Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. Ludwig Emil Grimm
    Lebenserinnerungen des Malerbruders
    Erschienen: August 2015
    Verlag:  Die Andere Bibliothek, Berlin

    Stadtbibliothek Braunschweig
    II 24-326
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    B GRI
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LI 36050 G864 L9
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LI 36050 100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    B/150330
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2017/20169
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rc 3049
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    kun 348 gri DD 0418
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    4-15-0527
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    LI 36050 G864
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    20.31 Grim = 52 B 82
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    911928
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LI 36050 S336
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Boehncke, Heiner (HerausgeberIn); Sarkowicz, Hans (HerausgeberIn); Schindehütte, Albert (MitwirkendeR)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3847700162; 9783847700166
    Weitere Identifier:
    9783847700166
    RVK Klassifikation: LI 36050
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Artists; Art, German; Romanticism in art
    Weitere Schlagworte: Grimm, Ludwig Emil (1790-1863)
    Umfang: 575 Seiten, Illustrationen, 305 mm x 220 mm
    Bemerkung(en):

    :

  2. The Nazarenes
    romantic avant-garde and the art of the concept
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  The Pennsylvania State University Press, Pennsylvania

    "Traces the Nazarene 'art of the concept' from its Romantic inception to its academic transformation in the 1830s. Arguing that the Nazarenes, despite their revivalist agenda, were a quintessentially modern movement, the book provides a revisionist... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:4875:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 172774
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthalle Bremen
    Gs. D. Grewe 2015
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:LD:2027:::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    261268 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Traces the Nazarene 'art of the concept' from its Romantic inception to its academic transformation in the 1830s. Arguing that the Nazarenes, despite their revivalist agenda, were a quintessentially modern movement, the book provides a revisionist understanding of modernity in nineteenth-century art"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780271064147
    RVK Klassifikation: LH 70390 ; LK 83392
    Schlagworte: Nazarenes (German painters); Romanticism in art; Painting, German; Modernism (Art)
    Umfang: xvii, 380 Seiten, Illustrationen
  3. Visages de l'effroi
    violence et fantastique de David à Delacroix
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Musée de la vie romantique, Paris ; Musée de La Roche-sur-Yon, La Roche-sur-Yon ; LienArt, [Paris]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2630:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 955854
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 C 6691
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 65020 J95
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Juramie, Anne-Claire (HerausgeberIn); Farigoule, Jérôme (VeranstalterIn); Jagot, Hélène (VeranstalterIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782359061475; 235906147X
    Schlagworte: Violence in art; Fear in art; Fantastic, The, in art; Romanticism in art; Art, French; Art, French; Peur de la mort; Mort; Art; Violence; Fantastique
    Umfang: 285 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Bibliographie: Seiten [282]-284

    "Cet ouvrage est publié à l'occasion de l'exposition 'Visages de l'effroi, vilence et fantastique du David à Delacroix', présentée au musée de la Vie romantique, Paris, du 2 novembre 2015 au 28 février 2016, puis au Musée de la Roche-sur-Yon du 19 mars au 19 juin 2016"

  4. Fantastique!
    l'estampe visionnaire de Goya à Redon
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Bibliothèque nationale de France, [Paris]

    "De Goya à Redon, un univers peuplé de monstres. Lorsque Francisco de Goya place sa suite de quatre-vingts gravures, les Caprices, sous le signe du "sommeil de la raison qui engendre des monstres", il ne se doute pas qu'il ouvre une brèche qui n'est... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:1523:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 167747
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    415559
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2016/214
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 D 2847
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Kunst- und Kulturwissenschaft, Bibliothek
    O 426/850
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    66a/1780
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    271873 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "De Goya à Redon, un univers peuplé de monstres. Lorsque Francisco de Goya place sa suite de quatre-vingts gravures, les Caprices, sous le signe du "sommeil de la raison qui engendre des monstres", il ne se doute pas qu'il ouvre une brèche qui n'est pas prête de se refermer : la veine fantastique va hanter, tout au long du XIXe siècle, l'imaginaire des artistes qui lui succèderont. Squelettes, fantômes, sorcières et diables en tout genre peuplent les oeuvres d'Eugène Delacroix, de Victor Hugo, de Gustave Doré ou d'Odilon Redon. L'estampe, vecteur idéal des motifs fantastiques. Cet ouvrage met en lumière la manière dont l'inspiration fantastique a évolué au fil de trois générations successives d'artistes. A travers cent chefs-d'oeuvre, il révèle l'incroyable alchimie née de la rencontre de la veine fantastique avec le médium de l'estampe. L'utilisation des encres noires, propice aux jeux d'ombre et de clair-obscur, permet d'illustrer de la manière la plus frappante les récits surnaturels qui voient le jour. C'est d'ailleurs grâce à la gravure, oeuvre reproductible et donc largement diffusée, que les motifs du fantastique vont connaître, en littérature, un succès retentissant."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Verlag (Klappentext)
    Verlag (Buchcover)
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Dufayet, Marie-Caroline (HerausgeberIn); Goya y Lucientes, Francisco José de (KünstlerIn); Redon, Odilon (KünstlerIn); Racine, Bruno (Array); Todorov, Cvetan (Array)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782717726602; 2717726608
    Weitere Identifier:
    9782717726602
    RVK Klassifikation: LH 47000 ; LH 71370
    Schlagworte: Prints; Prints, European; Fantasy in art; Romanticism in art; Estampe; Gravure
    Umfang: 191 Seiten, 29 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält überwiegend Abbildungen

    Mit einem Grußwort von Bruno Racine, Président de la Bibliothèque nationale de France

    Mit einem Vorwort von Tzvetan Todorov

    Die Liste der ausgestellten Werke (Seite 180-[187]) nennt zu jedem Objekt auch die Signatur (Bestandsnummer) der Bibliothèque nationale de France

    Literaturverzeichnis Seite 188-189

    Mit Glossar und Register

    "Cet ouvrage est publié à l'occassion de l'expression Fantastique! L'estampe visionnaire de Goya à Redon présentée par la Bibliothèque nationale de France au Petit Palais, du 1er octobre 2015 au 17 janvier 2016." (Rückseite zur Haupttitelseite)

    Auf der Titelrückseite: "Cet ouvrage est publié à l'occasion de l'exposition 'Fantastique! L'estampe visionnaire de Goya à Redon' présentée par la Bibliothèque nationale de France au Petit Palais du 1er octobre 2015 au 17 janvier 2016"

  5. Thomas Couture
    romantique malgré lui
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  Gourcuff Gradenigo, Paris

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2660:
    keine Fernleihe
    Kunsthalle Bremen
    Kat. Ausst. Amiens 2015/16
    keine Fernleihe
    Städtische Museen Freiburg, Augustinermuseum/Museum für Neue Kunst, Bibliothek
    M/Cout/70/101
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 D 127
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LI 23870 V897
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Voisin, Olivia (HerausgeberIn); Cazaux, Thierry (VerfasserIn)
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782353402168
    Schlagworte: Romanticism in art
    Weitere Schlagworte: Couture, Thomas (1815-1879)
    Umfang: 143 Seiten, Illustrationen (farbig)
    Bemerkung(en):

    "Ce catalogue a été édité en hommage à Bénédicte Pradié-Ottinger (1961-2012), conservateur en chef des musées de Senlins, pour accompagner six expositions pour le bicentenaire de la naissance de Thomas Couture (1815-1879) ; Thomas Couture : la fabrique des grands formats, 16 octobre 2015 au 21 février 2016, Musée de Picardie, Amiens ; Thomas Couture (1815-1879). Méthode et entretiens d’atelier, 17 octobre 2015 au 6 mars 2016, Musée d'Art et d'Archéologie de Senlis ; Thomas Couture. L’Enrôlement des volontaires de 1792, des études préparatoires au tableau final, 17 octobre 2015 au 11 janvier 2016, MUDO - Musée départemental de l'Oise, Beauvais ; Thomas Couture dans les collections du palais de Compiègne, 17 octobre 2015 au 1er février 2016, Musées et domaine nationaux du palais de Compiègne ; Thomas Couture portraitiste, 17 octobre 2015 au 31 janvier 2016, Musée Vivenel, Compiègne ; Thomas Couture, peintre de la société parisienne, 5 octobre 2015 au 28 février 2016, Musée de la vie romantique, Paris" - Rückseite der Titelseite

  6. Transatlantic Romanticism
    British and American art and literature, 1790 - 1860
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  University of Massachusetts Press, Amherst

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 165030
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 B 833
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:HC:371:Hem::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HL 1131 H488
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LO 50090 H488
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Hemingway, Andrew (HerausgeberIn); Wallach, Alan (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9781625341143
    RVK Klassifikation: HL 1131 ; HL 1081
    Körperschaften/Kongresse: Transatlantic Romanticism - British and American art and literature, 1790-1860 (2009, London)
    Schlagworte: Romanticism; Romanticism in art; Romanticism; Arts, British; Arts, American
    Umfang: vi, 326 Seiten, 16 ungezählte Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Transatlantic Romanticism an international conference, held at the Paul Mellon Centre for Studies in British Art, the Royal Academy of Arts, and University College London, in october, 15-17, 2009

  7. Why the romantics matter
    Autor*in: Gay, Peter
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Yale University Press, New Haven

    "With his usual wit and élan, esteemed historian Peter Gay enters the contentious, long-standing debates over the romantic period. Here, in this concise and inviting volume, he reformulates the definition of romanticism and provides a fresh account... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 979474
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2938-4150
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 4433
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2016/2503
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ALW:LA:6344:Gay::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    EC 5176 G285
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.1736
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "With his usual wit and élan, esteemed historian Peter Gay enters the contentious, long-standing debates over the romantic period. Here, in this concise and inviting volume, he reformulates the definition of romanticism and provides a fresh account of the immense achievements of romantic writers and artists in all media. Gay's scope is wide, his insights sharp. He takes on the recurring questions about how to interpret romantic figures and their works. Who qualifies to be a romantic? What ties together romantic figures who practice in different countries, employ different media, even live in different centuries? How is modernism indebted to romanticism, if at all? Guiding readers through the history of the romantic movement across Britain, France, Germany, and Switzerland, Gay argues that the best way to conceptualize romanticism is to accept its complicated nature and acknowledge that there is no "single basket" to contain it. Gay conceives of romantics in "families," whose individual members share fundamental values but retain unique qualities. He concludes by demonstrating that romanticism extends well into the twentieth century, where its deep and lasting impact may be measured in the work of writers such as T. S. Eliot and Virginia Woolf"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780300144291
    RVK Klassifikation: AK 16700
    Schriftenreihe: Why x matters
    Schlagworte: Romanticism in art
    Umfang: xvi, 141 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis

  8. A passion for Paris
    romanticism and romance in the City of Light
    Autor*in: Downie, David
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  St. Martin's Press, New York

    "'A top-notch walking tour of Paris. The author's encyclopedic knowledge of the city and its artists grants him a mystical gift of access: doors left ajar and carriage gates left open foster his search for the city's magical story. Anyone who loves... mehr

    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ROM:GI:820:Dow::2015
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IG 4100 D751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "'A top-notch walking tour of Paris. The author's encyclopedic knowledge of the city and its artists grants him a mystical gift of access: doors left ajar and carriage gates left open foster his search for the city's magical story. Anyone who loves Paris will adore this joyful book. Readers visiting the city are advised to take it with them to discover countless new experiences'--Kirkus Reviews (starred); A unique combination of memoir, history, and travelogue, this is author David Downie's irreverent quest to uncover why Paris is the world's most romantic city--and has been for over 150 years. Abounding in secluded, atmospheric parks, artists' studios, cafes, restaurants and streets little changed since the 1800s, Paris exudes romance. The art and architecture, the cityscape, riverbanks, and the unparalleled quality of daily life are part of the equation. But the city's allure derives equally from hidden sources: querulous inhabitants, a bizarre culture of heroic negativity, and a rich historical past supplying enigmas, pleasures and challenges. Rarely do visitors suspect the glamor and chic and the carefree atmosphere of the City of Light grew from and still feed off the dark fountainheads of riot, rebellion, mayhem and melancholy--and the subversive literature, art and music of the Romantic Age. Weaving together his own with the lives and loves of Victor Hugo, Georges Sand, Charles Baudelaire, Balzac, Nadar and other great Romantics, Downie delights in the city's secular romantic pilgrimage sites asking, Why Paris, not Venice or Rome--the tap root of 'romance'--or Berlin, Vienna and London--where the earliest Romantics built castles-in-the-air and sang odes to nightingales? Read A Passion for Paris : Romanticism and Romance in the City of Light and find out"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781250043153
    Schlagworte: Walking; Artists; Romanticism; Romanticism in art; Historic sites
    Weitere Schlagworte: Downie, David
    Umfang: xiv, 304 Seiten, Illustrationen, 25 cm