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  1. Spracherkennung für Autoren
  2. La numérisation des œuvres littéraires par Google
    Enjeux et conséquences pour la France
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Éditions universitaires européennes, Saarbrücken

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783639508819; 3639508815
    Weitere Identifier:
    9783639508819
    DDC Klassifikation: Sozialwissenschaften (300)
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Electronic book text; communication; droit; édition; Edition; Europe; Europeana; France; Google; information; innovation; monde; numérisation; art et sciences humaines; liseuse; projet Gutenberg; (VLB-WN)1741: Medien, Kommunikation/Allgemeines, Lexika
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Lizenzpflichtig. - Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  3. HiN : Alexander von Humboldt im Netz = Humboldt Digital Library

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Baron, Frank (Verfasser); Clark, Rex (Verfasser); Doherr, Detlev (Verfasser); Griep, Wolfgang (Verfasser); Schnöpf, Markus (Verfasser); Ette, Ottmar (Herausgeber); Knobloch, Eberhard (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    Enthalten in: HIN; Potsdam : Univ., Inst. für Romanistik [u.a.], 2000-; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: bildende Kunst; Frederic Edwin Church; Humboldt als Vorbild; Gottfried August Bürger; Italienische Reise; Johann Wolfgang von Goethe; Münchhausen; Elektronische Edition; Google; Humboldt Digital Library; Pflanzengeographie; Volltext; Orinoco; Relation historique; Umkreisquellen; 1799-1804; Bibliographie; Multilingualität; Netzwerke des Wissens; Ottmar Ette; 1700-1900; Digital Library; Islas Canarias; Proyecto Humboldt
    Umfang: Online-Ressource
  4. The Humboldt Digital Library
    Exploring Innovative Structures
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Universität Potsdam, Potsdam ; Universitätsverlag Potsdam

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: In: HIN : Alexander von Humboldt im Netz ; international review for Humboldtian studies, VI, 10, S. 30-34
    Weitere Schlagworte: Elektronische Edition; Google; Humboldt Digital Library; Pflanzengeographie; Volltext
    Umfang: Online-Ressource
  5. Big bang art history
    Verlag:  arthistoricum.net, Heidelberg

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: International journal for digital art history; München : Graphentis-Verl., 2015-; Online-Ressource
    Schlagworte: Google; Kunstwissenschaft; Museumskunde; Digitalisierung; Digital Humanities; Zukunft
    Bemerkung(en):

    Enthalten in: 3(2018), Seite 134-139

  6. Google, la presse et les journalistes
    analyse interdisciplinaire d'une situation de coopétition
    Erschienen: [Septembre 2015]; © 2015
    Verlag:  Institut de Droit de la Concurrence, [Paris]

    Cet ouvrage présente les relations entre Google et les éditeurs de presse d'un point de vue technique, économique, juridique, social et politique. L'étude démontre comment les conditions et les modalités de captation du trafic Internet sont... mehr

    Max-Planck-Institut für Innovation und Wettbewerb / Max-Planck-Institut für Steuerrecht und Öffentliche Finanzen, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Cet ouvrage présente les relations entre Google et les éditeurs de presse d'un point de vue technique, économique, juridique, social et politique. L'étude démontre comment les conditions et les modalités de captation du trafic Internet sont susceptibles d'influencer le travail des journalistes, la structure des sites de presse et les lignes éditoriales. L'ouvrage décrit ce que les éditeurs français communiquent à Google, par quels moyens et à quel prix, pour quels résultats espérés, à l'issue de quelles concessions. L'auteur a rencontré et interrogé les principaux acteurs de la presse française et analysé les stratégies mises en oeuvre pour franchir le prisme du moteur de recherche et optimiser la visibilité de leur production

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Balle, Francis (Verfasser eines Vorworts); Sonnac, Nathalie (Verfasser eines Vorworts)
    Sprache: Französisch; Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9791094201046
    Schlagworte: Google; Recherche sur Internet; Information électronique; Neutralité de l'Internet; Journaux / Édition / Innovations technologiques
    Umfang: 424 Seiten, Diagramme, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Université Paris 2, 2013

    :

  7. Der Google-Effekt
    Die Bildung markenspezifischer Verben
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Logos Verlag, Berlin

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783832598389
    RVK Klassifikation: QP 624 ; GC 9454
    Schlagworte: Google; Verbderivate; Wortbildung, Neologismen; Markennamen, Markenentwicklung; Wortschatzerweiterung, Markenlinguistik
    Umfang: 1 Online-Ressource
  8. Mood and mobility
    navigating the emotional spaces of digital social networks
    Erschienen: [2016]; ©2016
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts ;

    We are active with our mobile devices; we play games, watch films, listen to music, check social media, and tap screens and keyboards while we are on the move. In Mood and Mobility, Richard Coyne argues that not only do we communicate, process... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    We are active with our mobile devices; we play games, watch films, listen to music, check social media, and tap screens and keyboards while we are on the move. In Mood and Mobility, Richard Coyne argues that not only do we communicate, process information, and entertain ourselves through devices and social media; we also receive, modify, intensify, and transmit moods. Designers, practitioners, educators, researchers, and users should pay more attention to the moods created around our smartphones, tablets, and laptops. Drawing on research from a range of disciplines, including experimental psychology, phenomenology, cultural theory, and architecture, Coyne shows that users of social media are not simply passive receivers of moods; they are complicit in making moods. Devoting each chapter to a particular mood -- from curiosity and pleasure to anxiety and melancholy -- Coyne shows that devices and technologies do affect people's moods, although not always directly. He shows that mood effects are transitional; different moods suit different occasions, and derive character from emotional shifts. Furthermore, moods are active; we enlist all the resources of human sociability to create moods. And finally, the discourse about mood is deeply reflexive; in a kind of meta-moodiness, we talk about our moods and have feelings about them. Mood, in Coyne's distinctive telling, provides a new way to look at the ever-changing world of ubiquitous digital technologies.

     

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