Ergebnisse für *

Es wurden 6 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

Sortieren

  1. A history of histories
    epics, chronicles, romances and inquiries from Herodotus and Thucydides to the twentieth century
    Autor*in: Burrow, J. W.
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Allen Lane, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780713993370
    Weitere Identifier:
    9780713993370
    RVK Klassifikation: EC 6001
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Historiography; History; Social sciences and history; Historians
    Umfang: XIX, 552 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 520 - 536

  2. Ancient Greek history and contemporary social science
    Autor*in:
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 52235
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Alte Geschichte, Bibliothek
    Frei 31a: K 208
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 204
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    E II 1201
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    Hist Ant 6702/34
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 13136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2018 A 1711
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    NH 5400 CAN
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    70/9647
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.320
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Canevaro, Mirko (HerausgeberIn); Erskine, Andrew (HerausgeberIn); Gray, Benjamin D. (HerausgeberIn); Ober, Josiah (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474421775
    Weitere Identifier:
    9781474421775
    RVK Klassifikation: NH 6860
    Schriftenreihe: Edinburgh Leventis studies ; 9
    Schlagworte: Social sciences and history
    Umfang: xi, 591 Seiten, Illustrationen, Karten, Diagramme
  3. History, historians and development policy
    a necessary dialogue
    Autor*in:
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Manchester University Press, Manchester

    Leading historians and policy advisors explore the implications of incorporating historical sensibilities into key development policy issues "If history matters for understanding key development outcomes then surely historians should be active... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    Leading historians and policy advisors explore the implications of incorporating historical sensibilities into key development policy issues "If history matters for understanding key development outcomes then surely historians should be active contributors to the debates informing these understandings. This volume integrates, for the first time, contributions from ten leading historians and seven policy advisors around the central development issues of social protection, public health, public education and natural resource management. Where did the policy ideas underpinning these sectors come from? How did certain ideas, and not others, gain traction in shaping particular policy responses? How did the content and effectiveness of these responses vary across different countries, and indeed within them? Answering these questions requires incorporating historical sensibilities into development policy deliberations in ways that take seriously the importance of context, process, and contestation. Achieving this is not merely a matter of seeking to "know more" about specific times, places and issues, but recognizing the distinctive ways in which historians rigorously assemble, analyze and interpret diverse forms of evidence. Doing so gives rise to policy conclusions rather different to those emerging from prevailing analytical approaches. This book will appeal to students and scholars in Development Studies, History, International Relations, Politics, Geography as well as policy makers and those working for or studying NGO's." Publisher's website

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Cover (Thumbnail cover image)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Bayly, Christopher Alan (HerausgeberIn); Rao, Vijayendra (HerausgeberIn); Szreter, Simon (HerausgeberIn); Woolcock, Michael (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781526151612
    RVK Klassifikation: NW 9000
    Auflage/Ausgabe: 1st published
    Schlagworte: Geschichtswissenschaft; Entwicklungspolitik; Gesundheitswesen; Bildungswesen; Natürliche Ressourcen; Policy sciences; Social sciences and history; Political science; Historians; Economic development; Public health; Natural resources; History; Policy sciences; Social sciences and history; Political science; History; Social Science / Developing & Emerging Countries
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 276 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Enthält 10 Beiträge

    Michael Woolcock, Simon Szreter and Vijayendra Rao: Overview of key issues. How and why history matters for development policy

    C. A. Bayly: Indigenous and colonial origins of comparative economic development: The case of colonial India and Africa

    Uma Kothari: Commentary: History, time and temporality in development discourse

    Richard Smith: Historical contributions to contemporary development policy issues: Social Protection. Social security as a developmental institution? The relative efficacy of Poor Relief provisions under the English old Poor Law

    R. Bing Wong: Historical lessons about contemporary social welfare: Chinese puzzles and global challenges

    Ravi Kanbur: Commentary: Why might history matter for development policy?

    Sunil S. Amrith: Public Health. Health in India since Independence

    Stephen J. Kunitz: Health care policy for American Indians since the early 20th century

    David Hall-Mathews: Commentary: Can historians assist development policy-making, or just highlight its faults?

    David Vincent: Public education. The end of literacy: The growth and measurement of British public education since the early nineteenth century

    Tim Harper: The tools of transition: Education and development in modern southeast Asian history

    Lant Pritchett: Commentary: Remembering the forgetting in education

    Paul Warde: Natural resource management. Energy and natural resource dependency in Europe, 1600-1900

    Keith Breckenridge: Special rights in property: Why modern African economies are dependent on mineral resources

    Mick Moore.: Commentary: Natural resources and development-which histories matter?

    :

  4. A history of histories
    epics, chronicles, romances and inquiries from Herodotus and Thucydides to the twentieth century
    Autor*in: Burrow, J. W.
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Allen Lane, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 701329
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2008/3315
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2008 A 3705
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 A 6502
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2008 A 2853
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    58/3537
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780713993370
    Weitere Identifier:
    9780713993370
    RVK Klassifikation: EC 6001
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Historiography; History; Social sciences and history; Historians
    Umfang: XIX, 552 S., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 520 - 536

  5. Marc Bloch, sociology and geography
    encountering changing disciplines
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Jacobs University Bremen gGmbH, IRC-Library
    D15.B596 F75 1996
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Erfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    NA 99/61
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Institut für Soziologie
    Frei 133: VIII G 63
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/NB 6424 F911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2000 A 18295
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    C I 379/3
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    Z
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 1997/10460
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    97/521
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    UBN/NB 6424 F911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    P 8942-24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    gsa 22.60:b65/f74
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    96 A 9229
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    96039775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    96-10063
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    3G 4781-24
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    47/6621
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    37 A 3771
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    47.241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 0521561574
    RVK Klassifikation: NB 6424
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in historical geography ; 24
    Schlagworte: Social sciences and history; Historical geography; Bloch; Social sciences and history; Historical geography
    Weitere Schlagworte: Bloch, Marc (1886-1944)
    Umfang: XII, 258 S, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Teilw. zugl.: Toronto, Univ., Diss.

  6. Comparing the incomparable
    Erschienen: c 2008
    Verlag:  Stanford University Press, Stanford, Calif.

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    2011/1170
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2009/2091
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    60.405
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Lloyd, Janet; Detienne, Marcel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780804757492; 9780804757508; 0804757496; 080475750X
    Weitere Identifier:
    9780804757508
    RVK Klassifikation: NB 1100
    Schriftenreihe: Cultural memory in the present
    Schlagworte: Ethnohistory; Ethnology; History; Social sciences and history; Ethnohistory; Ethnology; History; Social sciences and history
    Umfang: XV, 108 S., 23 cm
    Bemerkung(en):

    "Comparing the Incomparable was originally published in French in 2000 under the title Comparer l'incomparable 2000, Éditions du Seuil"--T.p. verso

    Includes bibliographical references and index

    Toward a constructive comparativism: between historians and anthropologistsShould an anthropologist happen to meet a historian -- 'A traveller everywhere' -- The confrontation between Greeks and Americans -- The blemishes of nationalism -- Those 'without writing', 'without history' -- Saint Marc Bloch -- How should the history of England be written today? -- And in Germany? -- Toward a more just and egalitarian society of historians -- Working together -- Constructing comparables -- Singular and plural -- The shock of the incomparable -- The art of coining something new -- Mechanisms of thought -- Passing from autochthony to refoundation -- What is the use of comparison? -- Setting a variety of regimes of hisroicity in perspective -- 'Be wary of history' -- Historical memory and thought -- The configurations of change -- The colours of the past -- An obstacle to thinking of the past as something other than the present: Homer -- Working on one's own traditions -- Experimenting in the field of polytheisms -- 'The fact of structure', with Georges Dumézil -- Models of Zeus -- The limits to 'how a god intervenes' -- Begin with groupings of gods -- Concrete objects used as 'litmus papers' -- The foot of Apollo, the strides of Hermes and the foundation stones of Poseidon -- In the intimacy of the house of Delphi -- Manipulate! Obtain reactions! -- From assembly practices to forms of politics: a comparative approach -- Multiple beginnings -- Concrete practices -- Communal affairs -- Fashioning a place in which to speak -- A democracy invented in Africa -- Assembling and giving form to the res publica -- Notaries, scribes and messengers: modes of publicity -- Writing down the law and making it speak -- Places of equality and types of men.

    Toward a constructive comparativism: between historians and anthropologists -- Should an anthropologist happen to meet a historian -- 'A traveller everywhere' -- The confrontation between Greeks and Americans -- The blemishes of nationalism -- Those 'without writing', 'without history' -- Saint Marc Bloch -- How should the history of England be written today? -- And in Germany? -- Toward a more just and egalitarian society of historians -- Working together -- Constructing comparables -- Singular and plural -- The shock of the incomparable -- The art of coining something new -- Mechanisms of thought -- Passing from autochthony to refoundation -- What is the use of comparison? -- Setting a variety of regimes of hisroicity in perspective -- 'Be wary of history' -- Historical memory and thought -- The configurations of change -- The colours of the past -- An obstacle to thinking of the past as something other than the present: Homer -- Working on one's own traditions -- Experimenting in the field of polytheisms -- 'The fact of structure', with Georges Dumézil -- Models of Zeus -- The limits to 'how a god intervenes' -- Begin with groupings of gods -- Concrete objects used as 'litmus papers' -- The foot of Apollo, the strides of Hermes and the foundation stones of Poseidon -- In the intimacy of the house of Delphi -- Manipulate! Obtain reactions! -- From assembly practices to forms of politics: a comparative approach -- Multiple beginnings -- Concrete practices -- Communal affairs -- Fashioning a place in which to speak -- A democracy invented in Africa -- Assembling and giving form to the res publica -- Notaries, scribes and messengers: modes of publicity -- Writing down the law and making it speak -- Places of equality and types of men.