Ergebnisse für *

Es wurden 5 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

Sortieren

  1. Disability theatre and modern drama
    recasting modernism
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  Bloomsbury Methuen Drama, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781408184783; 9781408184493; 1408184494; 1408184788
    RVK Klassifikation: EC 7506 ; AP 70050
    Schriftenreihe: Critical companions
    Schlagworte: People with disabilities and the performing arts; People with disabilities in literature; Modernism (Literature); Drama; Drama
    Umfang: viii, 228 pages, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 211-223) and index

    Michael Davidson: Introduction ; Critical survey of disability theatre aesthetics, politics, and practices. What is disability theatre? ; Critical embodiment and casting ; Staging inclusion ; Inherited plays and new approaches ; Critical perspectives. "Every man his specialty": Beckett, disability, and dependence

    Ann M. Fox: Reclaiming the ordinary extraordinary body: or, The importance of The glass menagerie for literary disability studies

    Kirsty Johnston: Access aesthetics and modern drama: an interview with Jenny Sealey on Graeae Theatre Company's The threepenny opera and Blood wedding

    Terry Galloway, M. Shane Grant, Ben Gunter, and Carrie Sandahl.: Shattering the glass menagerie

  2. Disability in German literature, film and theater
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  3. Disability theatre and modern drama
    recasting modernism
    Erschienen: 2016; ©2016
    Verlag:  Bloomsbury Methuen Drama, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 983245
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781408184783; 9781408184493; 1408184494; 1408184788
    RVK Klassifikation: EC 7506 ; AP 70050
    Schriftenreihe: Critical companions
    Schlagworte: People with disabilities and the performing arts; People with disabilities in literature; Modernism (Literature); Drama; Drama
    Umfang: viii, 228 pages, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 211-223) and index

    Michael Davidson: Introduction ; Critical survey of disability theatre aesthetics, politics, and practices. What is disability theatre? ; Critical embodiment and casting ; Staging inclusion ; Inherited plays and new approaches ; Critical perspectives. "Every man his specialty": Beckett, disability, and dependence

    Ann M. Fox: Reclaiming the ordinary extraordinary body: or, The importance of The glass menagerie for literary disability studies

    Kirsty Johnston: Access aesthetics and modern drama: an interview with Jenny Sealey on Graeae Theatre Company's The threepenny opera and Blood wedding

    Terry Galloway, M. Shane Grant, Ben Gunter, and Carrie Sandahl.: Shattering the glass menagerie

  4. Early modern theatre and the figure of disability
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  The Arden Shakespeare, London

    Introduction: disability and/as theatricality -- The work of standing and of standing-for: disability, movement, theatrical personation in The fair maid of the exchange -- The sound of prosthetic movement: transnational and temporal analogy in A... mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 10164
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Jg 425 a
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 10751
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: disability and/as theatricality -- The work of standing and of standing-for: disability, movement, theatrical personation in The fair maid of the exchange -- The sound of prosthetic movement: transnational and temporal analogy in A larum for London -- "Faustus has his legge again": truncation and prosthesis, theatricality and bibliography in Doctor Faustus -- Richard's "giddy footing": degree of difference and cyclical movement in Shakespeare's Richard III "What work did physically disabled characters do for the early modern theatre? Through a consideration of a range of plays, including Doctor Faustus and Richard III, Genevieve Love argues that the figure of the physically disabled prosthetic body in early modern English theatre mediates a set of related 'likeness problems' that structure the theatrical, textual, and critical lives of the plays of Shakespeare and his contemporaries. The figure of disability stands for the relationship between actor and character: prosthetic disabled characters with names such as Cripple and Stump capture the simultaneous presence of the fictional and the material, embodied world of the theatre. When the figure of the disabled body exits the stage, it also mediates a second problem of likeness, between plays in their performed and textual forms. While supposedly imperfect textual versions of plays have been characterized as 'lame', the dynamic movement of prosthetic disabled characters in the theatre expands the figural role which disability performs in the relationship between plays on the stage and on the page. Early Modern Theatre and the Figure of Disability reveals how attention to physical disability enriches our understanding of early modern ideas about how theatre works, while illuminating in turn how theatre offers a reframing of disability as metaphor"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350017207
    Weitere Identifier:
    9781350017207
    RVK Klassifikation: HI 1250
    Schriftenreihe: Arden studies in early modern drama
    Schlagworte: English drama; People with disabilities in literature; People with disabilities and the performing arts; Human body in literature; Theater; English drama; People with disabilities in literature; People with disabilities and the performing arts; Human body in literature; Theater
    Umfang: x, 212 Seiten, 20 cm
    Bemerkung(en):

    : Introduction: disability and/as theatricality

    : The work of standing and of standing-for: disability, movement, theatrical personation in The fair maid of the exchange

    : The sound of prosthetic movement: transnational and temporal analogy in A larum for London

    : "Faustus has his legge again": truncation and prosthesis, theatricality and bibliography in Doctor Faustus

    : Richard's "giddy footing": degree of difference and cyclical movement in Shakespeare's Richard III

  5. Disability in German literature, film and theater
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Camden House, Rochester, New York

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 31345
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 995.5 mb/815
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/7213
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    C-1 1018:4
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    17.93/645
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    GL/450/831
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2012.02264:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2011 A 3335
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ger 583.2 DH 9906
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    Mag Allg Z/Edi 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Washington, Bibliothek
    Zeitschrift/Journal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GE 5202 J83
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek; Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Beteiligt: Joshua, Eleoma (HerausgeberIn); Schillmeier, Michael (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 157113428X; 9781571134288
    RVK Klassifikation: AP 50300 ; GE 4975 ; GE 5202
    Schriftenreihe: Edinburgh German yearbook ; volume 4
    Schlagworte: German literature--History and criticism.; Motion pictures--Germany--History.; People with disabilities and the performing arts--Germany.; People with disabilities in literature.; People with disabilities in motion pictures.; Theater--Germany.; German literature; Motion pictures; Theater; People with disabilities in literature; People with disabilities in motion pictures; People with disabilities and the performing arts
    Umfang: vi, 239 Seiten, 23 cm