Ergebnisse für *

Es wurden 22 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 22 von 22.

Sortieren

  1. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. 'When Fiction Feels Real' introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" - Umschlag

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190845476
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; EC 2120 ; EC 6655 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Realismus; Roman; Leser; Fiktion
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910)
    Umfang: x, 164 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 143-156

  2. Learning to read in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2956-1287
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.s.9728
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 985 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    ES 869 B296
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 862
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 18 B 1875
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2018.04621:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    285650 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "With digital screens becoming increasingly ubiquitous in the lives of children, from their homes to their classrooms, understanding the influence of these technologies on the ways children read takes on great importance. The aim of this edited volume is to examine how advances in technology are shaping children's reading skills and development. The chapters in this volume explore the influence of various aspects of digital texts, the child's cognitive and motivational skills, and the child's environment on reading development in digital contexts. Each chapter draws upon the expertise of scientists and researchers across countries and disciplines to review what is currently known about the influence of technology on reading, how it is studied, and to offer new insights and research directions based on recent work" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek; Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Barzillai, Mirit (Array); Thomson, Jennifer (Array); Schroeder, Sascha (Array); Broek, Paul van den (Array); Thomson, Jenny (HerausgeberIn); Broek, Paulus Willem van den (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201225
    Schriftenreihe: Studies in written language and literacy ; volume 17
    Schlagworte: Reading; Computers and literacy; Children; Reading, Psychology of; Reading comprehension; Reading; Children; Computers and literacy; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of
    Umfang: X, 242 Seiten, Illustrationen, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Psychology of reading
    Autor*in:
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Psychology Press, New York, NY [u.a.]

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Albert-Ludwigs-Universität Freiburg, University College, Bibliothek
    Frei 180: NT/Ray/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    140-211/2
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    K 1a/1297
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Psychologisches Institut, Bibliothek
    H N 1898 Ray
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Übersetzen und Dolmetschen (SUED), Bibliothek
    A 19.20 / Psycho
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    psy 484.5 CX 0239,2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    CP 2500 POL
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    4 2012-248
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    ER 985 R275 P9(2)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    62.1466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Rayner, Keith
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 184872943X; 9781848729759; 9781848729438; 1848729758
    Weitere Identifier:
    9781848729759
    RVK Klassifikation: ER 985 ; CP 6500
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Reading; Reading, Psychology of
    Umfang: VIII, 486 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Literaturverz. S. [405] - 462

  4. Scripting reading motions
    the codex and the computer as self-reflexive machines
    Erschienen: 2013
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Mass. [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 938759
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.1820
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262019460
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Books; Electronic publications; Hypertext literature; Literature and technology; Information visualization; Books and reading
    Umfang: ix, 410 pages, Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 379-400) and index

  5. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young audience, from picturebooks to young adult novels, the combination of cognitive criticism and children’s literature theory also offers significant insights for literary studies beyond the scope of children’s fiction. An important milestone in cognitive criticism, the book provides convincing evidence that reading fiction is indispensable for young people’s intellectual, emotional and social maturation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201577
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: VIII, 247 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography p. 229-244

  6. The cruft of fiction
    mega-novels and the science of paying attention
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  University of Nebraska Press, Lincoln

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 3664
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 7250
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2430 L651
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.701
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780803299627
    Weitere Identifier:
    9780803299627
    RVK Klassifikation: EC 2430 ; HG 680 ; HU 1819
    Schriftenreihe: Frontiers of narrative
    Schlagworte: Fiction; Reading, Psychology of; Fiction; Reading, Psychology of
    Umfang: vii, 303 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 241-296) and index

  7. Reading for learning
    cognitive approaches to children's literature
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 938357
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    HG 729 N693
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 11226
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    K 44/10184
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Lit 395.038
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 8300 N693
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 7808
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does reading fiction affect young people? How can they transfer fictional experience into real life? Why do they care about fictional characters? How does fiction enhance young people's sense of self-hood? Supported by cognitive psychology and brain research, this ground-breaking book is the first study of young readers' cognitive and emotional engagement with fiction. It explores how fiction stimulates perception, attention, imagination and other cognitive activity, and opens radically new ways of thinking about literature for young readers. Examining a wide range of texts for a young audience, from picturebooks to young adult novels, the combination of cognitive criticism and children’s literature theory also offers significant insights for literary studies beyond the scope of children’s fiction. An important milestone in cognitive criticism, the book provides convincing evidence that reading fiction is indispensable for young people’s intellectual, emotional and social maturation.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201577
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; HG 729
    Schriftenreihe: Children's literature, culture, and cognition ; 3
    Schlagworte: Language awareness in children; Reading, Psychology of; Cognitive styles in children; Reading; Psychology and literature; Children's literature; Language awareness in children
    Umfang: VIII, 247 S.
    Bemerkung(en):

    Bibliography p. 229-244

  8. The future of reading
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge, London

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 77384
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2514
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138319523; 9781138319493
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Books and reading; Literature
    Umfang: x, 180 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes index

  9. A psychoanalytic perspective on reading literature
    reading the reader
    Autor*in: Roth, Merav
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Routledge, London

    "What are the unconscious processes involved in reading literature? How does literature influence our psychological development and existential challenges? A Psychoanalytic Perspective on Reading Literature offers a unique glimpse into the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 107952
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 3249
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 2010 R845
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.3442
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "What are the unconscious processes involved in reading literature? How does literature influence our psychological development and existential challenges? A Psychoanalytic Perspective on Reading Literature offers a unique glimpse into the unconscious psychic processes and development involved in reading. The author listens to the "free associations" of various literary characters, in numerous scenarios where the characters are themselves reading literature, thus revealing the mysterious ways in which reading literature helps us and contributes to our development. The book offers an introduction both to classic literature (Poe, Proust, Sartre, Semprun, Pessoa, Agnon, and more) and to the major psychoanalytic concepts that can be used in reading it - all described and widely explained before being used as tools for interpreting the literary illustrations. The book thus offers a rich lexical psychoanalytic source, alongside its main aim in analysing the reader's psychological mechanisms and development. Psychoanalytic interpretation of those literary readers opens three main avenues to the reader's experience: 1) The transference relations toward the literary characters 2) the literary work as means to transcend beyond the reader's self-identity and existential boundaries and 3) mobilization of internal dialectic tensions towards new integration and psychic equilibrium. An Epilogue concludes by emphasising the transformational power embedded in reading literature. The fascinating dialogue between literature and psychoanalysis illuminates hitherto concealed aspects of each discipline and contributes to new insights in both fields"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138391314; 9781138391307
    RVK Klassifikation: EC 2010
    Schriftenreihe: Art, creativity, and psychoanalysis book series
    Schlagworte: Psychoanalysis and literature; Reading, Psychology of; Narrative therapy
    Umfang: xvi, 320 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Reading sensations in early modern England
    Erschienen: 2007
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Basingstoke [u.a.]

    The word and the flesh in early modern England -- Beneath the skin: George Puttenham, Sir Philip Sidney and the experience of English poetry -- Arming the reader: Sir Philip Sidney and the literature of choler -- 'These spots are but the letters':... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 657785
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    279273
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2007/6858
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2007 A 2883
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EN/250/1235
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2007 A 6264
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bg 4147
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    58.976
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The word and the flesh in early modern England -- Beneath the skin: George Puttenham, Sir Philip Sidney and the experience of English poetry -- Arming the reader: Sir Philip Sidney and the literature of choler -- 'These spots are but the letters': John Donne and the medicaments of elegy -- Eating his words: Thomas Coryat and the art of indigestion -- Touching stories: Richard Braithwait, Thomas Cranley and the origins of English pornography

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 140392192X; 9781403921925
    Weitere Identifier:
    9781403921925
    RVK Klassifikation: HE 110 ; HI 1160 ; HK 1090
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Early modern literature in history
    Schlagworte: English literature; English literature; Reading, Psychology of; Reading; Literature and morals; Mind and body; Reader-response criticism; English literature; English literature; Reading; Reading; Literature and morals; Mind and body; Reader-response criticism
    Umfang: XI, 200 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 179 - 192 und Index

  11. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. 'When Fiction Feels Real' introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" - Umschlag

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780190845476
    RVK Klassifikation: HL 1023 ; EC 2120 ; EC 6655 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of; Realismus; Roman; Leser; Fiktion
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910)
    Umfang: x, 164 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 143-156

  12. Neuropsychological and cognitive processes in reading
    Autor*in:
    Erschienen: 1981
    Verlag:  Acad. Pr., New York, N.Y. [u.a.]

    LVR-Klinik, Bibliothek
    Sprachkl. HP 212
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    81 A 14283
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    15 : D III 1080
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PSY 484.3:L0009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    170-204
    keine Fernleihe
    Universität Heidelberg, Psychologisches Institut, Bibliothek
    M IV 448 Pir
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    70886
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    psy 158.50:k/p47
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Samuel-Heinicke-Schule, Bibliothek Hör- und Sprachgeschädigtenwesen Leipzig
    4 a 4917
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    MB 267
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Zentralinstitut für Seelische Gesundheit, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ER 850 NEU
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    83-1455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    32/16151
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    26 A 17721
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Tübingen, Fachbereich Psychologie, Bibliothek
    An 228
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Pirozzolo, Francis J. (Hrsg.); Wittrock, Merlin C.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 012557360X
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; ER 850
    Schriftenreihe: Perspectives in neurolinguistics, neuropsychology, and psycholinguistics
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Cognition; Models, Psychological; Reading; Dyslexia; Dyslexia; Neurophysiology
    Umfang: XVII, 344 S, graph. Darst, graph. Darst.
  13. When fiction feels real
    representation and the reading mind
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 56737
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2019/7394
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 5093
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    bestellt
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Dd 8690
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 685 A943
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 430.2 DH 1395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/21377
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    59 A 7788
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.959
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Why do readers claim that fictional worlds feel real even when they know they're not? How can certain literary characters seem capable of leading lives of their own, outside the stories in which they appear? What is uniquely pleasurable about the experience of reading a novel and what do readers lose when this experience comes to an end? These questions are central to literary experience but remain difficult for readers, critics, and philosophers to explain. When Fiction Feels Real introduces a new set of tools for thinking about the phenomenology of reading by bringing narrative techniques into conversation with well-established psychological research on reading and cognition. Through sensitive attention to classic novels by Jane Austen, Charles Dickens, George Eliot, and Leo Tolstoy, as well as to the elegies of Thomas Hardy, Elaine Auyoung reveals what nineteenth-century writers know about what happens when we read. This book changes the way we think about literary language, realist aesthetics, and what readers bring to a text, opening up a new field of inquiry centered on the intricate relationship between fictional representation and comprehension" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780190845476
    Weitere Identifier:
    9780190845476
    RVK Klassifikation: ES 685 ; EC 1970
    Schlagworte: Fiction; Fiction; English fiction; Realism in literature; Mimesis in literature; Reading, Psychology of
    Weitere Schlagworte: Tolstoy, Leo graf (1828-1910): Anna Karenina
    Umfang: x, 164 Seiten
  14. Reader, come home
    the reading brain in a digital world
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  Harper, an imprint of HarperCollinsPublishers, New York, NY

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 46566
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2018 A 9100
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Neu. Wol.4
    keine Fernleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F EN 1973
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    371.10 | WOL | Rea
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    CQ 2000
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 685 W854
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    E1--WOL32
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.2221
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies. - A decade ago, Wolf's Proust and the Squid revealed what we know about how the brain learns to read and how reading changes the way we think and feel. Now that we are completely immersed in the internet and digital devices, our ways of processing language have altered dramatically. In a series of letters, Wolf describes her hopes and concerns about what is happening to the brain as it adapts to digital mediums, illuminating complex ideas with anecdotes and down-to-earth examples. Wolf considers the future of the reading brain and our capacity for critical thinking, empathy and reflection as we become increasingly dependent upon digital technologies

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Stoodley, Catherine J. (IllustratorIn); Stoodley, Catherine (IllustratorIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0062388789; 9780062388780
    RVK Klassifikation: ES 685 ; CQ 2000
    Schlagworte: Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE; SCIENCE; Books and reading; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES; Reading; Reading comprehension; Reading, Psychology of; SCIENCE
    Umfang: viii, 260 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 215-247. Index

  15. Discourse processing
    Autor*in:
    Erschienen: 1982
    Verlag:  North-Holland Publ. Co., Amsterdam [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    E 82/2249
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    Ser. 31266-8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 83/6637
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachbereichsbibliothek Philosophie und Erziehungswissenschaft, Abteilung Erziehungswissenschaft
    Frei 76: EF 23/218
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    15 : H II 932
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    15 : H II 932
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    23/345/31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Psychologisches Institut, Bibliothek
    H O 1973 Fla
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    09 : 51819
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    MG 1051
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2002 BA 0418
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    HRJ 4268-774 0
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    4252-615 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    84-2057
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GU 110.380
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    217127
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Flammer, August (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0444865152
    RVK Klassifikation: CP 6500
    Schriftenreihe: Advances in psychology ; 8
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Human information processing; Sprachpsychologie; Sprachsoziologie; Interaktion; Kommunikation; Linguistik; Gedächtnis; Aufmerksamkeit; Kognition; Sprachlehreunterricht
    Umfang: X, 614 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Papers presented at the International Symposium on Text Processing, held in Fribourg, Switzerland in 1981

    Literaturangaben

  16. Understanding written language
    explorations of comprehension beyond the sentence
    Erschienen: 1981
    Verlag:  Wiley, Chichester [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    E 82/2224
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    478714
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    93 8 31501
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 82/6445
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 3182
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    N114510
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BAb 6850
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Ip 2/53
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    83/3281
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    SL 2270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E 1/769
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Heidelberg, Psychologisches Institut, Bibliothek
    A V 398 San
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Seminar für Übersetzen und Dolmetschen (SUED), Bibliothek
    A 19.47 / Sanfo
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    09 : 52014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    spr 31.80/s16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    95.028490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    MB 297
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 108.1 AW 7785
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BIA 4408-722 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    83-1967
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Anglistik, Amerikanistik und Anglophone Kulturen, Bibliothek
    Srel 32 8036 958
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    31.049
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    31/13847
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GU 240.328
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    219181
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Garrod, Simon C.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0471278424
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; ER 985
    Schlagworte: Comprehension; Reading, Psychology of; Sprache; Sprachpsychologie; Kognition
    Umfang: XIV, 224 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enth. Literaturangaben, S. [214] - 220, und Register

  17. Scripting reading motions
    the codex and the computer as self-reflexive machines
    Erschienen: [2013]; ©2013
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    An exploration of what experimental literature in both print and programmable media tells us about the act of reading.In Scripting Reading Motions, Manuel Portela explores the expressive use of book forms and programmable media in experimental works... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    An exploration of what experimental literature in both print and programmable media tells us about the act of reading.In Scripting Reading Motions, Manuel Portela explores the expressive use of book forms and programmable media in experimental works of both print and electronic literature and finds a self-conscious play with the dynamics of reading and writing. Portela examines a series of print and digital works by Johanna Drucker, Mark Z. Danielewski, Rui Torres, Jim Andrews, and others, for the insights they yield about the semiotic and interpretive actions through which readers produce meaning when interacting with codes. Analyzing these works as embodiments and simulations of the motions of reading, Portela pays particular attention to the ways in which awareness of eye movements and haptic interactions in both print and electronic media feeds back onto the material and semantic layers of the works. These feedbacks, he argues, sustain self-reflexive loops that link the body of the reader to the embodied work. Readers' haptic actions and eye movements coinstantiate the object that they are reading.Portela discusses typographic and graphic marks as choreographic notations for reading movements; examines digital recreations of experimental print literary artifacts; considers reading motions in kinetic and generated texts; analyzes the relationship of bibliographic, linguistic, and narrative coding in Danielewski's novel-poem, Only Revolutions; and describes emergent meanings in interactive textual instruments. The expressive use of print and programmable media, Portela shows, offers a powerful model of the semiotic, interpretive, and affective operations embodied in reading processes.Important Notice: The digital edition of this book is missing some of the images found in the physical edition.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  18. Silent reading and the birth of the narrator
    Erschienen: c2007
    Verlag:  University of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 689404
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    58.3192
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780802093646
    RVK Klassifikation: EC 1820 ; AN 39800
    Schriftenreihe: Studies in book and print culture
    Schlagworte: Silent reading; Books and reading; Narration (Rhetoric); Silent reading; Books and reading; Narration (Rhetoric); Fiction; Reading, Psychology of; Lecture silencieuse; Livres et lecture; Narration; Lecture silencieuse; Livres et lecture; Narration; Roman
    Umfang: x, 222 p., 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references p. ([197]-212) and index

  19. Literary reading, cognition and emotion
    an exploration of the oceanic mind
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Routledge, New York, NY [u.a.]

    ""Many books now touch on relations between literature and cognition, but "Literary reading, cognition and emotion" is simply one of the very best in this growing genre. Michael Burke has a wonderful eye for the meanings and heartfelt beauties of... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Fah-80
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 103.3/577
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Englisches Seminar
    Frei 24: EP 200/106
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 8983
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2011 A 14760
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 223 : B85
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 430.2 CX 8896
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BRN 5080-230 0
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    U8--BUR45
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    61.2082
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    ""Many books now touch on relations between literature and cognition, but "Literary reading, cognition and emotion" is simply one of the very best in this growing genre. Michael Burke has a wonderful eye for the meanings and heartfelt beauties of literature, and combines this with an incredible grasp of the latest findings from cognitive science. He offers new theoretical insights on what makes literature so engaging and why literary works are an excellent source for understanding the breadth and depth of the oceanic mind. Take the plunge and reap the pleasures of this exciting new book." Raymond W. Gibbs, Jr. Professor, University of California, Santa Cruz" ""This is a deep, provocative and wide-ranging book. Because I am one of them, I simply know that stylisticians, discourse linguists and literary theorists will benefit greatly from what it has to say on cognitive neuroscience." Peter Verdonk, Emeritus Professor of Stylistics, University of Amsterdam" ""Burke's erudite, lucid exposition of recent affective neuroscience is accessible for those new to the field, but so systematic and learned that even specialists are likely to find it valuable. Burke introduces and synthesizes cutting edge research in a way that provides new insights into literary reading. This is one of the best books in the recent wave of cognitive approaches to literature." Patrick Colm Hogan, Professor, Department of English and Program in Cognitive Science, University of Connecticut" "This work seeks to chart what happens in the embodied minds of engaged readers when they read literature. Despite the recent stylistic, linguistic, and cognitive advances that have been made in text-processing methodology and practice, very little is known about this cultural-cognitive process and especially about the role that emotion plays. Burke's theoretical and empirical study focuses on three central issues: the role emotions play in a core cognitive event like literary text processing; the kinds of bottom-up and top-down inputs most prominently involved in the literary reading process; and what might be happening in the minds and bodies of engaged readers when they experience intense or heightened emotions: a phenomenon sometimes labelled "reader epiphany." This study postulates that there is a free-flow of bottom-up and top-down affective, cognitive inputs during the engaged act of literary reading, and that reading does not necessarily begin or end when our eyes apprehend the words on the page ... ""Many books now touch on relations between literature and cognition, but "Literary reading, cognition and emotion" is simply one of the very best in this growing genre. Michael Burke has a wonderful eye for the meanings and heartfelt beauties of literature, and combines this with an incredible grasp of the latest findings from cognitive science. He offers new theoretical insights on what makes literature so engaging and why literary works are an excellent source for understanding the breadth and depth of the oceanic mind. Take the plunge and reap the pleasures of this exciting new book." Raymond W. Gibbs, Jr. Professor, University of California, Santa Cruz" ""This is a deep, provocative and wide-ranging book. Because I am one of them, I simply know that stylisticians, discourse linguists and literary theorists will benefit greatly from what it has to say on cognitive neuroscience." Peter Verdonk, Emeritus Professor of Stylistics, University of Amsterdam" ""Burke's erudite, lucid exposition of recent affective neuroscience is accessible for those new to the field, but so systematic and learned that even specialists are likely to find it valuable. Burke introduces and synthesizes cutting edge research in a way that provides new insights into literary reading. This is one of the best books in the recent wave of cognitive approaches to literature." Patrick Colm Hogan, Professor, Department of English and Program in Cognitive Science, University of Connecticut" "This work seeks to chart what happens in the embodied minds of engaged readers when they read literature. Despite the recent stylistic, linguistic, and cognitive advances that have been made in text-processing methodology and practice, very little is known about this cultural-cognitive process and especially about the role that emotion plays. Burke's theoretical and empirical study focuses on three central issues: the role emotions play in a core cognitive event like literary text processing; the kinds of bottom-up and top-down inputs most prominently involved in the literary reading process; and what might be happening in the minds and bodies of engaged readers when they experience intense or heightened emotions: a phenomenon sometimes labelled "reader epiphany." This study postulates that there is a free-flow of bottom-up and top-down affective, cognitive inputs during the engaged act of literary reading, and that reading does not necessarily begin or end when our eyes apprehend the words on the page. Burke argues that the literary reading human mind might best be considered both figuratively and literally, not as computational or mechanical, but as oceanic."--BOOK JACKET

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 0415872324; 9780415872324; 9780203840306
    RVK Klassifikation: ER 985 ; EC 2020
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Routledge studies in rhetoric and stylistics ; 1
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Mental representation; Literature; Books and reading
    Umfang: 283 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Teilw. zugl.: Amsterdam, Univ., Diss. u.d.T.: The Oceanic Mind

  20. The elements of reading
    being select and easy English lessons, for young readers of both sexes: designed as a sequel to the spelling-book, and a proper introduction to the speaker, or any other selection of a like nature. By the Rev. J. Adams, A. M. Author of Lectiones Selectae, and Exercises in Latin Composition. Published at the Request of several eminent Instructors of Youth
    Autor*in: Adams, John
    Erschienen: M.DCC.XCI. [1791]
    Verlag:  printed for B. Law and Son, Ave-Maria Lane, London

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook ecco
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schlagworte: Elocution; Reading, Psychology of; Elocution; Reading, Psychology of
    Umfang: Online-Ressource (xi,322,[2]p), 12°
    Bemerkung(en):

    English Short Title Catalog, T4950

    Reproduction of original from British Library

    With a final leaf of advertisements

    Electronic reproduction; Available via the World Wide Web

  21. An apology for Christopher Syms gent. and his way and method of teaching
    the effect thereof, and his end therein, against many foule and false aspersions. VVherein and whereby is averred and maintained that all persons, who can see, heare and speake, may bee easily taught to read. And that all children, which can read may be easily taught to understand the Latine speech
    Erschienen: Printed in Anno 1633
    Verlag:  Society of Stationers], [Dublin

    eebo-0021 mehr

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    nled
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik Freiburg, Bibliothek
    Early English Books Online
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik Karlsruhe, Bibliothek
    Early English Books Online
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook eebo
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart, Bibliothek
    E-Book Early English Books Online
    keine Fernleihe
    Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Hochschulbibliothek
    Early English Books Online
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    eebo-0021

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Early English Books Online / EEBO
    Schlagworte: Reading, Psychology of; Latin language; Reading
    Umfang: 1 Online-Ressource ([2], 14 p)
    Bemerkung(en):

    Place of publication and press from STC

    Reproduction of the original in Cambridge University Library

    STC (2nd ed.), 23596

    Electronic reproduction; Digital version of: (Early English books, 1475-1640 ; 1467:06)

  22. The elements of reading
    being select and easy English lessons, for young readers of both sexes: designed as a sequel to the spelling-book, and a proper introduction to the speaker, or any other selection of a like nature. By the Rev. J. Adams, A. M. Author of Lectiones Selectae, and Exercises in Latin Composition Published at the Request of several eminent Instructors of Youth
    Autor*in: Adams, John
    Erschienen: 1795
    Verlag:  printed for B. Law, No, 5. Stationers Court, and C. Law, No. 13, Ave-Maria-Lane, London

    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook ecco
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Array)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: The second edition, corrected and enlarged
    Schlagworte: Elocution; Reading, Psychology of; Elocution; Reading, Psychology of
    Umfang: Online-Ressource (xii,348p), 12°
    Bemerkung(en):

    English Short Title Catalog, T223321

    Reproduction of original from British Library

    Electronic reproduction; Available via the World Wide Web