Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Acquiring pragmatics
    social and cognitive perspectives
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    During the past decades, pragmatics has been a rapidly growing field of study, and considerable paradigm shifts have occurred. From the study of socially determined rules governing the production of speech acts, pragmatics has now also become part of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 951882
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Ccb-2930
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 092/071
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 940 Z94
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K-1 5/563
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I q 2/898
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/440/1466
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 5507
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    BFY 6201-650 8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    During the past decades, pragmatics has been a rapidly growing field of study, and considerable paradigm shifts have occurred. From the study of socially determined rules governing the production of speech acts, pragmatics has now also become part of the cognitive sciences, and aims at understanding how listeners bridge the gap between the under-determined linguistic meaning of utterances and the full-blown speaker's meaning. Acquiring Pragmatics is a comprehensive synthesis of state-of-the-art research on the acquisition of pragmatics, covering both social and cognitive dimensions. The text introduces advanced undergraduate and graduate students, as well as scholars from neighboring fields of study to the current topics of research in theoretical pragmatics, the issues they raise for language acquisition research and the new experimental designs that have been developed to address them empirically

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780415746441; 9780415746427
    Weitere Identifier:
    9780415746441
    RVK Klassifikation: ER 910 ; ER 940
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Discourse analysis; Pragmatics; Speech acts (Linguistics); Cognitive grammar; Language acquisition
    Umfang: XII, 202 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Lexical pragmatics and theory of mind
    the acquisition of connectives
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    bestellt
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027287571
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Pragmatics & beyond new series ; volume 201
    Schlagworte: Grammar, Comparative and general; Language acquisition; Pragmatics; Discourse analysis
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 192 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Lexical pragmatics and theory of mind
    the acquisition of connectives
    Erschienen: [2010]; © 2010
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    The concept of theory of mind (ToM), a hot topic in cognitive psychology for the past twenty-five years, has gained increasing importance in the fields of linguistics and pragmatics. However, even though the relationship between ToM and verbal... mehr

    Zugang:
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    The concept of theory of mind (ToM), a hot topic in cognitive psychology for the past twenty-five years, has gained increasing importance in the fields of linguistics and pragmatics. However, even though the relationship between ToM and verbal communication is now recognized, the extent, causality and full implications of this connection remain mostly to be explored. This book presents a comprehensive discussion of the interface between language, communication, and theory of mind, and puts forward an innovative proposal regarding the role of discourse connectives for this interface. The proposed analysis of connectives is tested from the perspective of their acquisition, using empirical methods such as corpus analysis and controlled experiments, thus placing the study of connectives within the emerging framework of experimental pragmatics. Lexical Pragmatics and Theory of Mind -- Editorial page -- Title page -- LCC data -- Table of content -- Acknowledgments -- Introduction -- 1. The concept of theory of mind in pragmatics -- 1.1 Defining theory of mind -- 1.1.1 The false belief task -- 1.1.2 Problems and controversies related to the false belief task -- 1.1.3 Acquired concept or innate mental module? -- 1.1.4 Arguments from the neuroscience of theory of mind -- 1.2 Theory of mind and theories of verbal communication -- 1.2.1 The code model of communication -- 1.2.2 Grice's model of communication -- 1.2.3 Relevance theory -- 1.2.4 A specialized sub-module of theory of mind dedicated to verbal communication? -- 1.3 Summary -- 2. The co-acquisition of language and theory of mind -- 2.1 The main stages of language acquisition -- 2.2 The development of theory of mind abilities -- 2.2.1 The main stages of theory of mind development -- 2.2.2 What do the developmental stages of theory of mind tell us about the nature of this cognitive ability? -- 2.2.3 Individual differences in theory of mind development -- 2.3 Interdependence of language and theory of mind -- 2.3.1 Pragmatic competence: Between language and theory of mind -- 2.3.2 The role of language in theory of mind development -- 2.3.3 Theory of mind development as a pre-requisite for language acquisition -- 2.3.4 The development of language and theory of mind: A mutual influence scenario -- 2.4 Summary -- 3. Insights from autism on language and theory of mind -- 3.1 Autism: A definition -- 3.1.1 The biological basis of autism -- 3.1.2 The autistic spectrum -- 3.2 Language and communication impairments in autism -- 3.2.1 Handling the formal aspects of language -- 3.2.2 Pragmatic abilities -- 3.3 The mindblindness hypothesis -- 3.3.1 The nature of theory of mind impairment in autism.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027287571
    Schriftenreihe: Array ; volume 201
    Schlagworte: Discourse analysis; Grammar, Comparative and general ; Connectives; Language acquisition; Pragmatics; Electronic books
    Umfang: 1 online resource
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources