Ergebnisse für *

Es wurden 4 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 4 von 4.

Sortieren

  1. Children as readers in children's literature
    the power of texts and the importance of reading
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, London

    "Everybody knew that books were dangerous" : cognitive and affective responses to representation of books and reading -- Taken as read : readers in books and the importance of reading, 1744-2003 / Peter Hunt -- All for love : the relationship between... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Everybody knew that books were dangerous" : cognitive and affective responses to representation of books and reading -- Taken as read : readers in books and the importance of reading, 1744-2003 / Peter Hunt -- All for love : the relationship between love-stories and reading as a cultural activity / Kim Reynolds -- Spellbinding books in young adult fantasy fiction / Maureen Farrell -- Of readers and vermin : the consequences of literacy for "parasites" / Evelyn Arizpe -- The forbidden word : readers in dystopia / Vivienne Smith -- Reading as protection and enlightenment in Marcus Zusak's The book thief / Jean Webb -- What else can this book do? : picturebooks as stage sets for acts of reading / Mary Anne Wolpert and Morag Styles -- Reading fictions and lessons in meaning-making in the digital age / Sylvia Warnecke -- Readers' perceptions of a writer : Jacqueline Wilson's persona and her relationship with her readers / Julia Eccleshare -- "This is my show!" : beyond reading to envisioning and enacting / Shirley Brice Heath

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Arizpe, Evelyn (HerausgeberIn); Smith, Vivienne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138806696; 9781138806702
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Schlagworte: Children; Teenagers; Books and reading in literature; Books and reading; Children's literature; Young adult literature
    Umfang: xvii, 140 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    :

  2. Petrarca lettore
    pratiche e rappresentazioni della lettura nelle opere dell'umanista
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Franco Cesati editore, Firenze

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 58794
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    66/17884
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    IT 6605 M321
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Marcozzi, Luca (HerausgeberIn); Francesco (Erwähnte Person)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788876675935
    RVK Klassifikation: IT 6605
    Schriftenreihe: Quaderni della Rassegna ; 115
    Schlagworte: Books and reading in literature
    Weitere Schlagworte: Petrarca, Francesco (1304-1374); Petrarca, Francesco (1304-1374)
    Umfang: 285 Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Revised papers presented at a conference held in Rome, Italy, March 11-12, 2014. - Francesco Petrarca (1304-1374). - Includes bibliographical references and index

  3. Writing the Reader
    configurations of a cultural practice in the English novel
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    The history of the novel is also a history of shifting views of the value of novel reading. This study investigates how novels themselves participate in this development by featuring reading as a multidimensional cultural practice. English novels... mehr

    Zugang:
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    The history of the novel is also a history of shifting views of the value of novel reading. This study investigates how novels themselves participate in this development by featuring reading as a multidimensional cultural practice. English novels about obsessive reading, written in times of medial transition, serve as test cases for a model that brings together analyses of form and content

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110399844; 9783110400069
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: linguae & litterae ; Volume 59
    Schlagworte: English fiction; Books and reading in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    :

  4. Children as readers in children's literature
    the power of texts and the importance of reading
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Routledge, London

    "Everybody knew that books were dangerous" : cognitive and affective responses to representation of books and reading -- Taken as read : readers in books and the importance of reading, 1744-2003 / Peter Hunt -- All for love : the relationship between... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 961805
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.3552
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Everybody knew that books were dangerous" : cognitive and affective responses to representation of books and reading -- Taken as read : readers in books and the importance of reading, 1744-2003 / Peter Hunt -- All for love : the relationship between love-stories and reading as a cultural activity / Kim Reynolds -- Spellbinding books in young adult fantasy fiction / Maureen Farrell -- Of readers and vermin : the consequences of literacy for "parasites" / Evelyn Arizpe -- The forbidden word : readers in dystopia / Vivienne Smith -- Reading as protection and enlightenment in Marcus Zusak's The book thief / Jean Webb -- What else can this book do? : picturebooks as stage sets for acts of reading / Mary Anne Wolpert and Morag Styles -- Reading fictions and lessons in meaning-making in the digital age / Sylvia Warnecke -- Readers' perceptions of a writer : Jacqueline Wilson's persona and her relationship with her readers / Julia Eccleshare -- "This is my show!" : beyond reading to envisioning and enacting / Shirley Brice Heath

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Arizpe, Evelyn (HerausgeberIn); Smith, Vivienne (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138806696; 9781138806702
    RVK Klassifikation: EC 8301
    Schlagworte: Children; Teenagers; Books and reading in literature; Books and reading; Children's literature; Young adult literature
    Umfang: xvii, 140 Seiten, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and indexes

    :