton argues that Movie-Drome can be understood as a programmable interface. She describes the immersive experience of Movie-Drome, which emphasized multi-sensory experience over the visual; display strategies deployed in the work; the Poemfield computer-generated short films; and VanDerBeek's interest, unique for the time, in telecommunications and computer processing as a future model for art production. Sutton argues that visual art as a direct form of communication is a feedback mechanism, which turns on a set of relations, not a technology.--Publisher website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  17. Throughout
    art and culture emerging with ubiquitous computing
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge

    Leading media scholars consider the social and cultural changes that come with the contemporary development of ubiquitous computing. Ubiquitous computing and our cultural life promise to become completely interwoven: technical currents feed into our... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Leading media scholars consider the social and cultural changes that come with the contemporary development of ubiquitous computing. Ubiquitous computing and our cultural life promise to become completely interwoven: technical currents feed into our screen culture of digital television, video, home computers, movies, and high-resolution advertising displays. Technology has become at once larger and smaller, mobile and ambient. In Throughout , leading writers on new media -- including Jay David Bolter, Mark Hansen, N. Katherine Hayles, and Lev Manovich -- take on the crucial challenges that ubiquitous and pervasive computing pose for cultural theory and criticism. The thirty-four contributing researchers consider the visual sense and sensations of living with a ubicomp culture; electronic sounds from the uncanny to the unremarkable; the effects of ubicomp on communication, including mobility, transmateriality, and infinite availability; general trends and concrete specificities of interaction designs; the affectivity in ubicomp experiences, including performances; context awareness; and claims on the real in the use of such terms as augmented reality and mixed reality.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ekman, Ulrik (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262305259; 0262305259
    Schriftenreihe: The MIT Press
    Schlagworte: Technology and the arts; Ubiquitous computing ; Social aspects; Information technology ; Social aspects; Computers and civilization; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Theory; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/General; SOCIAL SCIENCES/Media Studies
    Umfang: 1 online resource (664 pages).
  18. Voice
    vocal aesthetics in digital arts and media
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    This work provides perspectives on the voice and technology from discussions of voice mail and podcasts to reflections on dance and sound poetry. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This work provides perspectives on the voice and technology from discussions of voice mail and podcasts to reflections on dance and sound poetry.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Neumark, Norie (MitwirkendeR); Gibson, Ross (MitwirkendeR); Van Leeuwen, Theo (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0262289695; 9780262289696; 9780262290029; 0262290022
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Communication ; Social aspects; Voice ; Social aspects; Technology and the arts; New media art; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/General; COMPUTER SCIENCE/Computer Music; ARTS/Music & Sound Studies
    Umfang: 1 online resource (xxxiii, 399 pages), illustrations.
  19. Entangled
    technology and the transformation of performance
    Autor*in: Salter, Chris
    Erschienen: 2010
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    "Each chapter in Entangled focuses on a different form: theater scenography, architecture, video and image making, music and sound composition, body-based arts, mechanical and robotic art, and interactive environments constructed for research,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Verlag (Lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Each chapter in Entangled focuses on a different form: theater scenography, architecture, video and image making, music and sound composition, body-based arts, mechanical and robotic art, and interactive environments constructed for research, festivals, and participatory urban spaces. Salter's exhaustive survey and analysis shows that performance traditions have much to teach other emerging practices--in particular in the burgeoning fields of new media. Students of digital art need to master not only electronics and code but also dramaturgy, lighting, sound, and scenography. Entangled will serve as an invaluable reference for students, researchers, and artists as well as a handbook for future praxis."--Jacket.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sellars, Peter (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262315104; 0262315106
    Schlagworte: Technology and the arts; Arts ; Technological innovations; Arts, Modern ; 20th century; Arts, Modern ; 21st century; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; ARTS/Art History/Contemporary Art; ARTS/Performance Studies/General
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxxix, 460 Seiten), Illustrationen
  20. Software studies
    a lexicon
    Autor*in:
    Erschienen: 2008
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    This collection of short expository, critical and speculative texts offers a field guide to the cultural, political, social and aesthetic impact of software. Experts from a range of disciplines each take a key topic in software and the understanding... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This collection of short expository, critical and speculative texts offers a field guide to the cultural, political, social and aesthetic impact of software. Experts from a range of disciplines each take a key topic in software and the understanding of software, such as algorithms and logical structures.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. Digital performance
    a history of new media in theater, dance, performance art, and installation
    Autor*in: Dixon, Steve
    Erschienen: 2007
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, MA

    The historical roots, key practitioners, and artistic, theoretical, and technological trends in the incorporation of new media into the performing arts.The past decade has seen an extraordinarily intense period of experimentation with computer... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The historical roots, key practitioners, and artistic, theoretical, and technological trends in the incorporation of new media into the performing arts.The past decade has seen an extraordinarily intense period of experimentation with computer technology within the performing arts. Digital media has been increasingly incorporated into live theater and dance, and new forms of interactive performance have emerged in participatory installations, on CD-ROM, and on the Web. In Digital Performance, Steve Dixon traces the evolution of these practices, presents detailed accounts of key practitioners and performances, and analyzes the theoretical, artistic, and technological contexts of this form of new media art. Dixon finds precursors to today's digital performances in past forms of theatrical technology that range from the deus ex machina of classical Greek drama to Wagner's Gesamtkunstwerk (concept of the total artwork), and draws parallels between contemporary work and the theories and practices of Constructivism, Dada, Surrealism, Expressionism, Futurism, and multimedia pioneers of the twentieth century. For a theoretical perspective on digital performance, Dixon draws on the work of Philip Auslander, Walter Benjamin, Roland Barthes, Jean Baudrillard, and others. To document and analyze contemporary digital performance practice, Dixon considers changes in the representation of the body, space, and time. He considers virtual bodies, avatars, and digital doubles, as well as performances by artists including Stelarc, Robert Lepage, Merce Cunningham, Laurie Anderson, Blast Theory, and Eduardo Kac. He investigates new media's novel approaches to creating theatrical spectacle, including virtual reality and robot performance work, telematic performances in which remote locations are linked in real time, Webcams, and online drama communities, and considers the "extratemporal" illusion created by some technological theater works. Finally, he defines categories of interactivity, from navigational to participatory and collaborative. Dixon challenges dominant theoretical approaches to digital performance--including what he calls postmodernism's denial of the new--and offers a series of boldly original arguments in their place.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Smith, Barry (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262271806; 026227180X; 9780262333030; 0262333031; 9781282098596; 1282098594; 9786612098598; 6612098597
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Technology and the arts; Digital media; Arts, Modern ; 20th century; Performing arts ; History ; 20th century; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; ARTS/Performance Studies/General; ARTS/Art History/General
    Umfang: 1 online resource (xv, 809 pages), illustrations.
  22. Digital technology and the practices of humanities research
    Autor*in:
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Open Book Publishers, Cambridge, UK

    Zugang:
    Resolving-System (Kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Edmond, Jennifer (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781783748419; 9781783748426; 9781783748433; 9781783748440
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NB 2700
    Schlagworte: Humanities; Technology and the arts; Digital humanities
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 276 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  23. Literary art in digital performance
    case studies in new media art and criticism
    Autor*in:
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  Continuum, New York

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.2806
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Ricardo, Francisco J. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780826436009; 0826436005; 9780826436801; 0826436803
    RVK Klassifikation: LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Multimedia (Art); Technology and the arts
    Umfang: VI, 194 Seiten, Illustration ; Notenbeispiel, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    :