Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. The written world
    space, literature, and the chorological imagination in early modern France
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Northwestern University Press, Evanston, Illinois

    "In The Written World: Space, Literature, and the Chorological Imagination in Early Modern France, Jeffrey N. Peters argues that geographic space may be understood as a foundational, originating principle of literary creation. By way of an innovative... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 46241
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    H VII u 564k
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/2529
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.3538
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "In The Written World: Space, Literature, and the Chorological Imagination in Early Modern France, Jeffrey N. Peters argues that geographic space may be understood as a foundational, originating principle of literary creation. By way of an innovative reading of chora, a concept developed by Plato in the Timaeus and often construed by philosophical tradition as "space," Peters shows that canonical literary works of the French seventeenth century are guided by what he calls a "chorological" approach to artistic invention. The chorological imagination describes the poetic as a cosmological event that gives location to--or, more accurately, in Plato's terms, receives--the world as an object of thought. In analyses of well-known authors such as Corneille, Molière, Racine, and Madame de Lafayette, Peters demonstrates that the apparent absence of physical space in seventeenth-century literary depiction indicates a subtle engagement with, rather than a rejection of, evolving principles of cosmological understanding. Space is not absent in these works so much as transformed in keeping with contemporaneous developments in early modern natural philosophy. The Written World will appeal to philosophers of literature and literary theorists as well as scholars of early modern Europe and historians of science and geography."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780810136977; 081013697X; 9780810136984; 0810136988
    Schriftenreihe: Rethinking the early modern
    Schlagworte: French literature; Space and time in literature; Imagination in literature
    Umfang: xii, 260 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Index

    :

  2. Literature and truth
    imaginative writing as a medium for ideas
    Erschienen: [2018]; ©2018
    Verlag:  Brill, Rodopi, Leiden

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 290.7/225
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2019/7092
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    280535 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4457
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004356849
    RVK Klassifikation: EC 5900 ; HG 400
    Schriftenreihe: Costerus ; New series, volume 222
    Schlagworte: Imagination in literature; Literature; Literature; Literature
    Umfang: XIV, 222 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 211-220

    Auch als Online-Ausgabe erschienen

  3. Imagination and science in Romanticism
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Johns Hopkins University Press, Baltimore

    Imagining dynamic matter: Percy Shelley, Prometheus unbound and the chemistry and physics of matter -- William Blake and the neurological imagination: romantic science, nerves, and the emergent self -- The physiological imagination and Coleridge's... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 41510
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 599
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2019 A 5065
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:HC:372:Sha::2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1131 S524 I31
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    68/10925
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HL 1131 S524
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    71.616
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Imagining dynamic matter: Percy Shelley, Prometheus unbound and the chemistry and physics of matter -- William Blake and the neurological imagination: romantic science, nerves, and the emergent self -- The physiological imagination and Coleridge's Biographia -- Obstetrics and embryology: science and imagination in Frankenstein "In Imagination and Science in Romanticism, Richard Sha challenges the idea that the imagination could only be applied to the literary and that its primary role was to transcend scientific concerns. Sha shows how the imagination functioned within physics and chemistry in Prometheus Unbound, neurology in Blake's Four Zoas, physiology in Coleridge's Biographia Literaria, and obstetrics and embryology in Frankenstein. Sha also shows how the imagination was used in the scientific community, highlighting as primary examples the work of Davy, Faraday, Priestley, Kant, Mary Somerville, Oersted, Marcet, Swedenborg, Blumenbach, Buffon, Erasmus Darwin, and Von Baer, among others. Both fields profited from thinking about how the imagination could cooperate with reason and how hypotheses that had the possibility of actuality could benefit their work" --

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1421425785; 9781421425788
    Weitere Identifier:
    9781421425788
    RVK Klassifikation: HL 1031 ; HL 1101 ; HL 1131
    Schlagworte: English literature; Science in literature; Imagination in literature; Romanticism; Discoveries in science; English literature; Science in literature; Imagination in literature; Romanticism; Discoveries in science
    Umfang: xi, 327 Seiten, 1 Illustration, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 289-315. - Seite 289 nicht paginiert