Ergebnisse für *

Es wurden 6 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

Sortieren

  1. Global medieval
    Mirrors for princes reconsidered
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Center for Hellenic Studies, Cambridge, Mass.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Forster, Regula (Sonstige); Yavari, Neguin (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780674088276
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: EC 7477 ; NM 1500
    Schriftenreihe: Ilex Foundation series ; 15
    Schlagworte: Philosophie; Politische Wissenschaft; Education of princes; Education of princes; Islamic Empire; Political science; Fürstenspiegel
    Umfang: VI, 228 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Princely education in early modern Britain
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "In the sixteenth century, Erasmus of Rotterdam led a humanist campaign to deter European princes from vainglorious warfare by giving them liberal educations. His prescriptions for the study of classical authors and scripture transformed the... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2016 A 7388
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    NN 4040 106
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6197-027 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut Paris, Bibliothek
    Lg 1132
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    NN 4040 P775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3205
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In the sixteenth century, Erasmus of Rotterdam led a humanist campaign to deter European princes from vainglorious warfare by giving them liberal educations. His prescriptions for the study of classical authors and scripture transformed the upbringing of Tudor and Stuart royal children. Rather than emphasising the sword, the educations of Henry VIII, James VI and I, and their successors prioritised the pen. In a period of succession crises, female sovereignty, and minority rulers, liberal education played a hitherto unappreciated role in reshaping the political and religious thought and culture of early modern Britain. This book explores how a humanist curriculum gave princes the rhetorical skills, biblical knowledge, and political impetus to assert the royal supremacy over their subjects' souls. Liberal education was meant to prevent over-mighty monarchy but in practice it taught kings and queens how to extend their authority over church and state"-- "In the early twenty-first century, the value of liberal education is publicly doubted by politicians, businesses, many schools, colleges and universities, and parents in liberaldemocratic nations. Voices from both ends of the political spectrum question the utility of the skills it generates and they argue that the humanities turn their acolytes into rabid liberals. To some, liberal education is too left-wing and secular. To others, it is too western, white, male, privileged, and hetero-normative.1 Its critics rarely acknowledge that they are making use of a discourse that is much older than the liberal-democratic state, or liberalism itself"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107039520
    RVK Klassifikation: NN 4040
    Schriftenreihe: Cambridge studies in early modern British history
    Schlagworte: Education, Humanistic; Education of princes; Renaissance
    Umfang: XVI, 445 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: Introduction; 1. 'Thys boke is myne': how humanism changed the English royal schoolroom, 1422-1509; 2. Chivalry, ambition, and bonae litterae, 1509-33; 3. Erasmus' Christian prince and Henry VIII's royal supremacy; 4. Educating Edward VI: from Erasmus and godly kingship to Machiavelli; 5. Fortune's wheel and the education of early modern British queens; 6. Education and royal resistance: George Buchanan and James VI and I; 7. Britain's lost Renaissance? The Stuart princes; Epilogue; Bibliography; Index.

  3. Global medieval
    Mirrors for princes reconsidered
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ilex Foundation, Boston, Massachusetts

    Orient-Institut Beirut
    015 847
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2016/1709
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    61 A 577
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Forster, Regula (HerausgeberIn); Yavari, Neguin (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780674088276
    RVK Klassifikation: NM 1400 ; EC 7477 ; NM 1500
    Schriftenreihe: Ilex Foundation series ; 15
    Schlagworte: Education of princes; Education of princes; Islamic Empire; Political science
    Umfang: vi, 228 Seiten, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Devenir prince
    l'école du pouvoir en France, XVIIe-XVIIIe siècles
    Erschienen: impr. 2015, cop. 2009
    Verlag:  CNRS Éditions, Paris

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    NN 7300 M865
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782271083333; 2271083338
    Weitere Identifier:
    9782271083333
    Schriftenreihe: Biblis ; 98
    Schlagworte: Education of princes; Education of princes
    Umfang: 645 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [625]-640. Notes bibliogr. en fin de volume. Index

  5. Global medieval
    Mirrors for princes reconsidered
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Center for Hellenic Studies, Cambridge, Mass.

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Forster, Regula (Sonstige); Yavari, Neguin (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780674088276
    RVK Klassifikation: EC 7477 ; NM 1500
    Schriftenreihe: Ilex Foundation series ; 15
    Schlagworte: Philosophie; Politische Wissenschaft; Education of princes; Education of princes; Islamic Empire; Political science; Fürstenspiegel
    Umfang: VI, 228 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Global medieval
    mirrors for princes reconsidered
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Center for Hellenic Studies, Cambridge, Mass.

    Institut für Arabistik und Islamwissenschaft der Universität, Bibliothek
    Rb 1166 a1
    keine Fernleihe
    Bibliotheken im Fürstenberghaus 1
    Dd 212
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Forster, Regula (Herausgeber); Yavari, Neguin (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780674088276
    RVK Klassifikation: EC 7477 ; NM 1500
    Schriftenreihe: Ilex Foundation series ; 15
    Schlagworte: Education of princes; Education of princes; Islamic Empire; Political science; Fürstenspiegel
    Umfang: VI, 228 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index