Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Academy dictionaries
    1600 - 1800
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    "This is the first unified history of the large, prestigious dictionaries of the seventeenth and eighteenth centuries, compiled in academies, which set out to glorify living European languages. The tradition began with the Vocabolario degli... mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    413 C755a
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2037:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 919479
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ET 580 C755 A1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2014/5675
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 2098
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Romanistik, Bibliothek
    A 10 CON 101
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    ET 580 C755
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    66.736
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This is the first unified history of the large, prestigious dictionaries of the seventeenth and eighteenth centuries, compiled in academies, which set out to glorify living European languages. The tradition began with the Vocabolario degli Accademici della Crusca (1612) in Florence and the Dictionnaire de l'Académie françoise (1694) in Paris, and spread across Europe - to Germany, Spain, England, Denmark, Sweden, the Netherlands, Portugal, and Russia - in the eighteenth century, engaging students of language as diverse as Leibniz, Samuel Johnson, and Catherine the Great. All the major academy and academy-style dictionaries of the period up to 1800, published and unpublished, are discussed in a single narrative, bridging national and linguistic boundaries, to offer a history of lexicography on a European scale. Like John Considine's Dictionaries in Early Modern Europe (Cambridge University Press, 2008), this study treats dictionaries both as physical books and as ambitious works of the human imagination"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Verlag (Klappentext)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107071124
    Weitere Identifier:
    9781107071124
    RVK Klassifikation: ET 580
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Lexicography; Lexicography; Encyclopedias and dictionaries; Learned institutions and societies; Learned institutions and societies
    Umfang: XI, 259 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 224 - 250

    Machine generated contents note: 1. Introduction; 2. The beginnings of the academy tradition: the Vocabolario degli accademici della Crusca; 3. The making of the Dictionnaire de l'Académie, and its seventeenth-century rivals; 4. The Dictionnaire de l'Académie françoise from its publication to the end of the eighteenth century; 5. The Fruchtbringende Gesellschaft and its offshoots in Germany and Denmark from the 1640s to the mid-eighteenth century; 6. The academy tradition from the seventeenth century to 1750: England, Brandenburg / Prussia, and Spain; 7. Samuel Johnson and Johann Christoph Adelung; 8. The continuing academy tradition from 1751 to 1800: the United Provinces, Russia, Portugal, Denmark, and Sweden; 9. Afterword: the year 1800 as a turning point; Bibliography.