Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. The atlas of new librarianship
    Erschienen: c2011
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    "Libraries have existed for millennia, but today the library field is searching for solid footing in an increasingly fragmented (and increasingly digital) information environment. What is librarianship when it is unmoored from cataloging, books,... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    ebooks\ed001066
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    ebooks/ed001066
    keine Fernleihe

     

    "Libraries have existed for millennia, but today the library field is searching for solid footing in an increasingly fragmented (and increasingly digital) information environment. What is librarianship when it is unmoored from cataloging, books, buildings, and committees? In The Atlas of New Librarianship, R. David Lankes offers a guide to this new landscape for practitioners. He describes a new librarianship based not on books and artifacts but on knowledge and learning; and he suggests a new mission for librarians: to improve society through facilitating knowledge creation in their communities. The vision for a new librarianship must go beyond finding library-related uses for information technology and the Internet; it must provide a durable foundation for the field. Lankes recasts librarianship and library practice using the fundamental concept that knowledge is created though conversation. New librarians approach their work as facilitators of conversation; they seek to enrich, capture, store, and disseminate the conversations of their communities. To help librarians navigate this new terrain, Lankes offers a map, a visual representation of the field that can guide explorations of it; more than 140 Agreements, statements about librarianship that range from relevant theories to examples of practice; and Threads, arrangements of Agreements to explain key ideas, covering such topics as conceptual foundations and skills and values. Agreement Supplements at the end of the book offer expanded discussions. Although it touches on theory as well as practice, the Atlas is meant to be a tool: textbook, conversation guide, platform for social networking, and call to action."--M.I.T. Press Web page

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262300087
    RVK Klassifikation: AN 65800
    Schlagworte: Library science; Libraries and community; Libraries and society; Library science; Libraries; Librarianship; Library science ; Philosophy; Library science ; Forecasting; Libraries and community; Libraries and society
    Umfang: Online-Ressource (xv, 408 Seiten), Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Umfasst bibliographische Angaben

    Some online versions lack accompanying media packaged with the printed version

    :

    :

    :

  2. The atlas of new librarianship
    Erschienen: 2011
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    [E.] Improve society -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Importance of action and activism -- Service : Service is not invisibility -- Core values : Learning ; Openness ;... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 141930
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Wissenschaftskolleg zu Berlin - Institute for Advanced Study, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Julius Kühn-Institut, Bundesforschungsinstitut für Kulturpflanzen, Informationszentrum und Bibliothek Braunschweig
    Bib - Lank
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    Z665 .L36 2011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.x.6267
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AN 65800 L289
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    11 B 230
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    C/10905
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    BID 200 022
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2839-5409
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2014/21254
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    U 11 B 1325
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    U 11 B 1325 & Beil.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2016 A 4988
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Medizinische Fakultät Mannheim der Universität Heidelberg, Bibliothek
    A 5a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    BUB 120 : L05
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    MDW AN 65800 L289
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    BID:LA:1000:::2011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2011 E 962
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Qn 5537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Qn 5537-Bei
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2014.00770:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    AUA 2513-877 9
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AN 65800 L289
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    4 2011-906
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    Alc 1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    6Aa 294
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    61a/2364
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    56 B 461
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    236744 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4°-254 759
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    [E.] Improve society -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Importance of action and activism -- Service : Service is not invisibility -- Core values : Learning ; Openness ; Intellectual freedom and safety ; Intellectually honest not unbiased ; Ethics -- Social justice issues -- Policy : Democracy and openness overshadowed by technology -- Innovation : Innovation versus entrepreneurship -- Creating an agenda : Risks of data -- Leadership : Obligation of leadership -- Thread conclusion -- [F.] Librarians -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Core skills -- Transition of traditional skills -- Information organization : Cataloging relationships ; Evolution of integrated library systems -- Information seeking -- Public service : Reference -- Collection development : Community as collection ; Issues of institutional repositories -- Administration : Warehousing functions ; Shelving ; Circulation -- Importance of technical skills -- Ambiguity is essential for professional work -- Ability to work in interdisciplinary teams : Relation to other domains ; Information science ; Getting past the L v I debate ; Communications ; Computer science ; Humanities ; Education ; Paraprofessionals -- LIS education : Shift in innovation from academy to ubiquity ; Co-learning -- Increase friction in the process : Every course has symposia and practica -- Curriculum of communication and change over -- Traditional ideas of leadership : Recognize a school as a participatory network ; From school to school of thought ; Avoiding the Florentine dilemma -- Need to expand the educational ladder : Bachelor of information and instructional design ; Need for an executive doctorate ; Institute for advanced librarianship idea ; Vital roles of mentors -- Obligation of leadership and thread conclusion -- [G.] Threads postscript -- Practitioners -- Library and information science scholars -- Students -- Members -- The whole community of librarianship [pt. 4.] Web citations -- [pt. 5.] Agreement supplements : Ability to work in interdisciplinary teams ; Academic ; Access ; Administration ; Agreements ; Ambiguity is essential for professional work ; Annotations ; Application builders ; Archives ; Artifacts ; Assessment ; Authoritative versus authoritarian ; Avoiding the Florentine dilemma ; Bachelor of information and instructional design ; Boundary issues ; Cataloging relationships ; Circulation ; Co-learning ; Collection development ; Communications ; Community as collector ; Computer science ; Constructivism ; Conversants ; Conversation theory ; Core skills ; Core values ; Creating a new social compact ; Creating an agenda ; Credibility ; Curriculum of communication and change over traditional ideas of leadership ; Death of documents ; Democracy and openness overshadowed by technology ; Department of Justice ; Dialectic theories ; Different communities librarians serve ; Digital environments ; Embedded librarians ; Entailment mesh ; Entrepreneurium ; Environment ; Ethics ; Every course has symposia and practica ; Evolution of integrated library systems ; Evolution of systems ; Evolution of the social compact ; Extrinsic ; Free Library of Philadelphia ; From authority to reliability ; From school to school of thought ; Gaming ; Getting past the Lv I debate ; Go to the conversation ; Government ; Growing importance of two-way infrastructure ; Humanities ; Hybrid environments ; Importance of a worldview ; Importance of action and activism ; Importance of technical skills ; Importance of theory and deep concepts ; Increase friction in the process ; Information organization ; Information science ; Information seeking ; Information services ; Infrastructure providers ; Innovation ; Innovation versus entrepreneurship ; Institute for advanced librarianship idea ; Intellectual freedom and safety ; Intellectually honest not unbiased ; Internet model example ; Intrinsic ; Invest in tools of creation over collection of artifacts ; Issues of institution repositories ; Knowledge ; Knowledge is created through conversation ; Ĺ ; Ĺ ; Language ; Leadership ; Learning ; Learning theory ; Libraries are in the knowledge business, therefore the conversation business ; Library instruction ; Limitations of tagging ; LIS education ; Longitude example ; Mapping conversations ; Massive scale ; Means of facilitation ; Meeting spaces ; Members not patrons or users ; Memory ; Motivation ; Motivation theory ; Music center ; Need for an executive doctorate ; Need for an expanded definition of literacy ; Need to expand the educational ladder ; Obligation of leadership ; Open source ; Openness ; Paraprofessionals ; Physical environments ; Policy ; Postmodernism ; Pressure for participation ; Public ; Public service ; Publisher of community ; Recognize a school as a participatory network ; Reference ; Reference extract ; Relation to other domains ; Risks of data ; Scapes ; Scholarly communications ; School ; School information management systems ; Selective dissemination of information ; Sense-making ; Service ; Service is not invisibility ; Shared shelves with the community ; Shelving ; Shift in innovation from academy to ubiquity ; Social justice issues ; Social literacy ; Social network sites ; Source amnesia ; Special ; System view ; TCP-IP ; The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities ; Topical centers with curriculum ; Transition of traditional skills ; True facilitation means shared ownership ; Truly distributed digital library ; User ; User systems ; User-based design ; Vital roles of mentors ; Warehousing functions ; Web 2.0 ; Writing center -- [pt. 5.] Atlas postscript [pt. 1.] An introduction to the atlas : Navigating the future -- The foundations of the atlas -- Finding a center in the dynamic -- A note on rhetoric -- [pt. 2.] The atlas : A note on visualization -- How to navigate the atlas -- Readers of the atlas -- Limitations of the atlas -- [pt. 3.] Threads : [A.] Mission -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Importance of worldview -- Longitude example -- Importance of theory and deep concepts : Libraries and theory -- Conversation theory : Credibility -- Other informative concepts and theories : Dialectic theories ; Sense-making ; Motivation theories ; Motivation ; Learning theory ; Constructivism ; Postmodernism -- Creating a new social compact : Evolution of the social compact -- Thread conclusion -- [B.] Knowledge creation -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Knowledge is created through conversation ; Conversation theory : Conversants ; Service is not invisibility ; Language ; Evolution of systems -- System view -- User-based design -- User systems : Social network sites -- Agreements : Artifacts ; Source amnesia ; Invest in tools of creation over collection of artifacts ; Death of documents ; Memory ; Entailment mesh ; Annotations ; Limitations of tagging ; Cataloging relationships -- Scapes -- Reference extract -- Libraries are in the knowledge business, therefore the conversation business -- [C.] Facilitating -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities ; True facilitation means shared ownership : Members not patrons or users -- Means of facilitation -- Access : Publisher of community ; Shared shelves with the community ; Meeting spaces -- Knowledge : Library instruction ; Need for an expanded definition of literacy ; Gaming ; Social literacy -- Environment -- Motivation : Intrinsic ; Extrinsic -- Thread conclusion -- [D.] Communities -- The mission of librarians is to improve society through facilitating knowledge creation in their communities -- Pressure for participation : Boundary issues -- Digital environments : Internet model example ; Infrastructure providers ; TCP/IP ; Application builders ; Open source ; Information services ; Web 2.0 ; User -- Credibility : From authority to reliability ; Authoritative versus authoritarian ; Putting it all together: the participatory digital library -- Physical environments : Topical centers with curriculum -- Hybrid environments -- Different communities librarians serve -- Public : Free Library of Philadelphia ; Entrepreneurium ; Writing center ; Music center -- Academic : Issues of institutional repositories ; Scholarly communications -- Government : Department of Justice -- Assessment : Mapping conversations -- Special -- School : Growing importance of two-way infrastructure -- Archives -- Go to the conversation : Embedded librarians -- Truly distributed digital library -- Thread conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262015097; 0262015099
    Weitere Identifier:
    9780262015097
    RVK Klassifikation: AN 65800
    Schlagworte: Library science; Library science; Libraries and community; Libraries and society; Library science; Library science; Libraries and community; Libraries and society
    Umfang: XV, 408 S., Ill., graph. Darst., Kt., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

  3. Dienstleistungen Öffentlicher Bibliotheken
    IFLA / UNESCO Richtlinien für die Weiterentwicklung
    Autor*in:
    Erschienen: 2011; ©2005
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    Description for reader: Übersetzt im Auftrag des Deutschen Bibliotheksverbands Public libraries have accepted the challenge of new electronic possibilities and developed a remarkable range of services. Today, by providing these services, public... mehr

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book De Gruyter
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    DeGruyter Oldenbourg E-Book
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    DeGruyter Oldenbourg E-Book
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    de Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books DeGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook De Gruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    deGruyter EBS
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    Description for reader: Übersetzt im Auftrag des Deutschen Bibliotheksverbands Public libraries have accepted the challenge of new electronic possibilities and developed a remarkable range of services. Today, by providing these services, public libraries have the greatest opportunity to contribute to bridging the 'digital gap'. These guidelines and standards have been developed for a variety of public libraries at different levels of development, in order to support librarians in building effective library services in all circumstances everywhere, to meet the requirements of the local users. Examples from all over the world of the range of services offered illustrate the text and provide insights into imaginative possible solutions to specific problems. Internet addresses lead to further information on a variety of initiatives.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Gill, Philip; Gill, Philip
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110949735
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AN 69300
    Schriftenreihe: Bibliotheks- und Informationspraxis ; 36
    Schlagworte: Libraries and community; Public libraries; Public libraries; Libraries and community.; Public libraries.; Public libraries.; Öffentliche Bibliothek.; Richtlinie.
    Umfang: Online-Ressource (XIII, 100 S.)