Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Orient - Zur (De-)konstruktion eines Phantasmas
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Der Orient ist als kulturelle Antithese eine Projektionsfläche europäischer Denkweisen und Phantasmen. Besonders in der französischen und frankophonen Literatur und Kunst ist er seit dem 19. Jahrhundert ein allgegenwärtiges Thema. Die Beiträge des... mehr

    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    MAG 073467
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Ethnologisches Museum, Bibliothek
    IE 1342 2017 001
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 604 ori/937
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    2017/0618
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    EC 5910 P838
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2017/3397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    BE 3720 Porr 2017
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    W III 3030
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    IE 1342 100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MS 8010 P838
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 4574
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Romanisches Seminar der Universität, Bibliothek
    RO/IE 2836 P838
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Institut für Europäische Kunstgeschichte der Universität, Bibliothek
    Am 5201
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ROM:FR:920:Por::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    XX 140/167
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Geschichte und Kultur des östlichen Europa (GWZO), Bibliothek
    V/3453
    keine Fernleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Museum für Völkerkunde Leipzig, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 5410 O69 P838
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    17-2107
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    IE 2800 P838
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    37/253
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/9135
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    57 A 6651
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IG 3950 P838
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.2604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Der Orient ist als kulturelle Antithese eine Projektionsfläche europäischer Denkweisen und Phantasmen. Besonders in der französischen und frankophonen Literatur und Kunst ist er seit dem 19. Jahrhundert ein allgegenwärtiges Thema. Die Beiträge des Bandes machen diese Konstruktionen des Orients in ihrer Komplementarität und in der medialen Differenz von bildender Kunst und Literatur sichtbar. Als ein interdisziplinärer Beitrag zur Orientalismus-Debatte werden die literarischen und künstlerischen Werke des sogenannten Orientalismus nicht länger einer versatzstückhaften Ideologiekritik durch Wissenschaft unterzogen. Vielmehr wird gezeigt, dass einem Teil dieser Werke die Dekonstruktion des Orients als ästhetische Praxis bereits selbst eingeschrieben ist

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Porra, Véronique (HerausgeberIn); Wedekind, Gregor (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837635023; 9783837635027
    Weitere Identifier:
    9783837635027
    RVK Klassifikation: BE 3720 ; LB 31960 ; LB 57335 ; IJ 10040 ; EC 1871 ; EC 5910 ; IE 2800 ; EC 5410 ; IE 2836 ; IE 1342 ; MS 8010
    Schriftenreihe: Mainzer historische Kulturwissenschaften ; Band 32
    Schlagworte: Orientalism in art; Orientalism in literature; Arts, Modern; Art and literature; Postcolonialism and the arts
    Umfang: 272 Seiten, Illustrationen, 22.5 cm x 14.8 cm, 468 g
    Bemerkung(en):

    Beiträge teilweise deutsch, teilweise französisch

    Literaturangaben

  2. Postcolonising the medieval image
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    "Postcolonial theories have transformed literary, historical and cultural studies over the past three decades. Yet the study of medieval art and visualities has, in general, remained Eurocentric in its canon and conservative in its approaches.... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2017:2712:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 176096
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    FX 2017/305
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 1198,2
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 C 1470
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:TA:2300:::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4° 403
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Postcolonial theories have transformed literary, historical and cultural studies over the past three decades. Yet the study of medieval art and visualities has, in general, remained Eurocentric in its canon and conservative in its approaches. 'Postcolonising', as the eleven essays in this volume show, entails active intervention into the field of medieval art history and visual studies through a theoretical reframing of research. This approach poses and elicits new research questions, and tests how concepts current in postcolonial studies-such as diaspora and migration, under-represented artistic cultures, accented art making, displacement, intercultural vs transcultural, hybridity, presence/absence-can help medievalists to reinvigorate the study of art and visuality. Postcolonial concepts are deployed in order to redraft the canon of medieval art, thereby seeking to build bridges between medievalist and modernist communities of scholars. Among the varied topics explored in the volume are the appropriation of Roman iconography by early medieval Scandinavian metalworkers, multilingualism and materiality in Anglo-Saxon culture, the circulation and display of Islamic secular ceramics on Pisan churches, cultural negotiation by Jewish minorities in Central Europe and the Iberian peninsula, Holy Land maps and medieval imaginative geography, and the uses of Thomas Becket in the colonial imaginary of the Plantagenet court"--Back cover Postcolonial theories have transformed literary, historical and cultural studies over the past three decades. Yet the study of medieval art and visualities has, in general, remained Eurocentric in its canon and conservative in its approaches. 'Postcolonising', as the eleven essays in this volume show, entails active intervention into the field of medieval art history and visual studies through a theoretical reframing of research. This approach poses and elicits new research questions, and tests how concepts current in postcolonial studies-such as diaspora and migration, under-represented artistic cultures, accented art making, displacement, intercultural vs transcultural, hybridity, presence/absence-can help medievalists to reinvigorate the study of art and visuality. Postcolonial concepts are deployed in order to redraft the canon of medieval art, thereby seeking to build bridges between medievalist and modernist communities of scholars. Among the varied topics explored in the volume are the appropriation of Roman iconography by early medieval Scandinavian metalworkers, multilingualism and materiality in Anglo-Saxon culture, the circulation and display of Islamic secular ceramics on Pisan churches, cultural negotiation by Jewish minorities in Central Europe and the Iberian peninsula, Holy Land maps and medieval imaginative geography, and the uses of Thomas Becket in the colonial imaginary of the Plantagenet court

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Frojmovic, Eva (HerausgeberIn); Karkov, Catherine E. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1472481666; 9781472481665
    Weitere Identifier:
    9781472481665
    RVK Klassifikation: EC 1878 ; LH 65600
    Schriftenreihe: An Ashgate book
    Schlagworte: Art, Medieval; Postcolonialism and the arts; Art, Medieval; Postcolonialism and the arts
    Umfang: xvi, 302 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Aus der Einführung: "The essays collected in this volume are largely the product of a series of workshops and conference sessions organised between 2009 and 2011 as part of the Arts and Humanities Research Council funded "Postcolonising the Medieval Image" network."

    Literaturverzeichnis: Seite 261-292 und Index

    Eva Frojmovic and Catherine E. Karkov. Part 1 The language of the postcolonial : Decolonising gold bracteates: from Late Roman medallions to Scandinavian Migration Period pendants: List of figures ; Acknowledgements ; List of contributors. Introduction

    Catherine E. Karkov: The Franks Casket speaks back: the bones of the past, the becoming of England

    Margaret E. Hadley. Part 2 The location of the postcolonial : Mandeville's Jews, colonialism, certainty, and art history: Camouflaging and echoing the Latin mass in an illuminated French-language missal

    Lara Eggleton: Conquest and coexistence in sixteenth-century Granada: imposing orders in the Alhambra's Mexuar

    Roland Betancourt. Part 3 The ambivalence of the postcolonial : Postcolonialising Thomas Becket: the saint as resistant site: Beyond Foucault's laugh: on the ethical practice of medieval art history

    Karen Rose Mathews: Defining a merchant identity and aesthetic in Pisa: Muslim ceramics as commodities, mementos, and architectural decoration on eleventh-century churches

    Jane Barlow: The Muslim warrior at the Seder meal: dynamics between minorities in the Rylands Haggadah

    Eva Frojmovic. Bibliography: Neighbouring and mixta in thirteenth-century Ashkenaz

    : Index.