Ergebnisse für *

Es wurden 11 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

Sortieren

  1. Structural Equation Modeling of Factors Influencing EFL Reading comprehension: Comparative study between Egypt and Germany
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Universität Würzburg, Würzburg

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lenhard, Wolfgang (Gutachter); Marx, Peter (Gutachter)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Reading comprehension; Leseverstehen; Hochschulschrift
    Weitere Schlagworte: L1 reading comprehension; metacognition; L2 reading motivation; L2 reading comprehension
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Würzburg, Universität Würzburg, 2019

  2. Dutch for reading knowledge
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Benjamins Publ., Amsterdam [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Blom, Frans R. E. (Verfasser); Lake-Hollander, Inez G. (Verfasser)
    Sprache: Niederländisch; Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027211965; 9789027211972; 9789027273567; 9786613851949
    Schlagworte: Niederländisch; Dutch language; Reading comprehension; Dutch language
    Umfang: 1 Online-Ressource (XVI, 247 S.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Learning to read in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2956-1287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.s.9728
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 985 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ES 869 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 18 B 1875
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2018.04621:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    285650 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited volume is to examine how advances in technology are shaping children's reading skills and development. The chapters in this volume explore the influence of various aspects of digital texts, the child's cognitive and motivational skills, and the child's environment on reading development in digital contexts. Each chapter draws upon the expertise of scientists and researchers across countries and disciplines to review what is currently known about the influence of technology on reading, how it is studied, and to offer new insights and research directions based on recent work" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek; Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Barzillai, Mirit (Array); Thomson, Jennifer (Array); Schroeder, Sascha (Array); Broek, Paul van den (Array); Thomson, Jenny (HerausgeberIn); Broek, Paulus Willem van den (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201225
    Schriftenreihe: Studies in written language and literacy ; volume 17
    Schlagworte: Reading; Computers and literacy; Children; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Reading; Children; Computers and literacy; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of
    Umfang: X, 242 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. Dutch for Reading Knowledge
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    This first Dutch for Reading Knowledge book on the market promotes a high level of reading and translation competency by drawing from Dutch grammar, vocabulary and reading strategies, and providing many translation "shortcuts" and tips when tackling... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This first Dutch for Reading Knowledge book on the market promotes a high level of reading and translation competency by drawing from Dutch grammar, vocabulary and reading strategies, and providing many translation "shortcuts" and tips when tackling complex texts in Dutch. Aimed at students, researchers and scholars who need to learn how to read and translate modern Dutch texts for their academic research, this book focuses on those areas where the Netherlands plays or has played a leading and innovative role in the world. These areas include architecture, art history, design, the Dutch Golden

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baalen, Christine van; Blom, Frans R. E.; Hollander, Inez
    Sprache: Niederländisch; Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027273567; 9027273561; 9027211965; 9789027211965
    Schlagworte: Dutch language; Reading comprehension; Dutch language; FOREIGN LANGUAGE STUDY ; Yiddish; Dutch language; Reading comprehension; Textbooks ; for English speakers
    Umfang: Online Ressource (264 p.)
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record. - Includes bibliographical references and index

  5. Teaching challenging texts
    fiction, non-fiction, and multimedia
    Erschienen: [2013]
    Verlag:  Rowman & Littlefield Education, a division of Rowman & Littlefield Publishers, Inc, Lanham

    This book shows how to increase reading comprehension and enhance student engagement, even with the most challenging texts. Every chapter features ready-to-use, research-based lessons, replete with explicit instructions, handouts, Common Core... mehr

    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book shows how to increase reading comprehension and enhance student engagement, even with the most challenging texts. Every chapter features ready-to-use, research-based lessons, replete with explicit instructions, handouts, Common Core correlations, and assessments. Exploring the Future features fiction by George Orwell, Suzanne Collins, and William Golding ; nonfiction by Philip Zimbardo, Stephen Pinker, Abraham Lincoln, Jared Diamond, Dan Ariely, and Ray Kurzweil ; images from several films, an old television commercial; and classical and contemporary music

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Fisher, Jane (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781475805208; 9781475805215
    RVK Klassifikation: EC 7401
    Schlagworte: Reading comprehension; Teenagers; Reading comprehension; Teenagers
    Umfang: ix, 157 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 153-157)

    Lawrence Baines: Machine generated contents note: 1. Reading as a Social Activity

    : Rules of the Game

  6. Developing vocabulary
    Erschienen: [2007]
    Verlag:  Pearson/Longman, New York [u.a.]

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    266497 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Pongratz, Susan
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 032141070X; 0321434471
    Schlagworte: Reading (Higher education); Reading comprehension; College readers
    Umfang: viii, 216 Seiten, Illustrationen, 24 cm
  7. Teaching reading comprehension with graphic texts
    an illustrated adventure
    Autor*in:
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Maupin House, North Mankato, MN

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Monnin, Katie (Sonstige); Bowman, Rachel (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781936700585
    RVK Klassifikation: HD 178 ; EC 7120
    Schlagworte: Reading comprehension; Graphic novels; Schreib- und Lesefähigkeit; Englischunterricht; Comic
    Umfang: 96 S., überw. Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  8. Dutch for reading knowledge
    Erschienen: 2012
    Verlag:  John Benjamins Pub. Co., Amsterdam

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Blom, F. R. E. (Sonstige); Hollander, Inez (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027211965; 9789027211972; 9789027273567
    Schlagworte: Niederländisch; Dutch language; Reading comprehension; Dutch language
    Umfang: p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Reader, come home
    the reading brain in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Harper, an imprint of HarperCollinsPublishers, New York, NY

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 46566
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 9100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Neu. Wol.4
    keine Fernleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EN 1973
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | WOL | Rea
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    CQ 2000
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 685 W854
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    E1--WOL32
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how the brain learns to read and how reading changes the way we think and feel. Now that we are completely immersed in the internet and digital devices, our ways of processing language have altered dramatically. In a series of letters, Wolf describes her hopes and concerns about what is happening to the brain as it adapts to digital mediums, illuminating complex ideas with anecdotes and down-to-earth examples. Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Stoodley, Catherine J. (IllustratorIn); Stoodley, Catherine (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0062388789; 9780062388780
    RVK Klassifikation: ES 685 ; CQ 2000
    Schlagworte: Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE; SCIENCE; Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE
    Umfang: viii, 260 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 215-247. Index

  10. Linguistic complexity and text comprehension
    readability issues reconsidered
    Autor*in:
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Erlbaum, Hillsdale, NJ. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 14271
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    ER 900 lin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 88/10881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachbereichsbibliothek Philosophie und Erziehungswissenschaft, Abteilung Erziehungswissenschaft
    Frei 76: EF 71/15
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    spr 199.50/d19
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    MG 2914
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    89-6713
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Srel 32 2319 522
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    D6--LIN29
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    30 A 11083
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GM 420.205
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Davison, Alice (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 089859541X
    RVK Klassifikation: ER 985
    Schlagworte: Psycholinguistics; Reading comprehension
    Umfang: VIII, 291 S., Graph. Darst.
  11. Dutch for reading knowledge
    Erschienen: 2012
    Verlag:  John Benjamins Pub. Co, Amsterdam [u.a.]

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.3990
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Blom, Frans R. E.; Hollander, Inez
    Sprache: Niederländisch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027211965; 9789027211972; 9789027273567
    RVK Klassifikation: GU 12700
    Schlagworte: Dutch language; Reading comprehension; Dutch language
    Umfang: xv, 247 p.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 243-244) and index