Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Slave portraiture in the Atlantic world
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, New York, NY [u.a.]

    "Slave Portraiture in the Atlantic World is the first book to focus on the individualized portrayal of enslaved people from the time of Europe's full engagement with plantation slavery in the late sixteenth century to its final official abolition in... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:440:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 157953
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 095.7/614
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Iko 5285,50
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 1067/7323
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 093.8 DC 1812
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    KBL S 2506-389 9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.4° 105
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Slave Portraiture in the Atlantic World is the first book to focus on the individualized portrayal of enslaved people from the time of Europe's full engagement with plantation slavery in the late sixteenth century to its final official abolition in Brazil in 1888"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Lugo-Ortiz, Agnes J.; Rosenthal, Angela
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107004399
    Schlagworte: Slavery in art; Portraits; Slavery
    Umfang: XIX, 468, [8] S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: Introduction: envisioning slave portraiture Angela Rosenthal and Agnes Lugo-Ortiz; Part I. Visibility and Invisibility: 1. Slavery and the possibilities of portraiture Marcia Pointon; 2. Subjectivity and slavery in portraiture: from courtly to commercial societies David Bindman; 3. Looking for Scipio Moorhead: on the portrayal of an 'African painter' in revolutionary North America Eric Slauter; Part II. Slave Portraiture, Colonialism, and Modern Imperial Culture: 4. Three gentlemen from Esmeralda: a portrait fit for a king Tom Cummins; 5. Metamorphoses of the self: slave portraiture and the case of Juan de Pareja in imperial Spain Carmen Fracchia; 6. Of sailors and slaves: portraiture, property, and the trials of circum-Atlantic subjectivities, c. 1750-1830 Geoff Quilley; 7. Between violence and redemption: slave portraiture in early plantation Cuba Agnes Lugo-Ortiz; Part III. Subjects to Scientific and Ethnographic Knowledge: 8. Albert Eckhout's African Woman and Child (1641): ethnographic portraiture, slavery, and the New World subject Rebecca P. Brienen; 9. Embodying African knowledge in colonial Surinam: two William Blake engravings in Stedman's 1796 narrative Susan Scott Parrish; 10. Exquisite empty shells: sculpted slave portraits and the French ethnographic turn James Smalls; Part IV. Facing Abolition: 11. Who is the subject? Marie-Guilhelmine Benoist's Portrait d'une Ne;gresse Viktoria Schmidt-Linsenhoff; 12. The many faces of Toussaint Loverture Helen Weston; 13. Cinque;: a heroic portrait for the abolitionist cause Toby Chieffo-Reidway; 14. The Intrepid Mariner Simão: visual histories of blackness in the Luso-Atlantic at the end of the slave trade Daryle Williams.

  2. Bound to appear
    art, slavery, and the site of blackness in multicultural America
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Univ. of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:1343:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 158171
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LO 94036 C782
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    04.85.04.02 2013
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AA G X 540
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.4° 264
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226115702; 0226115704
    RVK Klassifikation: LO 94036 ; AP 99083
    Schlagworte: Installations (Art); African American artists; Slavery in art
    Weitere Schlagworte: Wilson, Fred (1954-); Simpson, Lorna (1960-); Ligon, Glenn (1960-); Green, Renée
    Umfang: XVI, 256 S., zahlr. Ill., 30 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 229-248) and index

    Introduction. The blackness of thingsFred Wilson and the rhetoric of redress -- Lorna Simpson's figurative transitions -- Glenn Ligon and the matter of fugitivity -- Renée Green's diasporic imagination -- Epilogue. Alternate routes.

  3. Black milk
    imagining slavery in the visual cultures of Brazil and America
    Autor*in: Wood, Marcus
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford

    "Black Milk is the first in-depth analysis of the visual archives that effloresced around slavery in Brazil and North America in the eighteenth and nineteenth centuries. In its latter stages the book also explores the ways in which the museum... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2013:4062:
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.m.5358
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 A 15110
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist 1643/4055
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 C 2287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bu 7069
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 093.8 DC 1738
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6173-926 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    63.2994
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Black Milk is the first in-depth analysis of the visual archives that effloresced around slavery in Brazil and North America in the eighteenth and nineteenth centuries. In its latter stages the book also explores the ways in which the museum cultures of North America and Brazil have constructed slavery over the last hundred years. These institutional legacies emerge as startlingly different from each other at almost every level. Working through comparative close readings of a myriad art objects - including prints, photographs, oil paintings, watercolours, sculptures, ceramics, and a host of ephemera - Black Milk celebrates just how radically alternative Brazilian artistic responses to Atlantic slavery were. Despite its longevity and vastness, Brazilian slavery as a cultural phenomenon has remained hugely neglected, in both academic and popular studies, particularly when compared to North American slavery. Consequently much of Black Milk is devoted to uncovering, celebrating, and explaining the hidden treasury of visual material generated by artists working in Brazil when they came to record and imaginatively reconstruct their slave inheritance. There are painters of genius (most significantly Jean Baptiste Debret), printmakers (discussion is focussed on Angelo Agostini the 'Brazilian Daumier') and some of the greatest photographers of the nineteenth century, lead by Augusto Stahl. The radical alterity of the Brazilian materials is revealed by comparing them at every stage with a series of related but fascinatingly and often shockingly dissimilar North American works of art. Black Milk is a mould-breaking study, a bold comparative analysis of the visual arts and archives generated by slavery within the two biggest and most important slave holding nations of the Atlantic Diaspora"--P. [4] of cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0199274576; 9780199274574
    Weitere Identifier:
    9780199274574
    RVK Klassifikation: LO 94020 ; LO 97450 ; LH 61090 ; NW 8295
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Slavery in art; Slave trade in art; Art, American; Art, Brazilian; Art, American; Art, Brazilian; Slavery in art; Slave trade in art; Art, American; Art, Brazilian; Art, American; Art, Brazilian
    Umfang: XXVIII, 523 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [470] - 496