Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. The emperor and the world
    exotic elements and the imaging of middle Byzantine imperial power, ninth to thirteenth centuries C.E.
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge [u. a.]

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 155544
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunstsammlungen Dresden, Kunstbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fakultätsbibliothek Theologie
    Frei 156
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    I Walk 1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Byz.: Sp/906g
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2013 A 12648
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bereichsbibliothek Altertumswissenschaften, Abteilung Archäologie
    Cb 520
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    300 NH 9300 W177
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    Fh, Kh 1
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.2343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Byzantine imperial imagery is commonly perceived as a static system. In contrast to this common portrayal, this book draws attention to its openness and responsiveness to other artistic traditions. Through a close examination of significant objects and monuments created over a 350-year period, from the ninth to the thirteenth century, Alicia Walker shows how the visual articulation of Byzantine imperial power not only maintained a visual vocabulary inherited from Greco-Roman antiquity and the Judeo-Christian tradition, but also innovated on these artistic precedents by incorporating styles and forms from contemporary foreign cultures, specifically the Sasanian, Chinese, and Islamic worlds. In addition to art and architecture, this book explores historical accounts and literary works as well as records of ceremonial practices, thereby demonstrating how texts, ritual, and images operated as integrated agents of imperial power. Walker offers new ways to think about cross-cultural interaction in the Middle Ages and explores the diverse ways in which imperial images employed foreign elements in order to express particularly Byzantine meanings"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107004771; 1107004772
    RVK Klassifikation: NH 9300 ; NH 9340
    Schlagworte: Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Art and society; Art, Byzantine; Power (Social sciences) in art; Emperors in art; Art and society; Art, Byzantine
    Umfang: XXVII, 260 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: Introduction: imaging emperor and empire in the middle Byzantine era; 1. Emulation: Islamic imports in the iconoclastic era: power, prestige, and the imperial image; 2. Appropriation: stylistic juxtaposition and the articulation of power: the Troyes Casket; 3. Parity: a Byzantine-Islamic community of kings: diplomatic gifts in The Book of Gifts and Rarities; 4. Expropriation: rhetorical images of the emperor and the articulation of difference: the Darmstadt Casket; 5. Incomparability: the Mouchroutas Hall and the aesthetics of imperial power; Conclusion.