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  1. Windows and mirrors
    interaction design, digital art, and the myth of transparency
    Erschienen: 2003
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    The experience of digital art and how it is relevant to information technology.In Windows and Mirrors: Interaction Design, Digital Art, and the Myth of Transparency, Jay David Bolter and Diane Gromala argue that, contrary to Donald Norman's famous... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The experience of digital art and how it is relevant to information technology.In Windows and Mirrors: Interaction Design, Digital Art, and the Myth of Transparency, Jay David Bolter and Diane Gromala argue that, contrary to Donald Norman's famous dictum, we do not always want our computers to be invisible "information appliances." They say that a computer does not feel like a toaster or a vacuum cleaner; it feels like a medium that is now taking its place beside other media like printing, film, radio, and television. The computer as medium creates new forms and genres for artists and designers; Bolter and Gromala want to show what digital art has to offer to Web designers, education technologists, graphic artists, interface designers, HCI experts, and, for that matter, anyone interested in the cultural implications of the digital revolution.In the early 1990s, the World Wide Web began to shift from purely verbal representation to an experience for the user in which form and content were thoroughly integrated. Designers brought their skills and sensibilities to the Web, as well as a belief that a message was communicated through interplay of words and images. Bolter and Gromala argue that invisibility or transparency is only half the story; the goal of digital design is to establish a rhythm between transparency--made possible by mastery of techniques--and reflection--as the medium itself helps us understand our experience of it.The book examines recent works of digital art from the Art Gallery at SIGGRAPH 2000. These works, and their inclusion in an important computer conference, show that digital art is relevant to technologists. In fact, digital art can be considered the purest form of experimental design; the examples in this book show that design need not deliver information and then erase itself from our consciousness but can engage us in an interactive experience of form and content.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gromala, Diane (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262268998; 026226899X
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Digital communications; Web sites ; Design; Computer art; Multimedia systems; Human-computer interaction; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; DESIGN/Interactive Design
    Umfang: 1 online resource (xi, 182 pages), illustrations.
  2. Medien, Computer, Realität
    Wirklichkeitsvorstellungen und Neue Medien
    Autor*in:
    Erschienen: 2003
    Verlag:  Suhrkamp, Frankfurt am Main

    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Albstadt
    SoAl 15
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    AP 11800 K89
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    AP 11800 K89
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für Grafik und Buchkunst, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    FH 2004:12323
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 11800 KRAE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    AP 11800 KRAE
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Institut für Philosophie, Bibliothek
    Me Sa Krä 1 a
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    MS 7850 K89 M4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEB 100 0416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    2005 A 1662
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Krämer, Sybille (Hrsg.)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3518289799
    RVK Klassifikation: AP 11800 ; MS 7850 ; CC 5200
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl., [Nachdr.]; 3. Aufl
    Schriftenreihe: Suhrkamp-Taschenbuch Wissenschaft ; 1379
    Schlagworte: Human-computer interaction; Virtual reality
    Umfang: 328 S, 18 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Auswahlbibliogr. S. 297 - 325