Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Friedrich Fröbel
    die Entstehung des Kindergartens und der Spielpädagogik im Spiegel von Briefen
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Evang. Verl.-Anstalt, Leipzig

    BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung in Berlin
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 889954
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    DD 6531 S255
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    DD 6531 S255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Vergriffen beim Buchhandel
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    Paed D Fro 1: 38
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Franckesche Stiftungen, Studienzentrum August Hermann Francke, Archiv und Bibliothek
    EDf 818
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    T Wo 450 [3]
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    2014 A 815
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    PÄD:DX:6530:Sau::2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bt 2416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Oldenburg
    14-4065
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    SAa 170
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    53 A 9749
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    DD 6531 S255
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Sauerbrey, Ulf (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783374036110
    Weitere Identifier:
    9783374036110
    RVK Klassifikation: DD 6530 ; DG 9400 ; DD 6531 ; BQ 7325
    Schriftenreihe: Quellen zur protestantischen Bildungsgeschichte (QPBG) ; 3
    Schlagworte: Kindergarten; Play groups; Play groups; Educational games; Educational games; Kindergarten; Teachers; Kindergarten; Kindergartenpädagogik; Spielpädagogik; Kindergartenerziehung; Quellenforschung; Fröbel-Pädagogik
    Weitere Schlagworte: Fröbel, Friedrich (1782-1852)
    Umfang: 199 S., graph. Darst., 19 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  2. Teaching English in Chile
    a study of teacher perceptions of their professional identity, student motivation and pertinent learning contents
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Peter Lang Edition, Frankfurt am Main

    This book examines the relationship between learner motivation and cultural contents for the teaching of English as a Foreign Language. It takes Chile as an example of the Expanding Circle of English, where the 21st century has brought new challenges... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    This book examines the relationship between learner motivation and cultural contents for the teaching of English as a Foreign Language. It takes Chile as an example of the Expanding Circle of English, where the 21st century has brought new challenges to English teaching. After providing background information on the presence of English in Latin America and Chile, this qualitative study includes the analysis of curricular frameworks, textbooks and teacher interviews. Conclusions propose an explicit, yet critical inclusion of both motivational strategies and cultural themes into educational and

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631629161
    Schriftenreihe: Anglo-amerikanische Studien ; Bd. 45
    Schlagworte: Teachers; English language; Teachers
    Umfang: Online-Ressource (358 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Cover; Acknowledgements; Contents; 1. Introduction; PART I: The Context; 2. The Presence of English in Latin America and Chile; 2.1 The Learning and Teaching of English as a Global Phenomenon; 2.1.1 The Global Spread of English; 2.1.2 Linguistic and Cultural Imperialism?; 2.1.3 Modernising Processes and Globalisation; 2.2 The Historical Relationship between Latin America and English-Speaking Countries; 2.2.1 Latin American Identity: Ariel or Caliban?; 2.2.2 19th Century British "Informal Imperialism"; 2.2.3 20th Century US Interventions and Domination

    2.2.4 21st Century Neo-liberalism and Globalisation2.3 Review of Recent Research: World Englishes in Latin America; 2.3.1 Peru and Ecuador: Two "Andean" Countries; 2.3.2 Argentina and Brazil: Major MERCOSUR Players; 2.3.3 Chile; 2.3.4 Conclusion; 2.4 Chilean Cultural Identity and the Presence of English in Chile; 2.4.1 Chilean Cultural Identity in the 21st Century; 2.4.2 "Los Ingleses de América Latina": Chile and its Immediate Neighbours; 2.4.3 English in Chile; 2.4.4 Conclusion; 3. English in the Chilean Educational System; 3.1 The Structure of the Chilean Educational System

    3.1.1 The Organisation of the School System3.1.2 Reform in the 1990s; 3.1.3 PISA 2009: Low Reading Results, Social Class Divisions Evidenced; 3.2 English in Chilean Schools; 3.2.1 Foreign Language Teaching Across the Segmented School System; 3.2.2 English Test Results; 3.2.3 The 2004 Government Programme "English Opens Doors"; 3.2.4 Public and Academic Discourse on English in Chile; 3.3 Conclusion; PART II: Learning Contents and Goals; 4. Approaches to the Teaching of Language and Culture

    4.1 Where from? Pedagogical implications for the choice of cultural contents when teaching English as a global language4.1.1 English as a Lingua Franca, English as an International Language, and World Englishes: a clarification of different concepts; 4.1.2 Pedagogical Implications; 4.1.3 Culture and Contents in English as a Lingua Franca; 4.2 What Kind of Culture? What for? How? Approaches towards Culture Learning; 4.2.1 Definitions: The Operationalisation of Culture for Language Learning and Teaching; 4.2.2 Attitudes and Behaviours: Intercultural Competence as a Learning Objective

    4.2.3 Knowledge and Analytical Tools: Cultural Studies and Ethnography as Approaches towards Culture Learning4.3 Conclusion; 5. Concepts of Culture and Language in the Chilean National Curricular Framework for Foreign Languages / English; 5.1 The Government's Vision of Society in the Cross-Curricular Objectives (2009); 5.2 The Government's Vision of English in Chile inthe Introductions to the Curricular Frameworks of 2005 and 2009; 5.3 General Learning Objectives and Minimum Contents for English; 5.3.1 The 1998/ 2004 Curriculum; 5.3.2 The 2005 Curriculum; 5.3.3 The 2009 Curriculum

    5.4 The Intercultural Paradigm in Chile: Education for the Indigenous Population

  3. Landeskunde Nord
    Beiträge zur 1. Konferenz in Göteborg am 12. Mai 2012
    Autor*in:
    Erschienen: [2013]; © 2013
    Verlag:  Peter Lang Edition, Frankfurt, M

    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bx 6885
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Grub, Frank Thomas (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Konferenzschrift
    Format: Druck
    ISBN: 3631627033; 9783631627037
    Weitere Identifier:
    9783631627037
    RVK Klassifikation: GZ 1197 ; GZ 1198 ; GZ 1150
    Körperschaften/Kongresse: Landeskunde Nord, 1. (2012, Göteborg)
    Schriftenreihe: Nordeuropäische Arbeiten zur Literatur, Sprache und Kultur ; Band / Volume 1
    Schlagworte: German language; German language; German language; Teachers; Curriculum planning; Second language acquisition; Language and culture
    Umfang: 170 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Zusätzliches Online-Angebot unter DOI 10.3726/978-3-653-02690-0. - Literaturangaben