Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Kultur und Informatik: hybrid systems
    Autor*in:
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  vwh, Verlag Werner Hülsbusch, Fachverlag für Medientechnik und -wirtschaft, Glückstadt

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Busch, Carsten (Herausgeber); Kassung, Christian (Herausgeber); Sieck, Jürgen (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783864881282; 3864881285
    Weitere Identifier:
    9783864881282
    Auflage/Ausgabe: Als Typoskript gedruckt
    Körperschaften/Kongresse: Conference Culture and Computer Science, 16. (2018, Berlin)
    Schriftenreihe: Multimedia
    Schlagworte: Kulturelle Einrichtung; Interaktive Medien; Erweiterte Realität <Informatik>; Medieninformatik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachhochschul-/Hochschulausbildung; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Informatiker, Medientechniker, Medieninformatiker, Kulturinformatiker, Museumspädagogen; (Produktform (spezifisch))Sewn; Augmented Reality; Digital Humanities; Kulturinformatik; Medieninformatik; Medientechnik; Mixed Reality; Multimedia; Museen; Museumsinformatik; digitale Sammlungen; neue Medien; (VLB-WN)1639: Hardcover, Softcover / Informatik, EDV/Sonstiges
    Umfang: 264 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  2. The digital humanities coursebook
    an introduction to digital methods for research and scholarship
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    "The Digital Humanities Coursebook provides critical frameworks for the application of Digital Humanities tools and platforms, which have become an integral part of work across a wide range of disciplines. Written by an expert with twenty years of... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2964-7774
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2021 A 3319
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    bestellt DH 2108
    keine Fernleihe

     

    "The Digital Humanities Coursebook provides critical frameworks for the application of Digital Humanities tools and platforms, which have become an integral part of work across a wide range of disciplines. Written by an expert with twenty years of experience in this field, the book is focused on the principles and fundamental concepts for application, rather than on specific tools or platforms. Each chapter contains examples of projects, tools, or platforms that demonstrate these principles in action. The book is structured to complement courses on digital humanities and provides a series of modules, each of which is organized around a set of concerns and topics, thought experiments and questions, as well as specific discussion of the ways in which tools and platforms work. The book covers a wide range of topics and clearly details how to integrate the acquisition of expertise in data, metadata, classification, interface, visualization, network analysis, topic modelling, data mining, mapping, and web presentation with issues in intellectual property, sustainability, privacy, and the ethical use of information. Written in an accessible and engaging manner, The Digital Humanities Coursebook will be a useful guide for anyone teaching or studying a course in the areas of digital humanities, library and information science, English, or computer science. The book will provide a framework for direct engagement with digital humanities and, as such, should be of interest to others working across the humanities too"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367566661; 9780367565756
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schlagworte: Digital humanities; Humanities; Digital media; Medieninformatik; Neue Medien
    Umfang: xiii, 237 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Design, development, and evaluation of research tools for evidence-based learning: a digital game-based spelling training for German primary school children
    Autor*in: Holz, Heiko
    Erschienen: 2020

    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    Us 120. 621:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    Us 120. 621:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    Schlagworte: Sprache; Deutsch; Lernen; Grundschule; Legasthenie; Computerlinguistik; Medieninformatik; Computerspiel; Softwareentwicklung; Software Engineering; Dyslexie; Lernspiel
    Umfang: xi, 325 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Eberhard Karls Universität Tübingen, 2020