Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Linguistics at school
    language awareness in primary and secondary education
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Denham, Kristin (Hrsg.)
    Sprache: Englisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780521887014; 9781107629523
    RVK Klassifikation: ES 760 ; DP 1200
    Auflage/Ausgabe: 1. paperback. ed.
    Schlagworte: Language arts (Primary); Language arts (Secondary); Linguistics; Linguistics; Language and education
    Umfang: XV, 311 S., Ill., graph. Darst.
  2. Deutsch für Ärztinnen und Ärzte
    Kommunikationstraining für Klinik und Praxis
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  3. Materializing literacies in communities
    the uses of literacy revisited
    Autor*in: Pahl, Kate
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    "What is a 'contemporary' understanding of literacy practices? How can 'literacy' be explained and situated? This book addresses literacy practices research, understanding it as both material and spatial, based in homes and communities, as well as in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    ebooks\ed001026
    keine Fernleihe

     

    "What is a 'contemporary' understanding of literacy practices? How can 'literacy' be explained and situated? This book addresses literacy practices research, understanding it as both material and spatial, based in homes and communities, as well as in formal educational settings. It addresses a need to update the work done on theoretical literacy models, with the last major paradigms such as critical literacies and multiliteracies developed a decade ago. Kate Pahl draws on case studies to highlight experiences alternate from the traditional representations of literacy. She argues that the affordances of home and familiar spaces offer fertile ground for meaning-making. These resultant literacies are multimodal and linked to space, place and community. An important evaluative resource, this book details a range of methodologies for further researching literacy, describing ethnographic, visual, participatory and ecological approaches, together with connective ethnographies. This v. will appeal to academics and professions in literacy studies and language and education."-- Machine generated contents note: -- AcknowledgementsCopyright Acknowledgements1. Introduction2. Space3. Materiality4. Aesthetics5. Narrative6. Representation7. Futures8. MethodologyReferencesIndex

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474232173; 9780567590701; 9780567297440
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Sociolinguistics; Literacy; Language and education; Written communication; Language and culture; Language and education; Sociolinguistics; Written communication; Language and culture; Literacy
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 208 pages), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 194-204) and index