Ergebnisse für *

Es wurden 4 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

Sortieren

  1. Haydn's sunrise, Beethoven's shadow
    audiovisual culture and the emergence of musical romanticism
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago

    Introduction : audiovisual histories -- From mimesis to prosthesis -- Opera as peepshow -- Shadow media -- Haydn's Creation as moving image -- Beethoven's phantasmagoria -- Conclusion : audiovisual returns mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 4580
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LP 19504 L887
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.2634
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : audiovisual histories -- From mimesis to prosthesis -- Opera as peepshow -- Shadow media -- Haydn's Creation as moving image -- Beethoven's phantasmagoria -- Conclusion : audiovisual returns

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Haydn, Joseph (Erwähnte Person); Beethoven, Ludwig van (Erwähnte Person)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226337098
    RVK Klassifikation: LR 57794 ; LR 56804
    Schlagworte: Music; Music; Mixed media (Music); Mixed media (Music); Music and technology; Music and technology
    Umfang: 291 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 264-279

    :

  2. The Cambridge companion to music in digital culture
    Autor*in:
    Erschienen: 2019; © 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    780.9 C1782
    keine Fernleihe
    Zentrum für Populäre Kultur und Musik, Bibliothek
    Frei 99: Me 6/67
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2020/1857
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Bibliothek
    Mb 256
    keine Fernleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Me 9020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    J III 1805
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Musikhochschule Lübeck, Bibliothek
    Buch e 40 Cam 1.1
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LR 57790 COO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Cc 910
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 459
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Cook, Nicholas (HerausgeberIn); Ingalls, Monique (HerausgeberIn); Trippett, David (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781316614075; 9781107161788
    Weitere Identifier:
    9781107161788
    RVK Klassifikation: LR 57798
    Schriftenreihe: Cambridge companions to music
    Schlagworte: Music; Digital media; Music and the Internet; Music and technology
    Umfang: xiv, 332 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 298-326

    Introduction Nicholas Cook, Monique M. Ingalls and David Trippett; 1. Digital technology and cultural practice Nicholas Cook; Personal take 1: whatever happened to tape trading? Lee Marshall; 2. Towards a digital history of music: new technologies, business practices, and intellectual property regimes Martin Scherzinger; Personal take 2: on serving as an expert witness in the 'blurred lines' case Ingrid Monson; 3. Shaping the stream: techniques and troubles of algorithmic recommendation K. E. Goldschmitt and Nick Seaver; Personal take 3: being a curator Ben Sinclair; Personal take 4: can machines have taste? Stephan-Eloise Gras; 4. Technologies of the musical selfie Sumanth S. Gopinath and Jason Stanyek; Personal take 5: vaporwave is dead, long live vaporwave! Adam Harper; 5. Witnessing race in the new digital cinema Peter McMurray; Personal take 6: giving history a voice Mariana Lopez; 6. Musical media in online devotion Monique M. Ingalls; Personal take 7: technicians of ecstasy Graham St John; Personal take 8: live coded mashup with the humming wires Alan Blackwell and Sam Aaron; Personal take 9: algorave: dancing to algorithms Alex McLean; 7. Rethinking liveness in a digital age Paul Sanden; Personal take 10: augmenting musical performance Andrew McPherson; Personal take 11: digital demons, real and imagined Steve Savage; Personal take 12: composing with sounds as images Julio d'Escrivan; Personal take 13: compositional approaches to film, TV and video games Stephen Baysted; 8. Virtual words from recording to video games Isabella van Elferen; 9. Posthumanism and the generation of empathy David Trippett; Personal take 14: in the wake of the virtual Frances Dyson; 10. Digital inequalities and global sounds Shzr Ee Tan; 11. The political economy of streaming Martin Scherzinger

  3. The evolution of music
    through culture and science
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    This volume explores some of the very strong links between music and advances in science. It contains many original perceptive insights, from why music evolves, to the political influences of music, and even how new streaming techniques could... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 6468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    mus
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    SD - 2020/5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater, Bibliothek
    Sbe 5, Town, Evol
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    La 567
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    60 A 753
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    298990 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This volume explores some of the very strong links between music and advances in science. It contains many original perceptive insights, from why music evolves, to the political influences of music, and even how new streaming techniques could undermine the music industry.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780198848400
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Music and technology
    Umfang: xvi, 266 Seiten, Illustrationen
  4. Sound unbound
    sampling digital music and culture
    Autor*in:
    Erschienen: 2010; ©2008
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts ;

    The role of sound and digital media in an information-based society: artists--from Steve Reich and Pierre Boulez to Chuck D and Moby--describe their work.If Rhythm Science was about the flow of things, Sound Unbound is about the remix--how music,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The role of sound and digital media in an information-based society: artists--from Steve Reich and Pierre Boulez to Chuck D and Moby--describe their work.If Rhythm Science was about the flow of things, Sound Unbound is about the remix--how music, art, and literature have blurred the lines between what an artist can do and what a composer can create. In Sound Unbound, Rhythm Science author Paul Miller aka DJ Spooky that Subliminal Kid asks artists to describe their work and compositional strategies in their own words. These are reports from the front lines on the role of sound and digital media in an information-based society. The topics are as diverse as the contributors: composer Steve Reich offers a memoir of his life with technology, from tape loops to video opera; Miller himself considers sampling and civilization; novelist Jonathan Lethem writes about appropriation and plagiarism; science fiction writer Bruce Sterling looks at dead media; Ron Eglash examines racial signifiers in electrical engineering; media activist Naeem Mohaiemen explores the influence of Islam on hip hop; rapper Chuck D contributes "Three Pieces"; musician Brian Eno explores the sound and history of bells; Hans Ulrich Obrist and Philippe Parreno interview composer-conductor Pierre Boulez; and much more. "Press 'play,'" Miller writes, "and this anthology says 'here goes.'" The groundbreaking music that accompanies the book features Nam Jun Paik, the Dada Movement, John Cage, Sonic Youth, and many other examples of avant-garde music. Most of this content comes from the archives of Sub Rosa, a legendary record label that has been the benchmark for archival sounds since the beginnings of electronic music. To receive these free music files, readers may send an email to the address listed in the book.ContributorsDavid Allenby, Pierre Boulez, Catherine Corman, Chuck D, Erik Davis, Scott De Lahunta, Manuel DeLanda, Cory Doctorow, Eveline Domnitch, Frances Dyson, Ron Eglash, Brian Eno, Dmitry Gelfand, Dick Hebdige, Lee Hirsch, Vijay Iyer, Ken Jordan, Douglas Kahn, Daphne Keller, Beryl Korot, Jaron Lanier, Joseph Lanza, Jonathan Lethem, Carlo McCormick, Paul D. Miller aka DJ Spooky that Subliminal Kid, Moby, Naeem Mohaiemen, Alondra Nelson, Keith and Mendi Obadike, Hans Ulrich Obrist, Pauline Oliveros, Philippe Parreno, Ibrahim Quaraishi, Steve Reich, Simon Reynolds, Scanner aka Robin Rimbaud, Nadine Robinson, Daniel Bernard Roumain (DBR), Alex Steinweiss, Bruce Sterling, Lucy Walker, Saul Williams, Jeff E. Winner

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format