Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Zwischen den Linien einer reformierten Druckgrafik: Hendrick Goltzius' Moses mit den Gesetzestafeln (1583)
    Erschienen: 2017

    Abstract: Why did Hendrick Goltzius use three Roman Catholic engravings for the design of his Reformed Moses with the Tables of the Law (1583)? This article seeks to answer that question by analyzing the adaptation of the engravings. It shows the... mehr

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    Abstract: Why did Hendrick Goltzius use three Roman Catholic engravings for the design of his Reformed Moses with the Tables of the Law (1583)? This article seeks to answer that question by analyzing the adaptation of the engravings. It shows the artist's endeavor of creating a Reformed Protestant engraving and legitimizing his art and method through the Scriptures. Furthermore, explanations for Goltzius's use of his models will be presented, while one of them identifies the reference to a specific engraving as a strategy of artistic subversion.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: Daphnis; Leiden : Brill Rodopi, 1972; 45(2017), 1/2, Seite 227-249

    Schlagworte: Druckgrafik; Goltzius, Hendrick; Mose;
    Umfang: 4 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Zusammenfassung in englischer Sprache