Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. Faith, gender and the senses in Italian Renaissance and Baroque art
    interpreting the Noli me tangere and Doubting Thomas
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2015:4715:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 937527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.2909
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Rafanelli, Lisa M.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472444738
    RVK Klassifikation: LH 82990 ; LH 83600
    Schriftenreihe: Visual culture in early modernity
    Schlagworte: Sex role in art; Noli me tangere (Art); Christian art and symbolism; Senses and sensation in art; Touch; Sex role
    Weitere Schlagworte: Jesus Christ; Thomas Apostle, Saint (active 1st century)
    Umfang: [XVII], 282 S., [2] Bl, zahlr. Ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. The total work of art
    foundations, articulations, inspirations
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Berghahn Books, New York

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:4674:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 996629
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 C 3628
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    17-13151
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    67/13584
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LK 10100 I32
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Imhoof, David (HerausgeberIn); Menninger, Margaret Eleanor (HerausgeberIn); Steinhoff, Anthony J. (HerausgeberIn); Menninger, Margaret-Eleanor (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781785331848
    RVK Klassifikation: LK 10100
    Auflage/Ausgabe: First published
    Schriftenreihe: Spektrum : publications of the German Studies Association ; Volume 12
    Schlagworte: Arts, German; Senses and sensation in art; Arts, German; Senses and sensation in art; Arts, German; Senses and sensation in art
    Umfang: xiii, 285 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 259-271) and index

  3. The sensational centuries
    essays on the enhancement of sense experience in the seventeenth, eighteenth, and nineteenth centuries
    Autor*in:
    Erschienen: c 2013
    Verlag:  AMS Press, New York, NY

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 3869
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HG 260 C782
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.300
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Cope, Kevin L.; Leitz, Robert C.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780404648664
    RVK Klassifikation: HG 410
    Schriftenreihe: AMS studies in the eighteenth century ; 66
    Schlagworte: Senses and sensation in literature; Senses and sensation in art; Sensationalism in literature
    Umfang: XV, 199 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Sense knowledge and the challenge of Italian Renaissance art
    El Greco, Vélazquez, Rembrandt
    Autor*in: Knox, Giles
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Amsterdam University Press, Amsterdam

    Giles Knox examines how El Greco, Velázquez, and Rembrandt, though a disparate group of artists, were connected by a new self-consciousness with respect to artistic tradition. In particular, Knox considers the relationship of these artists to the art... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:6244:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 89671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 C 3430
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.2181
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Giles Knox examines how El Greco, Velázquez, and Rembrandt, though a disparate group of artists, were connected by a new self-consciousness with respect to artistic tradition. In particular, Knox considers the relationship of these artists to the art of Renaissance Italy, and sets aside nationalist art histories in order to see the period as one of fruitful exchange. Across Europe during the seventeenth century, artists read Italian-inspired writings on art, and these texts informed how they contemplated their practice. Knox demonstrates how these three artists engaged dynamically with these writings, incorporating or rejecting the theoretical premises to which they were exposed. Additionally, this study significantly expands our understanding of how paintings can activate the sense of touch. Knox discusses how Velázquez and Rembrandt, though in quite different ways, sought to conjure for viewers thoughts about touching that resonated directly with the subject matter they depicted

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789463725712; 9463725717
    Schriftenreihe: Visual and material culture, 1300-1700 ; 17
    Schlagworte: Painting, Renaissance; Senses and sensation in art
    Umfang: 233 Seiten, 8 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält bibliographische Angaben und einen Index

  5. Icons of sound
    voice, architecture, and imagination in Medieval art
    Autor*in:
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, New York

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2021:882:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 119372
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 3306,7
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 C 3654
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    71.580
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Pentcheva, Bissera V. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9780367440879
    Weitere Identifier:
    9780367440879
    RVK Klassifikation: BS 4800 ; LH 67572
    Körperschaften/Kongresse: Icons of Sound: Voice, Architecture, and Imagination (2016, Stanford, Calif.)
    Schriftenreihe: Music and visual culture
    Schlagworte: Senses and sensation in architecture; Senses and sensation in art; Architecture, Medieval; Architecture; Sound
    Umfang: ix, 254 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    "I woluld like to thank [...] who supported the concert, the symposium, and the publication of this book." (Acknowledgements, Seite ix)

    "Most of the authors participated in a symposium at Stanford University in November 2016, which responded to a special event: a concert that auralized live Byzantine chant." (Introduction, Seite 8)

    "Symposium | Icons of Sound: Voice, Architecture, Imagination. Sat, Nov 5 [2016]" (https://live.stanford.edu/content/icons-sound, Zugriff am 22.06.2021)

    Literaturverzeichnis Seite 217-248

    Mit Register

  6. Interruptions and transitions
    essays on the senses in medieval and early modern visual culture
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Brill, Leiden

    Interruptions and Transitions: Essays on the Senses in Medieval and Early Modern Visual Culture' is an anthology of the most recent works by Barbara Baert, discussing the connection between the experiences of the senses in the medieval and early... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 61576
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    DBA-He 100
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.1244
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Interruptions and Transitions: Essays on the Senses in Medieval and Early Modern Visual Culture' is an anthology of the most recent works by Barbara Baert, discussing the connection between the experiences of the senses in the medieval and early modern visual culture, the hermeneutics of imagery, and the limits and possibilities of contemporary Art Sciences.0The six chapters include Pentecost, Noli me tangere, the woman with an issue of blood, the Johannesschussel, the dancing Salome, and the role of the wind.0The reader is shown a medieval and early modern visual culture as a history of artistic solutions, as the fascinating approach between biblical texts, plastic imagination, and the art-scientific metier. This makes him a privileged guest in a unique in-between space where humans and their artistic expression can meet existentially Pentecost and the senses : a hermeneutical contribution to the visual medium and the sensorium in early medieval manuscript tradition -- An odour, a taste, a touch : impossible to describe : Noli me tangere and the senses -- "Who touched me and my clothes?" The healing of the woman with the haemorrhage in early medieval visual culture -- The Johannesschussel as Andachtsbild : the gaze, the medium, and the senses -- "When the daughter came in and danced :" revisiting Salome's dance in medieval and early modern iconology -- Wild is the wind : pathosformel and iconology of a quintessence

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004390140; 9004390146
    Schriftenreihe: Art and material culture in medieval and renaissance Europe ; Volume 14
    Schlagworte: Christian art and symbolism; Christian art and symbolism; Senses and sensation in art; Art and society
    Umfang: xv, 316 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Sense and the senses in early modern art and cultural practice
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    700.9 S4785
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2013:501:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 903146
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LH 62040 S225
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2012 A 2313
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.1891
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Sanger, Alice E.; Walker, Siv Tove Kulbrandstad
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781409400042
    RVK Klassifikation: LC 59000
    Schriftenreihe: Visual culture in early modernity
    Schlagworte: Senses and sensation in art; Art, European
    Umfang: XV, 257 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [217] - 250

  8. Religion and the senses in early modern Europe
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    274 R3825
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 860988
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Franckesche Stiftungen, Studienzentrum August Hermann Francke, Archiv und Bibliothek
    SBb 225
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Wiss 1181
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 C 4491
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Reformationsgeschichtliche Forschungsbibliothek Wittenberg
    2020-1006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    his 006.4 8p DD 1302
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    62/18957
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    53 A 4033
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    F8° 4409:26
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Boer, Wietse de (Hrsg.); Göttler, Christine
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004236349
    RVK Klassifikation: BO 5490
    Schriftenreihe: Intersections ; 26
    Schlagworte: Senses and sensation; Senses and sensation in art; Senses and sensation
    Umfang: XXVI, 494 S., zahlr. Ill.
    Bemerkung(en):

    Most of the essays grew out of papers presented at the Renaissance Society of America conference (Venice, 2010)

    Introduction: The sacred and the senses in an age of reform / Wietse de Boer and Christine GöttlerInsinuating the cross: sight, suggestion, and self in Renaissance painting / Alfred Acres

    Display and devotion: exhibiting icons and their copies in counter-reformation Italy / Andrew R. Casper

    'In sensus cadentem imaginem': varieties of the spiritual image in Theodoor Galle's Life of Blessed Father Ignatius of Loyola of 1610 / Walter S. Melion

    'An odour. A taste. A touch. Impossible to describe': Nole me tangere and the senses / Barbara Baert

    'The beads with which we pray are made from it': devotional ambers in early modern Italy / Rachel King

    'The melodie of Heaven': sermonizing the open ear in early modern England / Jennifer Rae McDermott

    Beyond vision: the impact of Rogier van der Weyden's Descent from the cross / Jennifer R. Hammerschmidt

    'A cui ne fece dono': art, exchange, and sensory engagement in Anthony van Dyck's Lamentation for the Antwerp Beguines / Sarah Joan Moran

    Tasting God: the sweetness of crying in the counter-Reformation / Joseph Imorde

    The sense of hearing politicized: liturgical polyphony and political ambition in fifteenth-century Florence / Klaus Pietschmann

    Of eels and pears: a sixteenth-century debate on taste, temperance, and the pleasures of the senses / Laura Giannetti

    To captivate the senses: sensory governance, heresy, and idolatry in mid-Tudor England / Matthew Milner

    Piazza San Marco: theatre of the senses, market place of the world / Iain Fenlon

    A Neapolitan Heaven: the sensory universe of G.B. Giustiniani / Wietse de Boer

    The temptation of the senses at the Sacro Monte di Varallo / Christine Göttler

    Vision, medicine, and magic: betwitchment and lovesickness in Jacques Grevin's Deux livres des venins (1568) / Yvonne Petry

    The return of the species: Jesuit responses to Kepler's new theory of images / Sven Dupré,