Ergebnisse für *

Es wurden 11 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

Sortieren

  1. Acquiring pragmatics
    social and cognitive perspectives
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    During the past decades, pragmatics has been a rapidly growing field of study, and considerable paradigm shifts have occurred. From the study of socially determined rules governing the production of speech acts, pragmatics has now also become part of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 951882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Ccb-2930
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 092/071
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 940 Z94
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K-1 5/563
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I q 2/898
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/440/1466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 5507
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BFY 6201-650 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    During the past decades, pragmatics has been a rapidly growing field of study, and considerable paradigm shifts have occurred. From the study of socially determined rules governing the production of speech acts, pragmatics has now also become part of the cognitive sciences, and aims at understanding how listeners bridge the gap between the under-determined linguistic meaning of utterances and the full-blown speaker's meaning. Acquiring Pragmatics is a comprehensive synthesis of state-of-the-art research on the acquisition of pragmatics, covering both social and cognitive dimensions. The text introduces advanced undergraduate and graduate students, as well as scholars from neighboring fields of study to the current topics of research in theoretical pragmatics, the issues they raise for language acquisition research and the new experimental designs that have been developed to address them empirically

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415746441; 9780415746427
    Weitere Identifier:
    9780415746441
    RVK Klassifikation: ER 910 ; ER 940
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Discourse analysis; Pragmatics; Speech acts (Linguistics); Cognitive grammar; Language acquisition
    Umfang: XII, 202 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Informationsstrukturen in Kontrast
    Strukturen, Kompositionen und Strategien ; Martine Dalmas zum 60. Geburtstag
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  PL Academic Research, Frankfurt am Main

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 978142
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2015/5990
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Frei 23: Sf 30 INFO/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: II 18 Cog 0.0, Bd 18
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    C-7 4/16
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BCa 50525
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 049 dalm DC 5933
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    Allg Y/Dal 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Adam, Séverine (Hrsg.); Dalmas, Martine (GefeierteR); Jacob, Daniel; Schecker, Michael
    Sprache: Deutsch; Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3631663013; 9783631663011
    Weitere Identifier:
    9783631663011
    RVK Klassifikation: ET 775 ; ER 920 ; ER 940 ; ER 990
    Schriftenreihe: Cognitio ; 18
    Schlagworte: Language acquisition; German language; French language; German language; French language
    Umfang: 270 S, graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Entst. im Rahmen der Forschungsgruppe ... CIERA. - Beitr. gehen zurück auf die Arbeitstagung Gestion de la structure informationelle, 14.-15.06.2013 in Freiburg im Breisgau. - Mit zusätzl. Beitr

    Beitr. teilw. dt., teilw. franz

  3. Dislokation im bilingualen Erstspracherwerb
    eine Untersuchung am Beispiel deutsch-französischer Kinder
    Erschienen: 2015
    Verlag:  De Gruyter, Berlin

    This book explores nominal dislocations in simultaneous bilingual French and German language acquisition in early childhood. The study shows that this process involves a grammatical area that is not vulnerable to language influence. In addition,... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 60460
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a rom 040.1/195
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    ER 920 J35
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: II 18 Jan 0.0
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BAc 3250
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/440/555
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 852
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BGC 6180-462 7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ES 460 JAN
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ER 930 J35
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book explores nominal dislocations in simultaneous bilingual French and German language acquisition in early childhood. The study shows that this process involves a grammatical area that is not vulnerable to language influence. In addition, empirical analyses provide evidence that postverbal, non-resumptive subjects are dissociated elements in French as spoken by children. -- Publisher description

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3110357739; 9783110357738
    Weitere Identifier:
    9783110357738
    RVK Klassifikation: ES 460 ; GC 1306 ; GC 7287 ; ID 5185 ; ER 930 ; ER 920
    Schriftenreihe: Linguistische Arbeiten ; 555
    Schlagworte: Bilingualism in children; Language awareness in children; Communicative competence in children; Child development; Language acquisition; Languages in contact; Languages in contact; French language; German language; Education, Bilingual
    Umfang: XIX, 323 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Enth. Tabellen

    Zugl.: Wuppertal, Univ., Diss., 2013

  4. On the dynamics of early multilingualism
    a psycholinguistic study
    Erschienen: 2015
    Verlag:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 930 H697
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I p 4/305
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 7948
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BGC 6192-255 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1614518742; 9781614518747
    Weitere Identifier:
    9781614518747
    RVK Klassifikation: ER 930
    Schriftenreihe: Trends in applied linguistics ; 13
    Schlagworte: Bilingualism in children; Child rearing; Child development; Language acquisition; Psycholinguistics
    Umfang: XXII, 233 S., graph. Darst., 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [205] - 228

  5. Germanic heritage languages in North America
    acquisition, attrition and change
    Autor*in:
    Erschienen: [2015]; © 2015
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    This book presents new empirical findings about Germanic heritage varieties spoken in North America: Dutch, German, Pennsylvania Dutch, Icelandic, Norwegian, Swedish, West Frisian and Yiddish, and varieties of English spoken both by heritage speakers... mehr

    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/ES 555 J65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BCc 14021
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bw 5225
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book presents new empirical findings about Germanic heritage varieties spoken in North America: Dutch, German, Pennsylvania Dutch, Icelandic, Norwegian, Swedish, West Frisian and Yiddish, and varieties of English spoken both by heritage speakers and in communities after language shift. The volume focuses on three critical issues underlying the notion of 'heritage language': acquisition, attrition and change. The book offers theoretically-informed discussions of heritage language processes across phonetics and phonology, morphology, syntax and semantics and the lexicon, in addition to work on sociolinguistics, historical linguistics and contact settings. With this, the volume also includes a variety of frameworks and approaches, synchronic and diachronic. Most European Germanic languages share some central linguistic features, such as V2, gender and agreement in the nominal system, and verb inflection. As minority language faced with a majority language like English, similarities and differences emerge in patterns of variation and change in these heritage languages. These empirical findings shed new light on mechanisms and processes --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Johannessen, Janne Bondi (HerausgeberIn); Salmons, Joseph (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027234988
    RVK Klassifikation: ES 555 ; GB 4300
    Schriftenreihe: Studies in language variation ; volume 18
    Schlagworte: Germanic languages; Languages in contact; Language acquisition; Germanic languages; English language; Bilingualism
    Umfang: VI, 418 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    "This volume grows from recent collaboration among a group of scholars working on Germanic immigrant languages spoken in North America, initially faculty and students working on German dialects and Norwegian, and steadily expanding since to cover the family more broadly. More structured cooperation began with a small workshop at the University of Wisconsin-Madison four years ago and continued with larger workshops sponsored in turn by the University of Oslo, Pennsylvania State University and the University of Iceland. The volume you're reading is the first group publication in English (though see Johannessen and Salmons 2012 for a collection of papers on and written in Norwegian), and several others are in preparation. Most of the papers included in this volume have grown from the ongoing set of international workshops just sketched. These were started by the co-editors, led initially by the first co-editor, a trajectory reflected in the relatively heavy representation of work on Norwegian. A number of the chapters have been developed specifically from these networks and ongoing dialogues about heritage languages" -- Introduction

    Literaturangaben

    :

  6. Stanovlenie individualʹnoj jazykovoj sistemy rebenka
    rannie ėtapy
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Jaazyki Slavjanskoj Kulʹtury, Moskva

    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/ER 920 E43
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Po 2223.1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Ce 101/1100
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    253143 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Russisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9785990603981
    Schriftenreihe: Studia philologica
    Schlagworte: Language acquisition; Children; Educational psychology; Language; Lexicology
    Umfang: 342 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [333] - 342

  7. Germanic Heritage Languages in North America: Acquisition, attrition and change
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, s.l.

    This book presents new empirical findings about Germanic heritage varieties spoken in North America: Dutch, German, Pennsylvania Dutch, Icelandic, Norwegian, Swedish, West Frisian and Yiddish, and varieties of English spoken both by heritage speakers... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    Open Access
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    Open Access
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    eBook DOAB
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book presents new empirical findings about Germanic heritage varieties spoken in North America: Dutch, German, Pennsylvania Dutch, Icelandic, Norwegian, Swedish, West Frisian and Yiddish, and varieties of English spoken both by heritage speakers and in communities after language shift. The volume focuses on three critical issues underlying the notion of ‘heritage language’: acquisition, attrition and change. The book offers theoretically-informed discussions of heritage language processes across phonetics and phonology, morphology, syntax and semantics and the lexicon, in addition to work on sociolinguistics, historical linguistics and contact settings. With this, the volume also includes a variety of frameworks and approaches, synchronic and diachronic. Most European Germanic languages share some central linguistic features, such as V2, gender and agreement in the nominal system, and verb inflection. As minority languages faced with a majority language like English, similarities and differences emerge in patterns of variation and change in these heritage languages. These empirical findings shed new light on mechanisms and processes

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (Description of rights in Directory of Open Access Books (DOAB): Attribution Non-commercial No Derivatives (CC by-nc-nd))
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Salmons, Joseph C. (HerausgeberIn); Johannessen, Janne Bondi (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027268198
    Schlagworte: Philology. Linguistics; Germanic languages; Languages in contact; Language acquisition; Germanic languages; English language; Bilingualism
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 electronic resource (vi, 418 p.))
  8. Fundamentals of formulaic language
    an introduction
    Autor*in: Wood, David
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing Plc, London

    "This is the first book to address formulaic language directly and provide a foundation of knowledge for graduates and researchers in early stages of study of this important language phenomenon. It is also suitable for students of linguistics,... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe

     

    "This is the first book to address formulaic language directly and provide a foundation of knowledge for graduates and researchers in early stages of study of this important language phenomenon. It is also suitable for students of linguistics, applied linguistics, and language teacher education. The information that currently exists is scattered throughout articles and book chapters across a range of subfields of linguistics and applied linguistics. Over the past few decades there has been a steadily increasing interest and research focus on the phenomenon of formulaic language in the fields of linguistics and applied linguistics. Slowly, a consistent definition has emerged, centring around the idea that formulaic sequences are multi-word units with specific meanings or functions, and some evidence points to their being processed mentally as wholes. Researchers from diverse backgrounds have identified the nature and roles of formulaic sequences in language acquisition and production, in the construction of text and discourse, in spoken and written language, and in language teaching. The increasing volume, diversity, and complexity of the state of knowledge about this emerging area of study is marshalled by this intelligent and well-written book."--Bloomsbury Publishing Formulaic language research in a historical perspective: across decades and continents -- Identifying formulaic language: frequency, psychological representation, and judgement -- Categories of formulaic language; abels and characteristics -- Mental processing of formulaic language - Holistic and automatized -- Formulaic language and acquisition: first and second language -- Formulaic language and spoken language - Fluency and pragmatic competence -- Formulaic language and written language: academic discourse in focus -- Lexical bundles: corpora, frequency, and functions -- Formulaic language and language teaching: research and practice -- Current future directions in formulaic language research: gaps and pathways.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474218771
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ER 925 ; HF 120 ; HF 350 ; ER 955 ; ES 920
    Schlagworte: Psycholinguistics; Language acquisition; Applied linguistics; Linguistic models; Linguistic analysis (Linguistics); Discourse analysis
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Pseudo-English
    studies on false Anglicisms in Europe
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2015/1497
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 4289
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 4484
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Furiassi, Cristiano (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781614516712
    Weitere Identifier:
    9781614516712
    RVK Klassifikation: HF 560
    Schriftenreihe: Language contact and bilingualism ; vol. 9
    Schlagworte: English language; English language; Languages in contact; Germanic languages; Romance languages; Language acquisition; Bilingualism
    Umfang: IX, 287 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Fundamentals of formulaic language
    an introduction
    Autor*in: Wood, David
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Bloomsbury, London [u.a.]

    Formulaic language research in a historical perspective: across decades and continents -- Identifying formulaic language: frequency, psychological representation, and judgement -- Categories of formulaic language; abels and characteristics -- Mental... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2016/6127
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    U 4ad/37
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    S LG 104
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 925 W874
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    in Bearbeitung
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Formulaic language research in a historical perspective: across decades and continents -- Identifying formulaic language: frequency, psychological representation, and judgement -- Categories of formulaic language; abels and characteristics -- Mental processing of formulaic language - Holistic and automatized -- Formulaic language and acquisition: first and second language -- Formulaic language and spoken language - Fluency and pragmatic competence -- Formulaic language and written language: academic discourse in focus -- Lexical bundles: corpora, frequency, and functions -- Formulaic language and language teaching: research and practice -- Current future directions in formulaic language research: gaps and pathways

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780567186416; 9780567278982
    Weitere Identifier:
    9780567278982
    RVK Klassifikation: HF 350 ; HF 120 ; ER 925 ; ER 955 ; ES 920
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Linguistic analysis (Linguistics); Linguistic models; Discourse analysis; Language acquisition; Applied linguistics; Psycholinguistics
    Umfang: VII, 198 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  11. The Cambridge handbook of bilingual processing
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    How does a human acquire, comprehend, produce and control multiple languages with just the power of one mind? What are the cognitive consequences of being a bilingual? These are just a few of the intriguing questions at the core of studying... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    LS: Spra 235/33
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 8591
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    B3c-Schwie
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 930 S415
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    56 A 401
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    How does a human acquire, comprehend, produce and control multiple languages with just the power of one mind? What are the cognitive consequences of being a bilingual? These are just a few of the intriguing questions at the core of studying bilingualism from psycholinguistic and neurocognitive perspectives. Bringing together some of the world's leading experts in bilingualism, cognitive psychology and language acquisition, The Cambridge Handbook of Bilingual Processing explores these questions by presenting a clear overview of current theories and findings in bilingual processing. This comprehensive handbook is organized around overarching thematic areas including theories and methodologies, acquisition and development, comprehension and representation, production, control, and the cognitive consequences of bilingualism. The handbook serves as an informative overview for researchers interested in cognitive bilingualism and the logic of theoretical and experimental approaches to language science. It also functions as an instrumental source of readings for anyone interested in bilingual processing.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Schwieter, John W. (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107060586
    Weitere Identifier:
    9781107060586
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ES 750
    Schriftenreihe: Cambridge handbooks in language and linguistics
    Schlagworte: Bilingualism; Education, Bilingual; Language acquisition; Second language acquisition; Language and languages; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General
    Umfang: XVIII, 841 S., Ill., grapische Darstellungen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index