Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Column, vase, obelisk
    Autor*in:
    Erschienen: 2005
    Verlag:  H & H Vyšehradská [u.a.], Praha

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2005:4018:
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Landesmuseen Braunschweig, Braunschweigisches Landesmuseum, Bibliothek
    GV 30.99 V575.2005
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2011 A 7292
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    B II/9
    keine Fernleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    8 Kn 200/326
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatsgalerie Stuttgart, Bibliothek
    Bb Column
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 67100 V575
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Veselý, Dalibor; Vlček, Tomáš (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 8073190338; 807035285x
    RVK Klassifikation: LH 84995
    Auflage/Ausgabe: First ed.
    Schriftenreihe: Kontinuum library ; 2
    Schlagworte: Columns; Vases; Obelisks
    Umfang: 195 S, Ill
  2. Obelisk
    a history
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  Burndy Library, Cambridge

    Verlagsinfo: The many meanings of obelisks across nearly forty centuries, from Ancient Egypt (which invented them) to twentieth-century America (which put them in Hollywood epics). Nearly every empire worthy of the name - from ancient Rome to the... mehr

    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    Ägypt. 2.3.3./15684
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    731 O125
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2009:3866:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 130519
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    LH 69520 C976
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2015/7125
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.3169
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Verlagsinfo: The many meanings of obelisks across nearly forty centuries, from Ancient Egypt (which invented them) to twentieth-century America (which put them in Hollywood epics). Nearly every empire worthy of the name - from ancient Rome to the United States - has sought an Egyptian obelisk to place in the center of a ceremonial space. Obelisks - giant standing stones, invented in Ancient Egypt as sacred objects - serve no practical purpose. For much of their history their inscriptions, in Egyptian hieroglyphics, were completely inscrutable. Yet over the centuries dozens of obelisks have made the voyage from Egypt to Rome, Constantinople, and Florence; to Paris, London, and New York. New obelisks and even obelisk-shaped buildings rose as well - the Washington Monument being a noted example. Obelisks, everyone seems to sense, connote some very special sort of power. This beautifully illustrated book traces the fate and many meanings of obelisks across nearly forty centuries - what they meant to the Egyptians, and how other cultures have borrowed, interpreted, understood, and misunderstood them through the years. In each culture obelisks have taken on new meanings and associations. To the Egyptians, the obelisk was the symbol of a pharaoh's right to rule and connection to the divine. In ancient Rome, obelisks were the embodiment of Rome's coming of age as an empire. To nineteenth-century New Yorkers, the obelisk in Central Park stood for their country's rejection of the trappings of empire just as it was itself beginning to acquire imperial power. And to a twentieth-century reader of Freud, the obelisk had anatomical and psychological connotations. The history of obelisks is a story of technical achievement, imperial conquest, Christian piety and triumphalism, egotism, scholarly brilliance, political hubris, bigoted nationalism, democratic self-assurance, Modernist austerity, and Hollywood kitsch - in short, the story of Western civilization.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Grafton, Anthony (VerfasserIn); Long, Pamela O. (VerfasserIn); Weiss, Benjamin (VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 026251270X; 9780262512701
    RVK Klassifikation: LH 69520
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Obelisks; Geschichte; Obelisk
    Umfang: 383 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 339-363) and index