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  1. The tyranny of the market
    why you can't always get what you want
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Mass

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674044791
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Consumers' preferences; Free enterprise; Majorities; Social choice; Supply and demand; Kollektiventscheidung; Angebot; Markt; Verbraucher; Nachfrage
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 204 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 189-193) and index

  2. The tyranny of the market
    why you can't always get what you want
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Mass

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Augsburg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674044791
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Consumers' preferences; Free enterprise; Majorities; Social choice; Supply and demand; Kollektiventscheidung; Angebot; Markt; Verbraucher; Nachfrage
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 204 p)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 189-193) and index

  3. Thorstein Veblen and the revival of free market capitalism
    Autor*in:
    Erschienen: c2007
    Verlag:  Edward Elgar, Cheltenham, UK

    Thorstein Veblen was a leading observer and analyst of capitalism. Featuring original essays by renowned Veblen scholars, this volume revisits his legacy. The contributors note that, with the restoration of laissez faire as the governing principle of... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Thorstein Veblen was a leading observer and analyst of capitalism. Featuring original essays by renowned Veblen scholars, this volume revisits his legacy. The contributors note that, with the restoration of laissez faire as the governing principle of contemporary economic ideology and policy-making, his insights are once again relevant

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Champlin, Dell P.; Knoedler, Janet T.; Prasch, Robert E.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1845425405; 9781845425401
    Schlagworte: Democracy; Free enterprise; Right of property; Capitalism
    Weitere Schlagworte: Veblen, Thorstein (1857-1929)
    Umfang: Online-Ressource (xxi, 239 p), 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Cover; Copyright; Contents; Contributors; Introduction; 1. The place of science in society: progress, pragmatism, pluralism; 2. Thorstein Veblen on the origins and meaning of private property; 3. Capital and the modern corporation; 4. Pecuniary institutions: their role and effects; 5. Veblen's missing theory of markets and exchange, or can you have an economic theory without a theory of market exchange?; 6. Some myths of Veblenian institutionalism; 7. Veblen: economics raised to the cultural level; 8. Veblen on higher education; 9. Thorstein Veblen and the sabotage of democracy

    10. Getting to the good life: agents of changeIndex

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  4. The tyranny of the market
    why you can't always get what you want
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, Mass

    Kühne Logistics University – KLU, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0674025814; 9780674025813; 0674044797; 9780674044791
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 5560
    Schlagworte: Social choice; Majorities; Supply and demand; Free enterprise; Consumers' preferences
    Umfang: Online-Ressource (ix, 204 p), ill, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 189-193) and index

    TheoryMarkets and the tyranny of the majority -- Are "lumpy" markets a problem? -- Empirical evidence -- Who benefits whom in practice -- Who benefits whom in the neighborhood -- Preference minorities as citizens and consumers -- Market solutions and their limits -- Market enlargement and consumer liberation -- Fixed costs, product quality, and market size -- Trade and the tyranny of alien majorities -- Salvation through new technologies -- Policy solutions and their limits -- Government subsidies and insufficient demand -- Books and liquor: two case studies.

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web