Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. Autobiographics
    a feminist theory of women's self-representation
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca u.a.

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. Autobiographics
    a feminist theory of women's self-representation
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca [u. a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0801427789; 0801480612
    RVK Klassifikation: HN 1461 ; EC 7410 ; EC 2220
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Reading women writing
    Schlagworte: Autobiografie; Englisch; Feminismus; Frauenliteratur; Selbstdarstellung; Literaturtheorie
    Umfang: XVI, 255 S.
  3. Pretexts of authority
    the rhetoric of authorship in the Renaissance preface
    Autor*in: Dunn, Kevin
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Stanford Univ. Pr., Stanford, Calif.

    Pretexts of Authority describes the Renaissance rhetoric of authorship and authority by examining the textual locus where this rhetoric appears in its most concentrated and complex form - the preface. In the process, it shows how the notion of... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Pretexts of Authority describes the Renaissance rhetoric of authorship and authority by examining the textual locus where this rhetoric appears in its most concentrated and complex form - the preface. In the process, it shows how the notion of authorship changed in a shift of systems of authorization during the Renaissance, a shift that coincides with the roots of the modern public sphere and with the change from religion to science and the public good as the intellectual court of appeal for legitimizing authorship The author focuses on prefatory materials to kinds of texts that most fully exemplify the problem of self-authorization during the Renaissance. First, he examines Protestant prefaces, notably Luther's preface to his collected works and Milton's antiprelatical tracts. These works stand at the center of a rhetorical crisis; having abrogated the authority of the Catholic church through an appeal to the conscience of the individual, reformers found it necessary to forge a persona that could authorize their discourse without implying an authorizing will independent of God's. At the same time, these texts must attempt to close off means of authorization to potentially proliferating imitators The second group of prefaces the author examines is to scientific works, notably those of Francis Bacon and Rene Descartes, who faced problems analogous to those of the Protestant reformers in their attempts to set aside Aristotelian authority without seeming to establish a personal authority that interrupts the transparent, impersonal discourse of scientific inquiry. The book argues that in both sets of texts the rhetorical quandary can be resolved only through recourse to the nascent notion of common sense, which allows an author to garner authority from an assumed bond with the audience. Authors no longer need to posit a privileged and suspect relation with the "master texts of Scripture" and the "Book of Nature," but can instead assume the mutual intelligibility of their text. This assumption is seen as the cause of the decline of the full-blown prefatory practice of the Renaissance

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Selbstdarstellung und Öffentlichkeitsarbeit, Eigenbild und Fremdbild von Unternehmen
    Autor*in:
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Attikon-Verl., Tostedt

    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    -003-/GD 8945 B942
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    BW 463 Sel
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    85.607.56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Wir RQ 8040
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bungarten, Theo (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3927226246
    RVK Klassifikation: GD 8945 ; QP 637
    Schriftenreihe: Beiträge zur Wirtschaftskommunikation ; 10
    Schlagworte: Unternehmen; Öffentlichkeitsarbeit; Selbstdarstellung
    Umfang: 112 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. Pretexts of authority
    the rhetoric of authorship in the Renaissance preface
    Autor*in: Dunn, Kevin
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Stanford Univ. Pr., Stanford, Calif.

    Pretexts of Authority describes the Renaissance rhetoric of authorship and authority by examining the textual locus where this rhetoric appears in its most concentrated and complex form - the preface. In the process, it shows how the notion of... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Pretexts of Authority describes the Renaissance rhetoric of authorship and authority by examining the textual locus where this rhetoric appears in its most concentrated and complex form - the preface. In the process, it shows how the notion of authorship changed in a shift of systems of authorization during the Renaissance, a shift that coincides with the roots of the modern public sphere and with the change from religion to science and the public good as the intellectual court of appeal for legitimizing authorship The author focuses on prefatory materials to kinds of texts that most fully exemplify the problem of self-authorization during the Renaissance. First, he examines Protestant prefaces, notably Luther's preface to his collected works and Milton's antiprelatical tracts. These works stand at the center of a rhetorical crisis; having abrogated the authority of the Catholic church through an appeal to the conscience of the individual, reformers found it necessary to forge a persona that could authorize their discourse without implying an authorizing will independent of God's. At the same time, these texts must attempt to close off means of authorization to potentially proliferating imitators The second group of prefaces the author examines is to scientific works, notably those of Francis Bacon and Rene Descartes, who faced problems analogous to those of the Protestant reformers in their attempts to set aside Aristotelian authority without seeming to establish a personal authority that interrupts the transparent, impersonal discourse of scientific inquiry. The book argues that in both sets of texts the rhetorical quandary can be resolved only through recourse to the nascent notion of common sense, which allows an author to garner authority from an assumed bond with the audience. Authors no longer need to posit a privileged and suspect relation with the "master texts of Scripture" and the "Book of Nature," but can instead assume the mutual intelligibility of their text. This assumption is seen as the cause of the decline of the full-blown prefatory practice of the Renaissance

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  6. "Ich" als Thema in deutschen und chinesischen Schülertexten
    Autor*in: Feng, Yalin
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    D 109/915
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    D 109/916
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    D 109/917
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    85.586.08
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sprach- und Kulturwissenschaften (BSKW)
    83/Sp 858
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/GB 2964 F332
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631477171
    RVK Klassifikation: GB 2964
    Schriftenreihe: Beiträge zur Geschichte des Deutschunterrichts ; 15
    Schlagworte: Schülerwettbewerb; Kreatives Schreiben; Selbstdarstellung; Kulturelle Identität
    Umfang: X, 227 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.:Frankfurt (Main), Univ., Diss., 1994 u.d.T.: Feng, Yalin: "Ich" als Thema in deutschen und chinesischen Schülertexten aus zwei öffentlichen Schreibwettbewerben

  7. Outlines
    Autor*in:
    Erschienen: 1983-1999
    Verlag:  Stiftung, Hannover

    Landschaftsbibliothek Aurich
    ZS 333 a
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Berlin-Brandenburgische Akademie der Wissenschaften, Akademiebibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thünen-Institut, Zentrum für Informationsmanagement, Bibliothek
    K 842/O
    1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthalle Bremen
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    19 8 07261
    1990(1991); 1993(1994); 1995(1996); 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsche Nationalbibliothek
    ZA 75932
    Deutsche Nationalbibliothek
    DZs 85/255
    1983; 1990 - 1999
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    ZA 85954
    1983; 1990 - 1995(1996); 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    X/20386
    1990 - 1991; 1992(1993) - 1995(1996); 1997 - 1999
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    1983; 1991; 1995(1996); 1998 - 1999
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    ZA 5522
    1990(1991) - 1995(1996); 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadtbibliothek Hannover
    Nds Wolfsb 65/6 Zs
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    ZB 5431
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    ALL A 6800
    1994 - 1995; 1997 - 1999
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Badische Landesbibliothek
    ZA 9559
    1991 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    1991
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmholtz-Zentrum für Ozeanforschung Kiel (GEOMAR), Bibliothek Ostufer
    FOR-INST-VW
    1998 - 1999
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    93-3628
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    ZG 2349
    1983; 1990 - 1991; 1992(1993) - 1995(1996); 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    Z 10511
    1995; 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Z - D 3924
    1990 - 1991; 1992(1993) - 1995(1996); 1997 - 1999
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Auslandsbeziehungen, Bibliothek
    Z - D 3924
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    ZCa 5890
    1991
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    F8° 4251
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    33.2667
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Zeitschrift, Zeitung
    Format: Druck
    ISSN: 0938-877X
    RVK Klassifikation: AK 52200
    Schlagworte: Selbstdarstellung; Wissenschaftliche Einrichtungen/Hochschulen
    Bemerkung(en):

    Urh. anfangs: Stiftung Volkswagenwerk

    1996 nicht ersch.

  8. Autobiographics
    a feminist theory of women's self-representation
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cornell Univ. Press, Ithaca u.a.

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format