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  1. Littérature et publicité
    De Balzac à Beigbeder ; Actes du Colloque International des Arts Décoratifs, 28 - 30 avril 2011
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Gaussen, Marseille

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 54531
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2013/4612
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2013-1521
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/3029
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IE 1342 G925
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Guellec, Laurence (Hrsg.); Bargiel, Réjane
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782356980540
    Weitere Identifier:
    9782356980540
    RVK Klassifikation: IE 1342
    Schlagworte: French literature; Literature, Modern; Advertising in literature; Literature and society; Commerce in literature; Advertising
    Umfang: 447, XVI S., Ill.
  2. Literature, commerce, and the spectacle of modernity
    1750-1800
    Autor*in: Keen, Paul
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "Paul Keen explores how a consumer revolution which reached its peak in the second half of the eighteenth century shaped debates about the role of literature in a polite modern nation, and tells the story of the resourcefulness with which many... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 835496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2014/4914
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2012 A 986
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1131 K26
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    VEN80--KEE1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    62/9843
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HG 260 K26
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.781
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Paul Keen explores how a consumer revolution which reached its peak in the second half of the eighteenth century shaped debates about the role of literature in a polite modern nation, and tells the story of the resourcefulness with which many writers responded to these pressures. From dream reveries which mocked their own entrepreneurial commitments, such as Oliver Goldsmith's account of selling his work at a 'Fashion Fair' on the frozen Thames, to the Microcosm's mock plan to establish 'a licensed warehouse for wit,' writers insistently tied their literary achievements to a sophisticated understanding of the uncertain complexities of a modern transnational society. This book combines a new understanding of late eighteenth-century literature with the materialist and sociological imperatives of book history and theoretically inflected approaches to cultural history"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107016675; 1107016673
    Weitere Identifier:
    9781107016675
    RVK Klassifikation: HL 1031 ; HL 1131 ; HK 1071
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in romanticism ; 92
    Schlagworte: English literature; Literature and society; Commerce in literature; Materialism in literature; Modernism (Literature); National characteristics, British, in literature; English literature; Literature and society; Literature and technology; Civilization, Modern, in literature; Romanticism
    Umfang: XI, 250 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. 223 - 241

    Machine generated contents note: 1. The ocean of ink: a long introduction; 2. Balloonomania: the pursuit of knowledge and the culture of the spectacle; 3. Bibliomania: the rage for books and the spectacle of culture; 4. Foolish knowledge: the little world of microcosmopolitan literature; 5. Uncommon animals: literary professionalism in the age of authors; 6. The learned pig: enlightening the reading public; 7. Afterword: a swinish multitude: the tyranny of fashion in the 1790s; 8. Works cited.