Ergebnisse für *

Es wurden 8 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

Sortieren

  1. Changes in reading comprehension across cultures and over time
    Autor*in: Lietz, Petra
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Waxmann, Münster {[u.a.]

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BDSL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3893254374
    RVK Klassifikation: DK 8020
    Schriftenreihe: Internationale Hochschulschriften ; 203
    Schlagworte: Textverstehen; Leseerziehung; Sekundarstufe; Internationaler Vergleich; Leseinteresse; Jugend <14 Jahre>; Leseverhalten
    Umfang: XII, 407 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Adelaide, Univ., Diss., 1996

  2. Living the stories we create
    preparing students for the digital age
    Autor*in: McCabe, Ellen
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus preparing students to become active participants in society as well as to realise the extent of their own potential? This book explores such concepts in the classroom environment through direct engagement with students and teachers with the case of Shakespeare's Macbeth. Written in approximately 1606, Macbeth has its roots in a culture of orality and yet has sustained through centuries of print dominance. Indeed, as both text and performance the work itself embodies both the literary and the oral. Yet as a staple of many second level curricula increasingly Macbeth is perceived as an educational text. Macbeth reflects its cultural moment, an age of ambiguity where much like today notions of selfhood, privacy, societal structures, media and economy were being called into question. Thus Macbeth can be understood as a microcosm of the challenges existing in contemporary education in both content and form. This book examines Macbeth as a case-study in seeking to explore the implications of digital media for learning, as well as its possible potential to constructively facilitate in realigning formal learning contexts to contemporary experiences of narrative

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319957982
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in education
    Schlagworte: Technology and Digital Education; Learning & Instruction; Digital Humanities; Media Studies; Literature and Technology/Media; Educational technology; Humanities-Digital libraries; Communication; Technology in literature; Erzählen; Neue Medien; Sekundarstufe; Lernen; Computerunterstütztes Lernen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Macbeth
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 130 Seiten), Illustrationen
  3. Changes in reading comprehension across cultures and over time
    Autor*in: Lietz, Petra
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Waxmann, Münster [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/DK 8020 L719
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3893254374
    RVK Klassifikation: DK 8020
    Schriftenreihe: Internationale Hochschulschriften ; 203
    Schlagworte: Textverstehen; Leseerziehung; Sekundarstufe; Internationaler Vergleich; Leseinteresse; Jugend <14 Jahre>; Leseverhalten
    Umfang: XII, 407 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Adelaide, Univ., Diss., 1996

  4. Teaching graphic novels
    practical strategies for the secondary ELA classroom
    Autor*in: Monnin, Katie
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Maupin House Publ., Gainesville, Fla.

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1934338400; 9781934338407
    RVK Klassifikation: HD 208 ; DP 2580 ; EC 7120 ; HD 178
    Schlagworte: Language arts; English language; Graphic novels; Literacy; Englischunterricht; Comicroman; Sekundarstufe
    Umfang: XX, 236 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 229 - 231

  5. Living the stories we create
    preparing students for the digital age
    Autor*in: McCabe, Ellen
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Springer, Cham, Switzerland

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus... mehr

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This work explores the potential of digital media to rectify the disparity between formal learning contexts and contemporary perceptions and expectations of narrative. How can education systems respond to the changing technological landscape, thus preparing students to become active participants in society as well as to realise the extent of their own potential? This book explores such concepts in the classroom environment through direct engagement with students and teachers with the case of Shakespeare's Macbeth. Written in approximately 1606, Macbeth has its roots in a culture of orality and yet has sustained through centuries of print dominance. Indeed, as both text and performance the work itself embodies both the literary and the oral. Yet as a staple of many second level curricula increasingly Macbeth is perceived as an educational text. Macbeth reflects its cultural moment, an age of ambiguity where much like today notions of selfhood, privacy, societal structures, media and economy were being called into question. Thus Macbeth can be understood as a microcosm of the challenges existing in contemporary education in both content and form. This book examines Macbeth as a case-study in seeking to explore the implications of digital media for learning, as well as its possible potential to constructively facilitate in realigning formal learning contexts to contemporary experiences of narrative

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319957982
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: SpringerBriefs in education
    Schlagworte: Technology and Digital Education; Learning & Instruction; Digital Humanities; Media Studies; Literature and Technology/Media; Educational technology; Humanities-Digital libraries; Communication; Technology in literature; Erzählen; Neue Medien; Sekundarstufe; Lernen; Computerunterstütztes Lernen
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616): Macbeth
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 130 Seiten), Illustrationen
  6. Teaching graphic novels
    practical strategies for the secondary ELA classroom
    Autor*in: Monnin, Katie
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Maupin House Publ., Gainesville, Fla.

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HD 208 M749
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2013 B 204
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    Sem Engl En-di 1221
    keine Fernleihe
    Hamburger Lehrerbibliothek, Bibliothek des Landesinstituts für Lehrerbildung und Schulentwicklung
    LSU D 6.3.3/171.2
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 13 B 1839
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminarbibliothek Heilbronn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    ANG 312 : M65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | MON | Tea
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    FaD 3610.054
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 202.8 DA 3302
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    EC 7120 MON
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Ausbildung und Fortbildung der Lehrkräfte Tübingen (Gymnasium), Bibliothek
    E-PGN m 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    MB 940.227
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1934338400; 9781934338407
    RVK Klassifikation: HD 208 ; DP 2580 ; EC 7120 ; HD 178
    Schlagworte: Language arts; English language; Graphic novels; Literacy; Englischunterricht; Comicroman; Sekundarstufe
    Umfang: XX, 236 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 229 - 231

  7. Building reading comprehension habits in grades 6-12
    a toolkit of classroom activities
    Autor*in: Zwiers, Jeff
    Erschienen: 2004
    Verlag:  International Reading Association, Newark, De

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothekszentrum Geisteswissenschaften (BzG)
    01/GB 2984 Z98
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0872075397
    Schlagworte: Sekundarstufe; Leseunterricht; Textverstehen
    Umfang: X, 214 S., Ill., graph. Darst., 29 cm
  8. The German language in British higher education
    problems, challenges, teaching and learning perspectives
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Harrassowitz, Wiesbaden

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.026.89
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783447060059
    Weitere Identifier:
    9783447060059
    RVK Klassifikation: GB 3016
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Englisch, Altenglisch (420); Bildung und Erziehung (370)
    Schriftenreihe: Fremdsprachen in Geschichte und Gegenwart ; 5
    Schlagworte: Deutsch; Fremdsprache; Deutschunterricht; Sekundarstufe
    Umfang: XII, 222 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 181 - 194