Ergebnisse für *

Es wurden 10 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 10 von 10.

Sortieren

  1. L' Issipile
    Drama Per Musica : Da Rappresentarsi Nella Cesarea Corte Per Comando Augustissimo Nel Carnevale Dell' Anno MDCCXXXII.

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Textb. 108
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Conti, Francesco (KomponistIn); Motta, Pietro Simone Levassori de la (MitwirkendeR); Phillebois, Alexandre (Array); Matteis, Nicola (Array); Ghelen, Johann Peter van (DruckerIn)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    vd18: VD18 12866849
    Schriftenreihe: VD18 digital
    Schlagworte: Operas; Ballets
    Umfang: 1 Online-Ressource (68 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Auf Blatt A4 verso: "Il Primo, e Terzo Ballo furono vagamente concertati dal Sig. Simon Pietro Levassori della Motta, Maestro di Ballo di S.M. Ces. e Catt. ; Il Secondo Ballo fù altresi vagamente concertato dal Sig. Alessandro Phillebois, Maestro di Ballo di Sua M. Ces., e Catt. ; Con l'Arie per i Balli del Sig. Niccola Matteis, Direttore della Musica instrumentale di Sua Maestà Ces. e Catt."

  2. Mitridate
    Dramma Per Musica : Da Rappresentarsi Nella Cesarea Corte Per Il Nome Gloriosissimo Della Sac. Ces. E Catt. Real. Meaestà Carlo VI. Imperadore De' Romani, Sempre Augusto. Per Comando Della Sac. Ces. E Catt. Real Maestà Elisabetta Cristina Imperadrice Regnante, L'Anno MDCCXXVIII.
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Herzog August Bibliothek, Wolfenbüttel

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Textb. 73
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Caldara, Antonio (KomponistIn); Ghelen, Johann Peter van (DruckerIn)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    vd18: VD18 11679778
    Schriftenreihe: VD18 digital
    Schlagworte: Operas; Ballets
    Umfang: 1 Online-Ressource (8 ungezählte Seiten, 82 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Blatt )(4 verso: "Il Primo e Terzo Ballo furono vagamente contati dal Sig. Simon Pietro Levassori della Motta, Maestro di Ballo ... Il Secundo Ballo fù altresì vagamente concertato dal Sig. Alessandro Phillebois, Maestro di Ballo ...Con l'Arie per i suddetti Balli del Sig. Nicola Matteis, Direttore della musica Instrumentale di S.M. Ces. e Catt."

  3. Achille In Sciro
    Dramma Per Musica : Da Rappresentarsi Nel Gran Teatro Dell' Imperial Corte Per Comando Della Sac. Ces. E Catt. Real Maesta Di Carlo VI. Imperadore De' Romani, Sempre Augusto. In Occasione Delle Felicissime Nozze De' Serenissimi Principi Maria Teresa Arciduchessa D'Austria, E Francesco III. Duca Di Lorena. L'Anno MDCCXXXVI.
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Herzog August Bibliothek, Wolfenbüttel

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Textb. 81
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Caldara, Antonio (KomponistIn); Van Ghelen (DruckerIn); Matteis, Nicola (Array); Maria Theresia (GefeierteR); Franz (GefeierteR); Karl (Sonstige Person, Familie und Körperschaft)
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    vd18: VD18 11679751
    Schriftenreihe: VD18 digital
    Schlagworte: Operas; Ballets
    Umfang: 1 Online-Ressource (2 ungezählte Blätter, 76 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Mit Vortitelblatt

    Komponist einiger Arien und der enthaltenen Tänze ist Nicola Matteis (vgl. S. 8: "Con l'arie per li sudetti balli del ... Niccola Matteis")

    Erscheinungsjahr nach dem im Zusatz zum Sachtitel genannten Datum

  4. La Sposa Fedele
    Dramma giocoso per Musica : Da rappresentarsi Nel Piccolo Teatro Di S.A.E. di Sassonia = Die getreue Braut : Ein lustiges Singspiel : Aufgeführet auf dem kleinen Churfürstl. Sächsischen Schauplatze
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Herzog August Bibliothek, Wolfenbüttel

    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Textb. 581
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Kostenfrei)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Guglielmi, Pietro Alessandro (KomponistIn)
    Sprache: Italienisch; Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    vd18: VD18 12832863
    Schriftenreihe: VD18 digital
    Schlagworte: Operas
    Umfang: 1 Online-Ressource (131 Seiten)
    Bemerkung(en):

    "La Musica è del celebre Signore Don Pietro Guglielmi." -- Blatt A2 verso. - "Text: Pietro Chiari." -- Thiel

    Text zweisprachig, verso Italienisch, recto Deutsch

  5. Musical illuminations of Genesis narratives
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Bloomsbury T&T Clark, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London

    "This volume examines the stories of Genesis in music, showing how musical settings can illuminate many of the Bible's most noted tales. Helen Leneman studies oratorios, operas and songs (as well as their librettos) to shed light on how Genesis has... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 5194
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    DB 43 (646)
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.884
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "This volume examines the stories of Genesis in music, showing how musical settings can illuminate many of the Bible's most noted tales. Helen Leneman studies oratorios, operas and songs (as well as their librettos) to shed light on how Genesis has been understood and experienced over time. Examining an extensive range of musical settings of stories from the book of Genesis, Leneman offers an overview of chiefly 19th and 20th century musical engagements with this biblical text. Leneman first discusses how Eve's inner thoughts are explored by noted French composers Jules Massenet and Gabriel Faurâe. The text then enters the deep waters of Noah's flood in examination of several compositions, including two unusual settings by Igor Stravinsky and Benjamin Britten, as well as more conventional settings by Saint-Saèens and Donizetti. Two major 19th century oratorio settings of Abraham's story by lesserknown German composers Martin Blumner and Karl Mangold provide fascinating illuminations of the Abraham narratives, whereas parts of Rebecca's story are found in works by Câesar Franck, Ferdinand Hiller, and most unusually, by a French woman composer, Câelanie Carissan. Finally, Leneman shows how Joseph's story was set in numerous oratorios (including by Handel) but that one of the most important works based on his story is an opera by 18th century French composer Etienne Mâehul. In addition to discussing these larger 19th century works, Leneman also examines several interesting atonal 20th century works based on the stories of Eve and the Flood, shedding new light on the history of the interpretation of the Book of Genesis."--! From back cover The voices of Eve (Genesis 2-3). Jules Massenet and áEve : mystáere (1875) ; Gabriel Faurâe and La Chanson d'áEve (1910) -- Noah and the flood (Genesis 6-9). Camille Saint-Saèens and Le Dâeluge (The flood) (1875) ; Gaetano Donizetti and Il Diluvio universale (1830) ; Jacques Fromenthal Halâevy and Georges Bizet, Noâe (1862/69) ; Benjamin Britten and Noye's fludde (1958) ; Igor Stravinsky and The flood (1962) -- The Abraham-Sarah narratives (Genesis 12-22). Abraham in nineteenth-century oratorios ; Carl Amand Mangold and Abraham (1860) ; Martin Blumner and Abraham (1862) ; Abraham in twentieth- and twenty-first century opera ; Kurt Weill and The eternal road (1937) ; Ezra Ladennan and Sarah (1958) ; Gerald Cohen and Sarah and Hagar (2008) ; Elinor Remick Warren and Abram in Egypt (1961) -- The Abraham-Sarah narratives (Genesis 12-22) [continued]. Aqedah settings ; Abraham Goldfaden and Akeidas Izchok (1898) ; Ildebrando Pizzetti and La Rappresentazione di Abram e d'Isaac (1928) ; Igor Stravinsky and Abraham and Isaac (1964) ; Judith Kaplan Eisenstein and The sacrifice of Isaac : a liturgical drama (1972) ; Hagar in song ; Franz Schubert and Hagars Klage (Hagar's lament, 1811) ; Juan Crisâostomo Arriaga and Agar dans le dâesert (Hagar in the Desert, 1825) ; Sally Beamish and Hagar in the wilderness (2013) ; Sarah from Women of valor suite by Andrea Clearfield (2000) -- Rebecca at the well (Genesis 24). Ferdinand Hiller and Rebecca, biblisches Idyll (1877) ; Câesar Franck and Râebecca : scáene biblique (1881) ; Câelanie Carissan and Râebecca : Oratorio (1893) -- Joseph and his brothers (Genesis 37-50). George Frederick Handel : Joseph and His Brethren (1744) ; Etienne-Nicolas Maul and Joseph : opâera en trois actes (1807) ; Kurt Weill and The Eternal Road -- Annotated appendix of additional works. The Voices of Eve ; Alexander Goehr (1932- ), Eve Dreams in Paradise (op. 49) ; Charles Villiers Stanford, Eden (1891) ; Joseph Haydn's The Creation (1796) ; Alessandro Scarlatti, Cain overo Il primo omicidio (Cain or the first homicide) (1707) ; Rodolphe Kreutzer (1766-1831), La Mort d'Abel (The Death of Abel; 1810/revised 1823) ; Stephen Schwartz, Children of Eden (1986) ; Jerry Bock, Lyrics by Sheldon Harnick, The Apple Tree (1966) ; Nathaniel Shilkret, The Genesis Suite (1945) ; Noah and the flood ; Daniel Beltzhoover, The Deluge (1860s) ; Alexander Goehr (1932- ), The Deluge (1957)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780567673732
    Schriftenreihe: Library of Hebrew Bible / Old Testament studies ; volume 646
    Scriptural traces ; 12
    Schlagworte: Oratorios; Bible in music; Operas
    Umfang: XVII, 295 Seiten, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  6. Beyond reason
    Wagner contra Nietzsche
    Autor*in: Berger, Karol
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    "Beyond Reason relates Wagner's works to the philosophical and cultural ideas of his time, centering on the four music dramas he created in the second half of his career: Der Ring des Nibelungen, Tristan und Isolde, Die Meistersinger von Nürnberg,... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 4757
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2017/4314
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    B Wagn 2017/3
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2018/4168
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 1456
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    KHP 262 283
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    LP 66481 BER
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung für Musikwissenschaft, Bibliothek
    M W 28/425
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Musik Franz Liszt, Hochschulbibliothek
    T 48.968
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LP 66484 B496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.1388
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Beyond Reason relates Wagner's works to the philosophical and cultural ideas of his time, centering on the four music dramas he created in the second half of his career: Der Ring des Nibelungen, Tristan und Isolde, Die Meistersinger von Nürnberg, and Parsifal. Karol Berger seeks to penetrate the "secret" of large-scale form in Wagner's music dramas and to answer those critics, most prominently Nietzsche, who condemned Wagner for his putative inability to weld small expressive gestures into larger wholes. Organized by individual opera, this is essential reading for both musicologists and Wagner experts."--Provided by publisher Prologue: beyond autonomy -- The secret of music-dramatic form: music drama as opera -- Der Ring des Nibelungen: the anarchist utopia -- Tristan und Isolde: the erotic utopia -- Die Meistersinger von Nürnberg: politics after Tristan -- Parsifal: ethics after Tristan -- Epilogue: Wagner contra Nietzsche

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Wagner, Richard (ErwähnteR); Nietzsche, Friedrich (ErwähnteR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520292758
    RVK Klassifikation: LP 66481
    Schlagworte: Operas
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883); Nietzsche, Friedrich Wilhelm (1844-1900)
    Umfang: xvi, 529 Seiten, Notenbeispiele
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  7. Animation, plasticity, and music in Italy
    1770-1830
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    Introduction -- Dancing statues -- Pimmalione -- Defining Italy in haunted Rome -- Partial animacy and blind listening in Napoleonic Italy -- Giuditta pasta and the history of musical electrification -- Conclusion "This pathbreaking study of Italian... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 5254
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Historisches Institut in Rom, Bibliothek
    Df 12
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67/16304
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LR 54140 L816
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.899
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- Dancing statues -- Pimmalione -- Defining Italy in haunted Rome -- Partial animacy and blind listening in Napoleonic Italy -- Giuditta pasta and the history of musical electrification -- Conclusion "This pathbreaking study of Italian stage works reconsiders a crucial period of music history: the late eighteenth century through the early nineteenth century. In her interdisciplinary examination of the statue animated by music, Ellen Lockhart deftly shows how Enlightenment ideas influenced Italian theater and music and vice versa. As Lockhart concludes, the animated statue became a fundamental figure within aesthetic theory and musical practice during the years spanning 1770-1830. Animation, plasticity, and music in Italy, 1770-1830 begins with an exploration of a repertoire of Italian ballets, melodramas, and operas from around 1800, then traces and connects a set of core ideas between science, philosophy, theories of language, itinerant performance traditions, the epistemology of sensing, and music criticism."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520284432; 0520284437
    RVK Klassifikation: LQ 81604
    Schlagworte: Dramatic music; Dramatic music; Operas; Enlightenment; Dramatic music; Dramatic music; Operas; Enlightenment; Dramatic music; Enlightenment; Operas
    Umfang: xi, 218 Seiten, Illustrationen, Notenbeispiele, Faksimiles
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    : Introduction

    : Dancing statues

    : Pimmalione

    : Defining Italy in haunted Rome

    : Partial animacy and blind listening in Napoleonic Italy

    : Giuditta pasta and the history of musical electrification

    : Conclusion

  8. Mozart, une passion française
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; copyright 2017
    Verlag:  BnF Éditions, Paris ; Opéra national de Paris

    "Comment, de ses premiers voyages en France jusqu'à sa gloire posthume, Mozart est-il devenu l'un des compositeurs préférés des Français ? Mozart découvre la France, à sept ans, en 1763.1Iest reçu à Versailles, au Grand Couvert du Nouvel An i764. La... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 B 1603
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rc 4450
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/1562
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    278579 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Comment, de ses premiers voyages en France jusqu'à sa gloire posthume, Mozart est-il devenu l'un des compositeurs préférés des Français ? Mozart découvre la France, à sept ans, en 1763.1Iest reçu à Versailles, au Grand Couvert du Nouvel An i764. La cour accueille le prodige avec enthousiasme. Pourtant, lors de son dernier séjour à Paris, en 1778 (il a alors vingt-deux ans, une trentaine de symphonies et plusieurs opéras à son actif), il peine à convaincre et quitte définitivement la France. En 1801 (dix ans après sa mort), Mozart se retrouve au centre de la vie musicale française et rencontre enfin la reconnaissance du public, avec la création des Mystères d'Isis, pastiche de la Flûte enchantée, à l'Opéra de Paris. À partir de 1834, les mises en scène et les représentations se multiplient. En 1855, la cantatrice Pauline Viardot fait l'acquisition du manuscrit de Don Giovanni, qu'elle présente en majesté lorsqu'elle tient salon. S'organisant autour de la représentation des opéras, le culte mozartien culmine avec Don Juan, Les Noces de Figaro, La Flûte enchantée et Cosi fan tutte. Au XXe siècle, Mozart devient l'un des artistes les plus populaires. Dominant la scène musicale, il est aujourd'hui le compositeur le plus joué à l'Opéra de Paris. Magnifiquement illustré de portraits d'interprètes, de maquettes de décors, de dessins de costumes et de manuscrits autographes, cet ouvrage dévoile la richesse des collections de la Bibliothèque nationale de France. Il rassemble des contributions de spécialistes de l'oeuvre et de musicologues éminents, ainsi qu'un entretien exclusif avec la chanteuse Cecilia Bartoli, interrogeant au plus près la quintessence de cette "passion française"."--Page 4 of cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Decobert, Laurence (HerausgeberIn); Hatab, Simon (HerausgeberIn); Vinciguerra, Jean-Michel (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9782717727418
    Weitere Identifier:
    9782717727418
    Schlagworte: Mozart, Wolfgang Amadeus; ; Mozart, Wolfgang Amadeus; Rezeption; Frankreich;
    Weitere Schlagworte: Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791); Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791): Operas; Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791); Mozart, Wolfgang Amadeus 1756-1791; Mozart, Wolfgang Amadeus 1756-1791; Mozart, Wolfgang Amadeus 1756-1791
    Umfang: 191 Seiten, Illustrationen, 28 cm
    Bemerkung(en):

    Catalog of an exhibition held at the Palais Garnier and organized by the Bibliothèque nationale de France, June 20-September 24, 2017. - Includes bibliographical references (pages 184-186) and indexes

    Laurence Engel: Préface

    Stéphane Lissner: Préface

    : Mozart en France (1763-1778) ; Les trois séjours de Mozart en France (1763, 1766, 1778) ; Grimm et Mozart: une amitié douce-amère ; Entre privilège, patronage et marché : un voyage musical en France (1760-1780) ; Le concert-spirituel (1725-1790) ; Les français découvrent Mozart (1793-1830) ; L'introduction à paris des opéras de Mozart (1791-1830) ; Les mystères d'Isis, une "parodie" de die zauberflote ; Le livret de don juan (1805) ; "L'eldorado de la musique" : Mozart au théâtre-italien ; Manuel Garcra, interprète de Mozart ; La consécration sur les scènes lyriques ; Mozart face aux écrivains français de l'époque romantique ; Théophile Gautier et le mythe de don juan ; Les manuscrits autographes de Mozart dans les collections de la bibliothèque nationale de France ; Le trésor de Pauline Viardot: le manuscrit autographe de don Giovanni ; Adapter, arranger, transposer: ce que les interprètes français ont fait de Mozart ; Adolphe nourrit (1802-1839) ; Costumes et interprètes des productions mozartiennes de la fin du XIXe siècle aux années 1970 (1896-1976) ; Interpréter Mozart aujourd'hui, entretien avec Cecilia Bartoli propos recueillis par Jean-Michel Vinciguerra ; La scénographie mozartienne à l'opéra de paris (du XVIIIe au XXIe siècle) ; Le nozze di figaro dans la mise en scène de Giorgio Strehler (1973) : de la "fête mozartienne" au mythe ; Désapprendre Mozart ; Danser la voix (cosi fan tutte, palais Garnier, 2017) ; Mozart, l'ami commun ; Mozart à Aix-en-Provence.

  9. Mozart e il cinema
    i film su Mozart, i film da Mozart, i film con musiche di Mozart
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Gremese, Roma

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    8 A 5573
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.1855
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (Available to Stanford-affiliated users at)
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788884409942
    Schriftenreihe: La cineteca degli immortali
    Schlagworte: Operas; Musical films; Mass media and music
    Weitere Schlagworte: Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791); Mozart, Wolfgang Amadeus (1756-1791)
    Umfang: 222 pages, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Filmography: pages 203-222

  10. La sublime illusione
    sul teatro di Richard Wagner
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Orthotes, Nocera Inferiore (Salerno)

    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Inhaltsverzeichnis (Available to Stanford-affiliated users at)
    Quelle: Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Sprache: Italienisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9788893141079
    Schriftenreihe: Ricerche ; 12
    Schlagworte: Music and philosophy
    Weitere Schlagworte: Wagner, Richard (1813-1883); Wagner, Richard (1813-1883): Operas; Wagner, Richard (1813-1883); Wagner, Richard (1813-1883)
    Umfang: 276 p, 21 cm
    Bemerkung(en):

    Collection of already publ. writings

    Richard Wagner (1813-1883)