Ergebnisse für *

Es wurden 5 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

Sortieren

  1. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. 'When Fiction Feels Real' introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" - Umschlag

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190845476
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; EC 2120 ; EC 6655 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Realismus; Roman; Leser; Fiktion
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910)
    Umfang: x, 164 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 143-156

  2. Learning to read in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2956-1287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.s.9728
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 985 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ES 869 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 18 B 1875
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2018.04621:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    285650 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited volume is to examine how advances in technology are shaping children's reading skills and development. The chapters in this volume explore the influence of various aspects of digital texts, the child's cognitive and motivational skills, and the child's environment on reading development in digital contexts. Each chapter draws upon the expertise of scientists and researchers across countries and disciplines to review what is currently known about the influence of technology on reading, how it is studied, and to offer new insights and research directions based on recent work" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek; Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Barzillai, Mirit (Array); Thomson, Jennifer (Array); Schroeder, Sascha (Array); Broek, Paul van den (Array); Thomson, Jenny (HerausgeberIn); Broek, Paulus Willem van den (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201225
    Schriftenreihe: Studies in written language and literacy ; volume 17
    Schlagworte: Reading; Computers and literacy; Children; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Reading; Children; Computers and literacy; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of
    Umfang: X, 242 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. 'When Fiction Feels Real' introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" - Umschlag

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190845476
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; EC 2120 ; EC 6655 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Realismus; Roman; Leser; Fiktion
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910)
    Umfang: x, 164 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 143-156

  4. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 56737
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/7394
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 5093
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    bestellt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Dd 8690
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 685 A943
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 430.2 DH 1395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/21377
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    59 A 7788
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.959
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. When Fiction Feels Real introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190845476
    Weitere Identifier:
    9780190845476
    RVK Klassifikation: ES 685 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910): Anna Karenina
    Umfang: x, 164 Seiten
  5. Reader, come home
    the reading brain in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Harper, an imprint of HarperCollinsPublishers, New York, NY

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 46566
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 9100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Neu. Wol.4
    keine Fernleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EN 1973
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | WOL | Rea
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    CQ 2000
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 685 W854
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    E1--WOL32
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how the brain learns to read and how reading changes the way we think and feel. Now that we are completely immersed in the internet and digital devices, our ways of processing language have altered dramatically. In a series of letters, Wolf describes her hopes and concerns about what is happening to the brain as it adapts to digital mediums, illuminating complex ideas with anecdotes and down-to-earth examples. Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Stoodley, Catherine J. (IllustratorIn); Stoodley, Catherine (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0062388789; 9780062388780
    RVK Klassifikation: ES 685 ; CQ 2000
    Schlagworte: Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE; SCIENCE; Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE
    Umfang: viii, 260 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 215-247. Index