Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. Language acquisition in CLIL and non-CLIL settings
    learner corpus and experimental evidence on passive constructions
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 38911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.s.4934
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 770 : M65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 770 : M65,b
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027210777
    RVK Klassifikation: ES 750
    Schriftenreihe: Studies in corpus linguistics ; volume 80
    Schlagworte: Language and languages; Language arts; Grammar, Comparative and general; Second language acquisition; Language and languages; Language arts; Grammar, Comparative and general; Second language acquisition
    Umfang: XX, 417 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Fachintegrierte Sprachbildung
    Forschung, Theoriebildung und Konzepte für die Unterrichtspraxis
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    The DaZ-Forschung series presents current research on the acquisition of German as a second language and on education opportunities in the context of migration and multilingualism, in the form of monographs or anthologies. The volumes range from... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The DaZ-Forschung series presents current research on the acquisition of German as a second language and on education opportunities in the context of migration and multilingualism, in the form of monographs or anthologies. The volumes range from empirical and theory-forming studies through to application-oriented articles from the fields of second language acquisition, applied linguistics, education research, language didactics and language teaching. In thematic terms the series contains articles on sociolinguistic and psycholinguistic aspects, on the structure and dynamics of learner language "There is growing academic interest in the policy-relevant theme of integrating language learning in subject teaching, but only fragmentary models have been developed until now for particular subjects of instruction and school grades. This volume examines language learning from the combined perspectives of language didactics and linguistics, reflecting the actual complexity of school learning situations in the context of multilingualism"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Lütke, Beate; Petersen, Inger; Tajmel, Tanja
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110404166; 3110404168; 9783110404173; 3110404176; 9783110404234; 3110404230
    Weitere Identifier:
    9783110404166
    Schriftenreihe: DaZ-Forschung [DaZ-For] ; 8
    Schlagworte: German language; Language arts; Second language acquisition; Language arts; German language; Second language acquisition; Language arts; German language; Second language acquisition; Fachunterricht; Spracherziehung; FOREIGN LANGUAGE STUDY ; German; German language ; Study and teaching ; Foreign speakers; Language arts ; Correlation with content subjects
    Umfang: Online Ressource (319 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - In German. - Online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed Apr. 18, 2017)