Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. What was literary impressionism?
    Erschienen: 2018
    Verlag:  The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts

    The most famous statement associated with the idea of literary impressionism is Joseph Conrad's from the Preface to The Nigger of the "Narcissus" (1897): "My task, which I am trying to achieve is, by the power of the written word, to make you hear,... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 42378
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Englisches Seminar
    Frei 24: EL V d 383
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2020 A 3078
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    HM 1331 102
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HM 1331 F899
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2018-2200
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HM 1331 F899
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The most famous statement associated with the idea of literary impressionism is Joseph Conrad's from the Preface to The Nigger of the "Narcissus" (1897): "My task, which I am trying to achieve is, by the power of the written word, to make you hear, to make to feel - it is, before all, to make you see! That - and no more: and it is everything!" What exactly Conrad meant by "make you see" has, of course always been a question, but all commentators have been agreed that it chiefly concerned with making the reader visualize the scenes narrated by the writer. This book argues that what is distinctive about English-language literary impressionism - a movement or tendency the author locates chronologically between 1890 and 1914 - is not only the desire to make the reader see but also, crucially, what it is the reader is to be made to see. The authors treated in this study include Stephen Crane, Joseph Conrad (four of whose novels are analyzed in detail), Frank Norris, W. H. Hudson, Ford Madox Ford, H. G. Wells, Jack London, Rudyard Kipling, Erskine Childers, R. B. Cunninghame Graham, Edgar Rice Burroughs, and Robert Louis Stevenson.-- Introduction: Starting out from Stephen Crane -- Almayer's face -- Invisible writing -- Ford's impressionism -- Some impressionist (and non-impressionist) faces -- "A blankness to run at and dash your head against" -- Maps, charts, and mist -- The writing of revolution -- Versions of regression -- How literary impressionism ended -- Coda: Four modernists

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780674980792
    Weitere Identifier:
    9780674980792
    RVK Klassifikation: HM 1331
    Schlagworte: Impressionism in literature; Visual perception in literature; English literature; English literature; American literature; American literature; Modernism (Literature)
    Umfang: 400 Seiten, Illustrationen, Karten, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Hier auch später erschienene unveränderte Nachdrucke