Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. The animal who writes
    a posthumanist composition
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of Pittsburgh Press, Pittsburgh, PA

    Enchanted writing -- Writing as entangled -- Writing as making -- The dynamics of becoming -- The agency of writing -- The creativity of writing -- Ethical -- Persuasion -- Conclusion: good writing is well made. Writing begins with unconscious... mehr

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Enchanted writing -- Writing as entangled -- Writing as making -- The dynamics of becoming -- The agency of writing -- The creativity of writing -- Ethical -- Persuasion -- Conclusion: good writing is well made. Writing begins with unconscious feelings of something that insistently demands to be responded to, acted upon, or elaborated into a new entity. Writers make things that matter - treaties, new species, software, and letters to the editor - as they interact with other humans of all kinds. As they write, they also continually remake themselves. In this book, the author considers writing as a social practice and as an embodied behavior that is particularly important to human animals. The author argues that writing is an act of composing enmeshed in nature-cultures and is homologous with technology as a mode of making

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822965794; 0822965798
    Schriftenreihe: Composition, literacy, and culture
    Schlagworte: Writing; Written communication; Authorship
    Umfang: x, 274 pages, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 249-264) and index

  2. The animal who writes
    a posthumanist composition
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of Pittsburgh Press, Pittsburgh, Pa

    Enchanted writing -- Writing as entangled -- Writing as making -- The dynamics of becoming -- The agency of writing -- The creativity of writing -- Ethical -- Persuasion -- Conclusion: good writing is well made. mehr

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    MR 7100 C777
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Enchanted writing -- Writing as entangled -- Writing as making -- The dynamics of becoming -- The agency of writing -- The creativity of writing -- Ethical -- Persuasion -- Conclusion: good writing is well made.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822965794; 0822965798
    Schriftenreihe: Composition, literacy, and culture
    Schlagworte: Writing; Written communication
    Umfang: x, 274 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Biscriptuality
    writing skills among German-Russian adolescents
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2020/230
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2019/5350
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/751298
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    University of Europe for Applied Sciences GmbH, Campus Hamburg, Bibliothek
    SW - 19
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9789027202031
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; Volume 8
    Schlagworte: Intercultural communication; Multilingual communication; Written communication; Literacy; Literacy; Language arts; Language arts
    Umfang: XVI, 256 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Literaturverzeichnis: Seite 237-256

    Dissertation, Universität Hamburg, 2018

  4. The Renaissance reform of the book and Britain
    the English Quattrocento
    Autor*in: Rundle, David
    Erschienen: 2019; © 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek Freiburg
    FX 2019/440
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 8718
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 C 1465
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    69a/847
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4° 678
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107193437
    Weitere Identifier:
    9781107193437
    RVK Klassifikation: HI 1110
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology
    Schlagworte: Writing; Books and reading; Written communication; Scribes; Paleography; Renaissance; Humanism
    Umfang: xxii, 340 Seiten, 16 ungezählte Seiten Bildtafeln, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 295-317) and index

  5. The Routledge handbook of language in conflict
    Autor*in:
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Routledge, London

    Introduction: the origins of the Routledge Handbook of Language in Conflict / Lesley Jeffries and Jim O'Driscoll -- Section 1: Text in conflict: 1. Introduction: textual choice and communication in conflict / Lesley Jeffries -- 2. Discursive... mehr

    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Introduction: the origins of the Routledge Handbook of Language in Conflict / Lesley Jeffries and Jim O'Driscoll -- Section 1: Text in conflict: 1. Introduction: textual choice and communication in conflict / Lesley Jeffries -- 2. Discursive (re)construction of the prelude to the 2003 Iraq War in op/ed pieces: dialectics of argument and rhetoric / Ahmed Sahlane -- 3. Stark choices and brutal simplicity: the blunt instrument of constructed opposition in news editorials / Matt Davies -- 4. Projecting your 'opponent''s views: linguistic negation and the potential for conflict / Lisa Nahajec -- 5. Ideological positioning in conflict: the United States and Egypt's domestic political trajectory / Gibreel Sadeq Alaghbary -- 6. Homosexuality in Latvian and Polish parliamentary debates 1994-2013: a historical approach to conflict in political discourse / Joanna Chojnicka -- 7. Conflict and categorisation: a corpus and discourse study of naming participants in forced migration / Charlotte Taylor -- 8. Hate speech: conceptualisations, interpretations and reactions / Sharon Millar -- Section 2: Interaction in conflict: 9. Introduction / Jim O'Driscoll -- 10. Conflict, disagreement and (im)politeness / Maria Sifianou -- 11. Offence and conflict talk / Michael Haugh and Valeria Sinkeviciute -- 12. Conflict interaction: insights from Conversation Analysis Phillip Glenn -- 13. Conflict in political discourse: conflict as congenital to political discourse / Petter Bull and Anne-Marie Simon-Vandenbergen -- 14. Discourse features of disputing in small claims hearings / Karen Tracy and Danielle M. Hodge -- 15. Leadership in conflict: disagreement and consensus negotiation in a start-up team / Christian J. Schmitt and Rosina Marquez-Reiter -- 16. Interaction and conflict in digital communication / Sage L. Graham -- Section 3: Languages in conflict: 17. Introduction: conflict with the stuff of language / Jim O'Driscoll -- 18. Ethnicity, conflict and language choice: the case of northern Ghana / Paul Kerswill and Edward Salifu Mahama -- 19. Language and conflict in the Mapuche context / Robbie Felix Penman -- 20. Linguistic Landscape as an arena of conflict: language removal, exclusion and ethnic identity construction in Lithuania / Irina Moore -- 21. 'You are shamed for speaking it or for not speaking it good enough': the paradoxical status of Spanish in the US Latino community / Pilar G. Blitvich -- 22. Hate crimes: language, vulnerability and conflict / Kamran Khan -- 23. Language ideologies in conflict at the workplace / Julia de Bres and Anne Franziskus -- Section 4: Linguistics in conflict: 24. Introduction: the potential for Linguistics to change conflict in the 'real' world / Lesley Jeffries -- 25. The value of linguistics in assessing potential threats in an airport setting / Dawn Archer, Cliff Lansley and Aaron Garner -- 26. Threatening contexts: an examination of threatening language from linguistic, legal and law enforcement perspectives / Tammy Gales -- 27. Talk in mediation: metaphors in acrimonious talk / Madeline M. Maxwell and Scott V. Anderson -- 28. Conflicts of policy and self-representation in the UK asylum process / Rachel Hanna -- 29. On agency, witnessing and surviving: interpreters in situations of violent conflict / Rebecca Tipton -- 30. The Irish language in Belfast: the role of a language in post-conflict resolution / Marcus Mac Coinnigh, Linda Ervine and Pol Deeds -- Afterword / Oliver Ramsbotham and Tom Woodhouse -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Evans, Matthew (HerausgeberIn); Jeffries, Lesley (HerausgeberIn); O'Driscoll, Jim (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429058011
    Schriftenreihe: Routledge handbooks in applied linguistics
    Schlagworte: Discourse analysis; Language and international relations; Written communication; Rhetoric; Press and propaganda; Opposition (Linguistics); Critical discourse analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 591 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Digital authorship
    publishing in the attention economy
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This Element looks at contemporary authorship via three key authorial roles: indie publisher, hybrid author, and fanfiction writer. The twenty-first century's digital and networked media allows writers to disintermediate the established structures of... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/7745
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2170 S626
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.4180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This Element looks at contemporary authorship via three key authorial roles: indie publisher, hybrid author, and fanfiction writer. The twenty-first century's digital and networked media allows writers to disintermediate the established structures of royalty publishing, and to distribute their work directly to - and often in collaboration with - their readers. This demotic author, one who is 'of the people', often works in genres considered 'popular' or 'derivative'. The demotic author eschews the top-down communication flow of author > text > reader, in favor of publishing platforms that generate attention capital, such as blogs, fanfiction communities, and social media

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108444484
    RVK Klassifikation: EC 2170 ; AN 40400 ; AN 48100
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Publishing; Authorship; Written communication
    Umfang: 112 Seiten
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 30 Jan 2019)

  7. Working with paper
    gendered practices in the history of knowledge
    Autor*in:
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  University of Pittsburgh Press, Pittsburgh, Pa.

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    676 W9265
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 69808
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/7975
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Mat 54
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 8 Mate. Bit. 1
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    his 001/173 FNZ
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    AM 33400 4860
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 5316
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Geschichte und Ethik der Medizin, Bibliothek
    Co 21
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    2019 ZKFL 20
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    NK 4940 B624
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Lb 6100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.2934
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Bittel, Carla (HerausgeberIn); Leong, Elaine Yuen Tien (HerausgeberIn); Oertzen, Christine von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822945598; 0822945592
    Weitere Identifier:
    9780822945598
    RVK Klassifikation: LH 79120 ; AM 33400
    Schlagworte: Paper; Papermaking; Written communication; Knowledge, Theory of
    Umfang: x, 310 Seiten, 16 ungezählte Seiten Tafeln, Illustrationen, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 283-295

    Mit Register

  8. Biscriptuality
    writing skills among German-Russian adolescents
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    2.2 Continua of biliteracy as framework for this study2.2.1 The continua of biliterate media; 2.2.2 The continua of biliterate development; 2.2.3 Contexts of biliteracy; 2.2.4 Summing up 2.2; 2.3 Predictors of biliteracy development; 2.3.1 Working... mehr

    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook EBSCO AC
    keine Fernleihe
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book EBSCO
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    2.2 Continua of biliteracy as framework for this study2.2.1 The continua of biliterate media; 2.2.2 The continua of biliterate development; 2.2.3 Contexts of biliteracy; 2.2.4 Summing up 2.2; 2.3 Predictors of biliteracy development; 2.3.1 Working model by Goldenberg et al.; 2.3.2 Family-level variables; 2.3.3 Individual level variables; 2.3.4 Summing up 2.3; 2.4 Writing skills in different language domains: Linguistic dimensions of writing skills in adolescents; 2.4.1 Developing initial scriptual skills; 2.4.2 Writing skills in monolinguals; 2.4.3 Writing skills in bilinguals 2.4.4 Developing biscriptual skills2.4.5 Summing up 2.4; 2.5 The role of scriptual skills within writing models; 2.5.1 Writing models; 2.5.2 Transcription as a subprocess of writing; 2.5.3 Summing up 2.5; 2.6 Biscriptuality: Cyrillic and Latin scripts; 2.6.1 The recoding model of graphematics; 2.6.2 Cyrillic and Latin scripts; 2.6.3 Summing up 2.6; Chapter 3. Research questions and methods; 3.1 Research questions and contributions to the field; 3.2 Study design; 3.2.1 Sample, sampling method and data collection; 3.2.2 The data; 3.3 Measuring biliteracy; 3.3.1 Writing tasks and procedure 3.3.2 Methodological approach3.3.3 Data analysis; 3.3.4 Scoring system; 3.3.5 Holistic scoring scale: Task accomplishment; 3.3.6 Holistic scoring scale: Structure of narratives; 3.3.7 Analytic scores: Orthographic, lexical, and syntactical dimensions; 3.3.8 Statistical analysis conducted on scores; 3.3.9 Listing of examples; Chapter 4. Results; 4.1 Results: Script choice in Russian; 4.1.1 Script choice among bilinguals: The classification into three groups; 4.1.2 Cyrillic group; 4.1.3 Mix group; 4.1.4 Latin group; 4.1.5 Summing up 4.1; 4.2 Results: Determinants of biscriptuality 4.2.1 Biscriptuality and students' individual characteristics4.2.2 Biscriptuality and students' familial characteristics; 4.2.3 Language practices and literacy resources; 4.2.4 Summing up 4.2; 4.3 Results: Biscriptuality and bilingual writing skills at the orthographic level; 4.3.1 Types of spelling errors produced in German; 4.3.2 Incorrect capitalization of nouns in German and Russian; 4.3.3 The role of biscriptuality in students' spelling in German; 4.3.4 Summing up 4.3; 4.4 Results: Biscriptuality and bilingual writing skills at the lexical level Intro; Biscriptuality; Editorial page; Title page; Copyright page; Financial support info; Dedication page; Table of contents; List of figures; List of tables; Chapter 1. Introduction; 1.1 General research context; 1.2 Introducing the field of research; 1.3 Approaching the investigation of biscriptuality; Chapter 2. Theoretical background; 2.1 Terminology and theoretical framework; 2.1.1 From literacy to biliteracy; 2.1.2 From biliteracy to biscriptuality; 2.1.3 Terminology on writing; 2.1.4 Heritage language and majority language; 2.1.5 Transfer

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263018; 9027263019
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity (HSLD) ; Volume 8
    Schlagworte: Literacy; Language arts; Language arts; Literacy; Intercultural communication; Written communication; Multilingual communication; FOREIGN LANGUAGE STUDY ; German; Intercultural communication; Language arts ; Social aspects; Literacy ; Social aspects; Multilingual communication; Written communication
    Umfang: 1 Online-Ressource (xvi, 256 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index