Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Reading class through Shakespeare, Donne, and Milton
    Autor*in:
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "Why study Renaissance literature? Reading Class through Shakespeare, Donne, and Milton examines six canonical Renaissance works to show that reading literature also means reading class. Warley demonstrates that careful reading offers the best way to... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 918892
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 4407
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2014 A 2100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/6039
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 250.180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HI 1161 W277
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why study Renaissance literature? Reading Class through Shakespeare, Donne, and Milton examines six canonical Renaissance works to show that reading literature also means reading class. Warley demonstrates that careful reading offers the best way to understand social relations and in doing so he offers a detailed historical argument about what class means in the seventeenth century. Drawing on a wide range of critics, from Erich Auerbach to Jacques Rancière, from Cleanth Brooks to Theodor Adorno, from Raymond Williams to Jacques Derrida, the book implicitly defends literary criticism. It reaffirms six Renaissance poems and plays, including poems by Donne, Shakespeare's Hamlet, and Milton's Paradise Lost, as the sophisticated and moving works of art that generations of readers have loved. These accessible interpretations also offer exciting new directions for the roles of art and criticism in the contemporary, post-industrial world"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Warley, Christopher
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107052925; 1107052920
    Weitere Identifier:
    9781107052925
    RVK Klassifikation: HI 1161
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: English literature; Literature and society; Social classes in literature; Renaissance; Criticism; English literature / Early modern, 1500-1700 / History and criticism; Social classes in literature
    Umfang: VIII, 211 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: 1. Of the fickle inequality that is between us 2. The fickle fee-simple 3. Just Horatio 4. Ideal Donne 5. Virtuoso Donne 6. Uncouth Milton, part one 7. Uncouth Milton, part two.