Ergebnisse für *

Es wurden 2 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

Sortieren

  1. The future of thinking
    learning institutions in a digital age
    Erschienen: 2010
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    How traditional learning institutions can become as innovative, flexible, robust, and collaborative as the best social networking sites.Over the past two decades, the way we learn has changed dramatically. We have new sources of information and new... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    How traditional learning institutions can become as innovative, flexible, robust, and collaborative as the best social networking sites.Over the past two decades, the way we learn has changed dramatically. We have new sources of information and new ways to exchange and to interact with information. But our schools and the way we teach have remained largely the same for years, even centuries. What happens to traditional educational institutions when learning also takes place on a vast range of Internet sites, from Pokemon Web pages to Wikipedia? This report investigates how traditional learning institutions can become as innovative, flexible, robust, and collaborative as the best social networking sites. The authors propose an alternative definition of "institution" as a "mobilizing network"--emphasizing its flexibility, the permeability of its boundaries, its interactive productivity, and its potential as a catalyst for change--and explore the implications for higher education. The Future of Thinking reports on innovative, virtual institutions. It also uses the idea of a virtual institution both as part of its subject matter and as part of its process: the first draft of the book was hosted on a Web site for collaborative feedback and writing. The authors use this experiment in participatory writing as a test case for virtual institutions, learning institutions, and a new form of collaborative authorship. The finished version is still posted and open for comment. This book is the full-length report of the project, which was summarized in an earlier MacArthur volume, The Future of Learning Institutions in a Digital Age.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Goldberg, David Theo (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262266529; 0262266520; 0262513749; 9780262513746
    Schriftenreihe: John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Reports on Digital Media and Learning
    Schlagworte: Educational technology; Internet in education; Education ; Effect of technological innovations on; Educational change; Organizational change; EDUCATION/Digital Media & Learning; SOCIAL SCIENCES/Media Studies; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/Social Media & Networking
    Umfang: 1 online resource (xxv, 288 pages), illustrations.
  2. Wissensspeicher in digitalen Räumen
    Nachhaltigkeit, Verfügbarkeit, semantische Interoperabilität ; Proceedings der 11. Tagung der Deutschen Sektion der Internationalen Gesellschaft für Wissensorganisation, Konstanz, 20. bis 22. Februar 2008
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Ergon-Verl., Würzburg

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Institut für Museumsforschung, Bibliothek
    I.1.Sieg
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 805317
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2011/604
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    BID 500 006/Bd.11
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    RR 7795(11)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2010 A 2321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    10-3434
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    SA 0137 (11)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    60.2650
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Sieglerschmidt, Jörn
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783899137552
    RVK Klassifikation: AN 92650 ; AN 95800 ; AN 95400 ; AK 28000
    Schriftenreihe: Fortschritte in der Wissensorganisation ; 11
    Schlagworte: Information organization; Subject headings; Database management; Internet in education; Ontologies (Information retrieval)
    Umfang: XI, 263 S., Ill., graph. Darst., 225 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben