Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Sklavenseele
    Eine Geschichte aus dem Gor - Rollenspiel in Second Life
    Autor*in: Fall, Ravina
    Erschienen: 2013
    Verlag:  epubli GmbH, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783844273076
    Weitere Identifier:
    9783844273076
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Allgemein; Second Life; Gor; Fantasy; Rollenspiel; Sklavin; (VLB-WN)1130
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  2. Irrwege eines Mädchens
    Eine Geschichte aus dem Gor - Rollenspiel in Second Life
    Autor*in: Fall, Ravina
    Erschienen: 2011
    Verlag:  epubli GmbH, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783844214840
    Weitere Identifier:
    9783844214840
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Allgemein; Second Life; Gor; Fantasy; Rollenspiel; Sklavin; (VLB-WN)1132
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand angeboten

  3. Virtual Christian places
    between innovation and tradition
    Erschienen: 2014

    With the starting point of all Christian places (114 places) in the virtual world Second Life (SL), this article aims to study how SL is part of a negotiation process between old offline media and new online media, between established traditions and... mehr

    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Index theologicus der Universitätsbibliothek Tübingen
    keine Fernleihe

     

    With the starting point of all Christian places (114 places) in the virtual world Second Life (SL), this article aims to study how SL is part of a negotiation process between old offline media and new online media, between established traditions and innovation. The questions addressed in this article are how such places are constructed, the constructor’s intentions and how they are related to established traditions.The idea behind this study was that the owners (studied through a questionnaire) set the agenda for what is going on at the place they own, and for how the places are constructed. The virtual world gives almost endless possibilities to create any form of place for Christian community and celebration, and people are limited only by their imaginations, but still tradition play an important aspect of the constructions. Concepts such as ‘remediation’, ‘hybridity’, and ‘affordance’ are used to interpret the places and their relation to traditions and the so called real world.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Kostenfrei)
    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: Online - Heidelberg journal of religions on the internet; Heidelberg : Heidelberg University Publishing, 2005; 6(2014), Seite 42-65; Online-Ressource

    Schlagworte: affordance; Christianity; church; digital humanities; hybridity; remediation; Second Life; secularisation
    Umfang: 24