Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Realism after modernism
    the rehumanization of art and literature
    Autor*in: Fore, Devin
    Erschienen: 2012
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Archiv der Akademie der Künste, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Künste Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262017718; 9780262527620
    RVK Klassifikation: LI 60550 ; GM 1738 ; GM 1667 ; LK 10350
    Schriftenreihe: October books
    Schlagworte: Arts, German; Realism in art; Realism in literature; Kunst; Realismus; Literatur
    Umfang: XI, 404 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Realism after modernism
    the rehumanization of art and literature
    Autor*in: Fore, Devin
    Erschienen: 2012
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau München, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780262017718; 9780262527620
    RVK Klassifikation: LI 60550 ; GM 1738 ; GM 1667 ; LK 10350
    Schriftenreihe: October books
    Schlagworte: Arts, German; Realism in art; Realism in literature; Kunst; Realismus; Literatur
    Umfang: XI, 404 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Realism after modernism
    the rehumanization of art and literature
    Autor*in: Fore, Devin
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Massachusetts Inst. of Technology, MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    The human figure made a spectacular return in visual art and literature in the 1920s. Following modernism's withdrawal, nonobjective painting gave way to realistic depictions of the body and experimental literary techniques were abandoned for novels... mehr

    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    KA 200 For
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    KA 200 For (a)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2013:412:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 885110
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Hochschule für Bildende Künste, Städelschule, Bibliothek
    Magazin 14.45 2012
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2016/3365
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    LK 10350 105
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2012 C 4907
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUN 184 : F55
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Kdd 5015
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-12801
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    C6
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-553
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    63/11882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 6628
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LK 10355 F714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The human figure made a spectacular return in visual art and literature in the 1920s. Following modernism's withdrawal, nonobjective painting gave way to realistic depictions of the body and experimental literary techniques were abandoned for novels with powerfully individuated characters. But the celebrated return of the human in the interwar years was not as straightforward as it may seem. In Realism after Modernism, Devin Fore challenges the widely accepted view that this period represented a return to traditional realist representation and its humanist postulates. Interwar realism, he argues, did not reinstate its nineteenth-century predecessor but invoked realism as a strategy of mimicry that anticipates postmodernist pastiche. Through close readings of a series of works by German artists and writers of the period, Fore investigates five artistic devices that were central to interwar realism. He analyzes Bauhaus polymath László Moholy-Nagy's use of linear perspective; three industrial novels riven by the conflict between the temporality of capital and that of labor; Brecht's socialist realist plays, which explore new dramaturgical principles for depicting a collective subject; a memoir by Carl Einstein that oscillates between recollection and self-erasure; and the idiom of physiognomy in the photomontages of John Heartfield. Fore's readings reveal that each of these "rehumanized" works in fact calls into question the very categories of the human upon which realist figuration is based. Paradoxically, even as the human seemed to make a triumphal return in the culture of the interwar period, the definition of the human and the integrity of the body were becoming more tenuous than ever before. Interwar realism did not hearken back to earlier artistic modes but posited new and unfamiliar syntaxes of aesthetic encounter, revealing the emergence of a human subject quite unlike anything that had come before.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek; Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262017718; 9780262527620
    Weitere Identifier:
    9780262017718
    RVK Klassifikation: GM 1738 ; GM 1667 ; LI 60550 ; LK 10350
    Schriftenreihe: An october book
    Schlagworte: Arts, German; Realism in art; Realism in literature
    Umfang: XI, 404 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    The Myth Reversed: Perspectives of László Moholy-Nagy -- The Time of Capital: Three Industrial Novels -- Gestus facit saltus: Bertolt Brecht's Fear and Misery of the Third Reich -- A Necrologue of the Ego: Carl Einstein's Autobiography, Bebuquin II -- The Secret Always on Display: Caricature and Physiognomy in the Work of John Heartfield -- Into the Entomic Age: A Coda on Ernst Jünger's Glass Bees.