Ergebnisse für *

Es wurden 17 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

Sortieren

  1. Computer-assisted language learning with grammars. A case study on Latin learning
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Learning new languages has a high relevance in today’s society with a globalized economy and the freedom to move abroad for work, study or other reasons. In this context new methods to teach and learn languages with the help of modern technology are... mehr

     

    Learning new languages has a high relevance in today’s society with a globalized economy and the freedom to move abroad for work, study or other reasons. In this context new methods to teach and learn languages with the help of modern technology are becoming more relevant besides traditional language classes. This work presents a new approach to combine a traditional language class with a modern computer-based approach for teaching. As a concrete example a web application to help teach and learn Latin was developed.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Computerunterstütztes Verfahren; Fremdsprachenlernen; Computerlinguistik; Natürliche Sprache; Latein; Fremdsprachenunterricht
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  2. Sprachvermittlung in den Sozialen Medien
    Eine soziolinguistische Untersuchung von DaF-Sprachlernvideos auf Videokanälen
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Erich Schmidt Verlag GmbH & Co. KG, Berlin ; Springer International Publishing AG, Cham

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783503209224; 3503209220
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: GB 3022 ; GB 3014
    DDC Klassifikation: Bildung und Erziehung (370); Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Auflage/Ausgabe: 1st ed. 2022
    Schriftenreihe: Studien Deutsch als Fremd- und Zweitsprache ; 15
    Schlagworte: Deutsch; Fremdsprache; Deutschunterricht; Soziolinguistik; Diskursanalyse; Sprachgebrauch; Social Media; Fremdsprachenlernen; YouTube; E-Learning; Philology; Germanic languages; Language and languages; Philology; Germanic Languages; Language Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (435 Seiten)
  3. DaF und DaZ im Zeichen von Tradition und Innovation
    47. Jahrestagung des Fachverbandes Deutsch als Fremd- und Zweitsprache an der Philipps-Universität Marburg 2020
    Autor*in:
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Universitätsverlag, Göttingen

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    91.344.08
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Beteiligt: Dimova, Dimka Stoianova (Herausgeber); Müller, Jennifer (Herausgeber); Siebold, Kathrin (Herausgeber); Teepker, Frauke (Herausgeber); Thaller, Florian (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 9783863955243
    RVK Klassifikation: GB 3010
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Körperschaften/Kongresse: Fachverband Deutsch als Fremd- und Zweitsprache, 47. (2020, Marburg)
    Schriftenreihe: Materialien Deutsch als Fremd- und Zweitsprache ; Band 108
    Universitätsdrucke Göttingen
    Schlagworte: Deutschunterricht; Fremdsprachenlernen; Didaktik; Studium; Lehrerbildung; Professionalisierung; Digitalisierung; Interkulturelle Kompetenz
    Umfang: XI, 413 Seiten, Illustrationen
  4. Gesprochene Lernerkorpora: Methodisch-technische Aspekte der Erhebung, Erschließung und Nutzung ; Spoken learner corpora: Methodological and technical aspects of collection, indexing and use
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Berlin/Boston : de Gruyter ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    This article provides an overview of methodological and technical issues that arise in the collection, indexing and use of spoken learner corpora, i. e. corpora containing spoken utterances of learners of a target language. After an introductory... mehr

     

    This article provides an overview of methodological and technical issues that arise in the collection, indexing and use of spoken learner corpora, i. e. corpora containing spoken utterances of learners of a target language. After an introductory discussion of the most important special features of this type of corpus that distinguish it from written language learner corpora and spoken corpora with L1 speakers, we will go into more detail on questions of corpus design. The main part of the paper is then an overview of the methodological and technical procedures of the individual steps of collecting, indexing, providing and using spoken learner corpora. The main aim of this overview is to highlight practices that can be considered best practices according to the current state of research. Finally, we outline the challenges that still exist for this type of corpus.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Korpus; Datenerhebung; Mündliche Kommunikation; Fremdsprachenlernen
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  5. Learning language (with) grammars: From teaching Latin to learning domain-specific grammars
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Gothenburg : University of Gothenburg ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    This thesis describes work in three areas: grammar engineering, computer-assisted language learning and grammar learning. These three parts are connected by the concept of a grammar-based language learning application. Two types of grammars are of... mehr

     

    This thesis describes work in three areas: grammar engineering, computer-assisted language learning and grammar learning. These three parts are connected by the concept of a grammar-based language learning application. Two types of grammars are of concern. The first we call resource grammars, extensive descriptions a natural languages. Part I focuses on this kind of grammars. The other are domain-specific or application-specific grammars. These grammars only describe a fragment of natural language that is determined by the domain of a certain application. Domain-specific grammars are relevant for Part II and Part III. Another important distinction is between humans learning a new natural language using computational grammars (Part II) and computers learning grammars from example sentences (Part III). Part I of this thesis focuses on grammar engineering and grammar testing. It describes the development and evaluation of a computational resource grammar for Latin. Latin is known for its rich morphology and free word order, both have to be handled in a computationally efficient way. A special focus is on methods how computational grammars can be evaluated using corpus data. Such an evaluation is presented for the Latin resource grammar. Part II, the central part, describes a computer-assisted language learning application based on domain-specific grammars. The language learning application demonstrates how computational grammars can be used to guide the user input and how language learning exercises can be modeled as grammars. This allows us to put computational grammars in the center of the design of language learning exercises used to help humans learn new languages. Part III, the final part, is dedicated to a method to learn domain- or application-specific grammars based on a wide-coverage grammar and small sets of example sentences. Here a computer is learning a grammar for a fragment of a natural language from example sentences, potentially without any additional human intervention. These learned grammars can ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Grammatik; Latein; Natürliche Sprache; Morphologie; Korpus; Syntax; Constraint-Erfüllung; Computerunterstütztes Lernen
    Lizenz:

    rightsstatements.org/page/InC/1.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  6. Demonstrating the MUSTE language learning environment
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Linköping : LiU Electronic Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    We present a language learning application that relies on grammars to model the learning outcome. Based on this concept we can provide a powerful framework for language learning exercises with an intuitive user interface and a high reliability.... mehr

     

    We present a language learning application that relies on grammars to model the learning outcome. Based on this concept we can provide a powerful framework for language learning exercises with an intuitive user interface and a high reliability. Currently the application aims to augment existing language classes and support students by improving the learner attitude and the general learning outcome. Extensions beyond that scope are promising and likely to be added in the future.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Anwendung; Grammatik; Benutzeroberfläche; Übersetzung; Computerlinguistik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  7. Putting control into language learning
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Amsterdam : IOS Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Controlled Natural Languages (CNLs) have many applications including document authoring, automatic reasoning on texts and reliable machine translation, but their application is not limited to these areas. We explore a new application area of CNLs,... mehr

     

    Controlled Natural Languages (CNLs) have many applications including document authoring, automatic reasoning on texts and reliable machine translation, but their application is not limited to these areas. We explore a new application area of CNLs, the use of CNLs in computer-assisted language learning. In this paper we present a a web application for language learning using CNLs as well as a detailed description of the properties of the family of CNLs it uses.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Anwendungsbereich; Computerunterstütztes Lernen; Lernsoftware; Computerlinguistik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  8. MULLE: A grammar-based Latin language learning tool to supplement the classroom setting
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Stroudsburg, PA : Association for Computational Linguistics ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    MULLE is a tool for language learning that focuses on teaching Latin as a foreign language. It is aimed for easy integration into the traditional classroom setting and syllabus, which makes it distinct from other language learning tools that provide... mehr

     

    MULLE is a tool for language learning that focuses on teaching Latin as a foreign language. It is aimed for easy integration into the traditional classroom setting and syllabus, which makes it distinct from other language learning tools that provide standalone learning experience. It uses grammar-based lessons and embraces methods of gamification to improve the learner motivation. The main type of exercise provided by our application is to practice translation, but it is also possible to shift the focus to vocabulary or morphology training.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Grammatik; Latein; Lateinunterricht; Fremdsprachenlernen; Gamification; Übersetzung; Vokabellernen; Morphologie; Computerlinguistik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  9. Learning domain-specific grammars from a small number of examples
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Setúbal : SciTePress ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    In this paper we investigate the problem of grammar inference from a different perspective. The common approach is to try to infer a grammar directly from example sentences, which either requires a large training set or suffers from bad accuracy. We... mehr

     

    In this paper we investigate the problem of grammar inference from a different perspective. The common approach is to try to infer a grammar directly from example sentences, which either requires a large training set or suffers from bad accuracy. We instead view it as a problem of grammar restriction or sub-grammar extraction. We start from a large-scale resource grammar and a small number of examples, and find a sub-grammar that still covers all the examples. To do this we formulate the problem as a constraint satisfaction problem, and use an existing constraint solver to find the optimal grammar. We have made experiments with English, Finnish, German, Swedish and Spanish, which show that 10–20 examples are often sufficient to learn an interesting domain grammar. Possible applications include computer-assisted language learning, domain-specific dialogue systems, computer games, Q/A-systems, and others.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Grammatik; Beispiel; Computerlinguistik; Constraint-Erfüllung; Fremdsprachenlernen; Zweisprachigkeit; Kontrastive Grammatik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  10. Proceedings of the 8th Workshop on Natural Language Processing for Computer Assisted Language Learning (NLP4CALL 2019), September 30, Turku, Finland
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Linköping : LiU Electronic Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Content 1 Predicting learner knowledge of individual words using machine learning Drilon Avdiu, Vanessa Bui, Klára Ptacinová Klimci´ková 2 Automatic Generation and Semantic Grading of Esperanto Sentences in a Teaching Context Eckhard Bick 3 Toward... mehr

     

    Content 1 Predicting learner knowledge of individual words using machine learning Drilon Avdiu, Vanessa Bui, Klára Ptacinová Klimci´ková 2 Automatic Generation and Semantic Grading of Esperanto Sentences in a Teaching Context Eckhard Bick 3 Toward automatic improvement of language produced by non-native language learners Mathias Creutz, Eetu Sjöblom 4 Linguistic features and proficiency classification in L2 Spanish and L2 Portuguese Iria del Ri´o 5 Integrating large-scale web data and curated corpus data in a search engine supporting German literacy education Sabrina Dittrich, Zarah Weiss, Hannes Schröter, Detmar Meurers 6 Formalism for a language agnostic language learning game and productive grid generation Sylvain Hatier, Arnaud Bey, Mathieu Loiseau 7 Understanding Vocabulary Growth Through An Adaptive Language Learning System Elma Kerz, Andreas Burgdorf, Daniel Wiechmann, Stefan Meeger,Yu Qiao, Christian Kohlschein, Tobias Meisen 8 Summarization Evaluation meets Short-Answer Grading Margot Mieskes, Ulrike Padó 9 Experiments on Non-native Speech Assessment and its Consistency Ziwei Zhou, Sowmya Vajjala, Seyed Vahid Mirnezami 10 The Impact of Spelling Correction and Task Context on Short Answer Assessment for Intelligent Tutoring Systems Ramon Ziai, Florian Nuxoll, Kordula De Kuthy, Björn Rudzewitz, Detmar Meurers

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Automatische Sprachanalyse; Natürliche Sprache; Maschinelles Lernen; Korpus; Fremdsprachenlernen; Computerunterstütztes Verfahren; Computerlinguistik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  11. Preface
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Linköping : LiU Electronic Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Automatische Sprachanalyse; Natürliche Sprache; Fremdsprachenlernen; Computerunterstütztes Verfahren; Computerlinguistik
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  12. Proceedings of the 9th Workshop on Natural Language Processing for Computer Assisted Language Learning (NLP4CALL 2020)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Linköping : LiU Electronic Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Content 1 Substituto - A Synchronous Educational Language Game for Simultaneous Teaching and Crowdsourcing Marianne Grace Araneta, Gülsen Eryigit, Alexander König, Ji-Ung Lee, Ana Luís, Verena Lyding, Lionel Nicolas, Christos Rodosthenous and... mehr

     

    Content 1 Substituto - A Synchronous Educational Language Game for Simultaneous Teaching and Crowdsourcing Marianne Grace Araneta, Gülsen Eryigit, Alexander König, Ji-Ung Lee, Ana Luís, Verena Lyding, Lionel Nicolas, Christos Rodosthenous and Federico Sangati 2 The Teacher-Student Chatroom Corpus Andrew Caines, Helen Yannakoudakis, Helena Edmondson, Helen Allen, Pascual Pérez-Paredes, Bill Byrne and Paula Buttery 3 Polygloss - A conversational agent for language practice Etiene da Cruz Dalcol and Massimo Poesio 4 Show, Don’t Tell: Visualising Finnish Word Formation in a Browser-Based Reading Assistant Frankie Robertson

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Konferenzveröffentlichung
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Automatische Sprachanalyse; Natürliche Sprache; Computerlinguistik; Computerunterstütztes Verfahren; Fremdsprachenlernen; Korpus
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  13. Preface
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Linköping : LiU Electronic Press ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

  14. Consultation behavior in L1 error correction. An exploratory study on the use of online resources in the Norwegian context
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Mannheim : IDS-Verlag ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    This think-aloud study charts the use of online resources by five final-year MA students in Nordic and Literacy Studies based on the analysis of screen and audio recordings of an error-correction task. The article briefly presents some linguistic... mehr

     

    This think-aloud study charts the use of online resources by five final-year MA students in Nordic and Literacy Studies based on the analysis of screen and audio recordings of an error-correction task. The article briefly presents some linguistic features of Norwegian Nynorsk that are not common in the context of other European languages, that is, norm optionality with regards to inflection and spelling. While performing the task, the participants were allowed to use all digital aids. This article examines their resource consultation behavior, and it makes use of Laporte/Gilquin’s (2018) annotation protocol. The following research questions are posed: What online resources are used by the students? What characterizes the use? Are online resources helpful? This study provides new insights into an as yet little explored topic within the Norwegian context. The findings demonstrate that the participants relied heavily on the official monolingual dictionary Nynorskordboka. Indeed, the dictionary was helpful in the vast majority of the searches, either resulting in error improvement or the validation of a word; that is, many of the searches considered correct words. The findings suggest severe norm insecurity and emphasize the need to improve norm knowledge and metalinguistic knowledge as prerequisites for better utilization of aids. It is also suggested to include necessary information on norm optionality and other commonly queried issues in the dictionary architecture.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420)
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Fehler; Korrektur; Wörterbucharbeit; Computerunterstütztes Informationssystem
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  15. Wardetzky, Kristin: Ankommen. Über die Lust an der narrativen Vermittlung von Sprache und Kultur. München: kopaed, 2019. 128 S.; Ill. ISBN 978-3-86736-526-0. [Rezension]
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Berlin/Boston : De Gruyter ; Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS) [Zweitveröffentlichung]

  16. Les troupes de théâtre amateur comme facteur de stabilisation d’une langue régionale. Le cas du bas allemand
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Mannheim : Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS)

    Le bas allemand, répandu dans le tiers nord de l’Allemagne, est une langue régionale dont l’existence est menacée. Elle compte certes encore un grand nombre de locuteurs, mais ceux-ci présentent une structure d’âge très défavorable. Depuis deux... mehr

     

    Le bas allemand, répandu dans le tiers nord de l’Allemagne, est une langue régionale dont l’existence est menacée. Elle compte certes encore un grand nombre de locuteurs, mais ceux-ci présentent une structure d’âge très défavorable. Depuis deux générations, la transmission de la langue au sein des familles n’est plus assurée et l’ensemble des locuteurs est fortement vieillissant. Il existe cependant une pratique de théâtre amateur très vivante dans le nord de l’Allemagne : 3 000 troupes de théâtre jouent en effet en bas allemand. Or ces petites unités organisationnelles touchent justement les jeunes avec leurs offres et leur ouvrent l’accès à la langue régionale. Une enquête menée en ligne en 2017 par le Leibniz-Institut für Deutsche Sprache et l’Institut für niederdeutsche Sprache auprès des troupes de théâtre amateur a montré que ces groupes peuvent offrir un cadre stable pour l’utilisation du bas allemand. De nombreux participants à cette enquête ont indiqué que la possibilité d’utiliser le bas allemand constituait pour eux une motivation importante pour participer à leur troupe de théâtre respective. ; Die Regionalsprache Niederdeutsch, verbreitet im nördlichen Drittel Deutschlands, ist in ihrer Existenz gefährdet. Es gibt zwar noch immer eine große Zahl von Sprechern, doch die Sprachgemeinschaft hat eine sehr ungünstige Altersstruktur. Seit zwei Generationen ist die Weitergabe der Sprache innerhalb der Familien nicht mehr gewährleistet, die Sprecherpopulation ist stark überaltert. Allerdings gibt es in Norddeutschland eine sehr lebendige Amateurtheaterszene; es existieren rund 3.000 auf Niederdeutsch spielende Theatergruppen. Diese zumeist kleinen organisatorischen Einheiten erreichen mit ihren Angeboten gerade auch junge Menschen und eröffnen ihnen Zugänge zur Regionalsprache. Eine im Jahr 2017 gemeinsam vom Leibniz-Institut für Deutsche Sprache und dem Institut für niederdeutsche Sprache durchgeführte Online-Erhebung unter Amateurtheatergruppen hat ergeben, dass diese Theatergruppen einen stabilen Rahmen ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Sprache (400)
    Schlagworte: Spracherwerb; Fremdsprachenlernen; Niederdeutsch; Umgangssprache; Spracherhaltung; Mehrsprachigkeit; Laienspiel; Regionalsprache; Deutschland; Sprachgemeinschaft; Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS); Institut für Niederdeutsche Sprache
    Lizenz:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  17. Mündliche Literatur. Zur Bildungssprachlichkeit illiterater Menschen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Online
    Übergeordneter Titel: Spracharbeit mit Gefluechteten : Empirische Studien zum Deutscherwerb von Neuzugewanderten. - Bern, 2022. - 261-287, ISBN: 978-3-631-87584-1
    DDC Klassifikation: Spezielle Themen (404); Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Deutsch; Fremdsprache; Deutschunterricht; E-Learning; Deutschland
    Lizenz:

    free