Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Cognitive literary science
    dialogues between literature and cognition
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    This book brings together researchers with cognitive-scientific and literary backgrounds to present innovative research in all three variations on the possible interactions between literary studies and cognitive science. The tripartite structure of... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/2888
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Englisches Seminar
    Frei 24: EP 200/117
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 4727
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2430 B959 C676
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 360
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book brings together researchers with cognitive-scientific and literary backgrounds to present innovative research in all three variations on the possible interactions between literary studies and cognitive science. The tripartite structure of the volume reflects a more ambitious conception of what cognitive approaches to literature are and could be than is usually encountered, and thus aims both to map out and to advance the field. The first section corresponds to what most people think of as "cognitive poetics" or "cognitive literary studies": the study of literature by literary scholars drawing on cognitive-scientific methods, findings, and/or debates to yield insights into literature. The second section demonstrates that literary scholars needn't only make use of cognitive science to study literature, but can also, in a reciprocally interdisciplinary manner, use a cognitively informed perspective on literature to offer benefits back to the cognitive sciences. Finally, the third section, "literature in cognitive science", showcases some of the ways in which literature can be a stimulating object of study and a fertile testing ground for theories and models, not only to literary scholars but also to cognitive scientists, who here engage with some key questions in cognitive literary studies with the benefit of their in-depth scientific knowledge and training.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Burke, Michael (HerausgeberIn); Troscianko, Emily T. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190496869
    RVK Klassifikation: EC 2430
    Schriftenreihe: Cognition and poetics
    Schlagworte: Discourse analysis, Literary; Psychology and literature; Cognition in literature; Literature; Psycholinguistics
    Umfang: xv, 346 Seiten, Illustrationen