Ergebnisse für *

Es wurden 12 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

Sortieren

  1. Asian fusion
    new encounters in the Asian-German avant-garde
  2. Asian Fusion
    New Encounters in the Asian-German Avant-Garde
  3. The Case of Literature
    Forensic Narratives from Goethe to Kafka
    Autor*in: Höcker, Arne
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    In The Case of Literature, Arne Höcker offers a radical reassessment of the modern European literary canon. His re-interpretations of Goethe, Schiller, Büchner, Döblin, Musil, and Kafka show how literary and scientific narratives have determined each... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In The Case of Literature, Arne Höcker offers a radical reassessment of the modern European literary canon. His re-interpretations of Goethe, Schiller, Büchner, Döblin, Musil, and Kafka show how literary and scientific narratives have determined each other over the past three centuries, and he argues that modern literature not only contributed to the development of the human sciences but also established itself as the privileged medium for a modern style of case-based reasoning.The Case of Literature deftly traces the role of narrative fiction in relation to the scientific knowledge of the individual from 18th century psychology and pedagogy to 19th century sexology and criminology, and 20th century psychoanalysis. Höcker demonstrates how modern authors consciously engaged casuistic forms of writing to arrive at new understandings of literary discourse that correspond to major historical transformations in the function of fiction. He argues for the centrality of literature to changes in the conceptions of psychological knowledge production around 1800, legal responsibility and institutionalized forms of decision making throughout the 19th century, and literature's own realist demands in the early 20th century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501749384
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: German Studies; Justice in literature, psychoanalysis, Freud, Criminology, medicine in literature; Legal History & Studies; LITERARY CRITICISM / European / General; Case studies in literature; German prose literature; German prose literature; Literature and morals
    Umfang: 1 online resource (252 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Sep 2020)

  4. Germanistik im Kontext des LMD-Systems
    didaktische und curriculare Herausforderungen einer regionalen Hochschulpolitik für das Deutsch-Studium in Westafrika
  5. Arbeit am Bild
    Christoph Schlingensief und die Tradition
    Autor*in:
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Verlag Wilhelm Fink, Paderborn

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peter Scheinpflug, Peter (Herausgeber); Thomas Wortmann, Thomas (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783770565344; 3770565347
    Weitere Identifier:
    9783770565344
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Auflage/Ausgabe: 2020. Auflage
    Weitere Schlagworte: Aktionskunst; Contemporary Art; Deutscher Film; Film Studies; Filmwissenschaft; Gegenwartskunst; German Film; German Studies; Germanistik; Performance; Performance Studies; Postdramatic Theatre; Postdramatik; Theater; Theaterwissenschaft; Theatre; Volksbühne
    Umfang: 245 Seiten, 23.3 cm x 15.7 cm
  6. Competing Germanies
    Nazi, antifascist, and Jewish theater in German Argentina, 1933-1965
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London ; Cornell University Library

    Following World War II, German antifascists and nationalists in Buenos Aires believed theater was crucial to their highly politicized efforts at community-building, and each population devoted considerable resources to competing against its rival... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Following World War II, German antifascists and nationalists in Buenos Aires believed theater was crucial to their highly politicized efforts at community-building, and each population devoted considerable resources to competing against its rival onstage. Competing Germanies tracks the paths of several stage actors from European theaters to Buenos Aires and explores how two of Argentina's most influential immigrant groups, German nationalists and antifascists (Jewish and non-Jewish), clashed on the city's stages. Covered widely in German- and Spanish-language media, theatrical performances articulated strident Nazi, antifascist, and Zionist platforms. Meanwhile, as their thespian representatives grappled onstage for political leverage among emigrants and Argentines, behind the curtain, conflicts simmered within partisan institutions and among theatergoers. Publicly they projected unity, but offstage nationalist, antifascist, and Zionist populations were rife with infighting on issues of political allegiance, cultural identity and, especially, integration with their Argentine hosts.Competing Germanies reveals interchange and even mimicry between antifascist and nationalist German cultural institutions. Furthermore, performances at both theaters also fit into contemporary invocations of diasporas, including taboos and postponements of return to the native country, connections among multiple communities, and forms of longing, memory, and (dis)identification. Sharply divergent at first glance, their shared condition as cultural institutions of emigrant populations caused the antifascist Free German Stage and the nationalist German Theater to adopt parallel tactics in community-building, intercultural relationships, and dramatic performance.Its cross-cultural, polyglot blend of German, Jewish, and Latin American studies gives Competing Germanies a wide, interdisciplinary academic appeal and offers a novel intervention in Exile studies through the lens of theater, in which both victims of Nazism and its adherents remain in focus

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  7. Rechtsgefühl
    Subjektivierung in Recht und Literatur um 1800
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Wilhelm Fink Verlag, Paderborn

    Der Mensch wird im 18. Jahrhundert juridisch als Träger von Rechten und anthropologisch nicht nur als vernünftiges, sondern vor allem auch als empfindsames Wesen entworfen, das sich sowohl moralisch als auch rechtlich vom Vermögen des Gefühls leiten... mehr

    Zugang:
    Verlag (Lizenzpflichtig)
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    eBook Scholars EBS
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe

     

    Der Mensch wird im 18. Jahrhundert juridisch als Träger von Rechten und anthropologisch nicht nur als vernünftiges, sondern vor allem auch als empfindsames Wesen entworfen, das sich sowohl moralisch als auch rechtlich vom Vermögen des Gefühls leiten lassen kann und soll. Das menschliche Herz wird so zum metaphorischen Quell des Rechts und rückt im gleichen Zug in den Fokus von Regierungs- und Erziehungstechnologien. Florian Schmidt arbeitet in seiner interdisziplinär angelegten Studie die wechselseitige Bezogenheit von Recht und Gefühl in literarischen, juridischen und philosophischen Texten um 1800 heraus und profiliert das Rechtsgefühl als ein für die Subjektbildung in der Moderne zentrales Konzept. Dieses erweist sich dabei als eine Kippfigur zwischen Ermächtigung und Unterwerfung: Einerseits legitimiert es emanzipatorische Forderungen nach Grund- und Menschenrechten und politischer Partizipation, andererseits wird das Subjekt von gouvernementalen Machttechnologien durchdrungen, die seine Regierbarkeit sicherstellen sollen.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schneider, Manfred
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846764619
    Auflage/Ausgabe: 2020
    Schriftenreihe: Literatur und Recht
    Schlagworte: Kulturwissenschaft; Literaturwissenschaft; Gouvernementalität; Cultural Studies; Subjektivität; Germanistik; Kleist; subjectivity; Goethe; Schiller; Governmentality; law and literature; German Studies; Uhland
  8. Germanistik im Kontext des LMD-Systems
    Didaktische und curriculare Herausforderungen einer regionalen Hochschulpolitik für das Deutsch-Studium in Westafrika
    Autor*in:
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Peter Lang, Bern ; Berlin ; Bruxelles ; New York ; Oxford ; Warzawa ; Wien

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ahouli, Akila
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783034338837; 303433883X
    RVK Klassifikation: GB 3060
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430)
    Schriftenreihe: Array ; Band 137
    Weitere Schlagworte: Ahouli; Akila; curriculare; Deutsch; Didaktische; Döring; Employability; German Studies; Germanistik; Gert; Hans; Herausforderungen; Hochschulpolitik; Internationalität; Kontext; Kooperation; Mobilität; Modularisierung; Reform; regionalen; Roloff; Semestrialisierung; Studium; Systems; Ulrike; Westafrika
    Umfang: 171 Seiten, 22.5 cm x 15 cm, 361 g
  9. Arbeit am Bild
    Christoph Schlingensief und die Tradition
    Autor*in:
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Verlag Wilhelm Fink, Paderborn

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Ausführliche Beschreibung (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Scheinpflug, Peter; Wortmann, Thomas
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783846765340
    Weitere Identifier:
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Schriftenreihe: Inter/Media
    Weitere Schlagworte: Aktionskunst; Contemporary Art; Deutscher Film; Film Studies; Filmwissenschaft; Gegenwartskunst; German Film; German Studies; Germanistik; Performance; Performance Studies; Postdramatic Theatre; Postdramatik; Theater; Theaterwissenschaft; Theatre; Volksbühne
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Erscheint voraussichtlich August 2020

  10. Competing Germanies
    Nazi, antifascist, and Jewish theater in German Argentina, 1933-1965
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca ; London ; Cornell University Library

    Following World War II, German antifascists and nationalists in Buenos Aires believed theater was crucial to their highly politicized efforts at community-building, and each population devoted considerable resources to competing against its rival... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Augsburg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Following World War II, German antifascists and nationalists in Buenos Aires believed theater was crucial to their highly politicized efforts at community-building, and each population devoted considerable resources to competing against its rival onstage. Competing Germanies tracks the paths of several stage actors from European theaters to Buenos Aires and explores how two of Argentina's most influential immigrant groups, German nationalists and antifascists (Jewish and non-Jewish), clashed on the city's stages. Covered widely in German- and Spanish-language media, theatrical performances articulated strident Nazi, antifascist, and Zionist platforms. Meanwhile, as their thespian representatives grappled onstage for political leverage among emigrants and Argentines, behind the curtain, conflicts simmered within partisan institutions and among theatergoers. Publicly they projected unity, but offstage nationalist, antifascist, and Zionist populations were rife with infighting on issues of political allegiance, cultural identity and, especially, integration with their Argentine hosts.Competing Germanies reveals interchange and even mimicry between antifascist and nationalist German cultural institutions. Furthermore, performances at both theaters also fit into contemporary invocations of diasporas, including taboos and postponements of return to the native country, connections among multiple communities, and forms of longing, memory, and (dis)identification. Sharply divergent at first glance, their shared condition as cultural institutions of emigrant populations caused the antifascist Free German Stage and the nationalist German Theater to adopt parallel tactics in community-building, intercultural relationships, and dramatic performance.Its cross-cultural, polyglot blend of German, Jewish, and Latin American studies gives Competing Germanies a wide, interdisciplinary academic appeal and offers a novel intervention in Exile studies through the lens of theater, in which both victims of Nazism and its adherents remain in focus

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
  11. The Case of Literature
    Forensic Narratives from Goethe to Kafka
    Autor*in: Höcker, Arne
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    In The Case of Literature, Arne Höcker offers a radical reassessment of the modern European literary canon. His re-interpretations of Goethe, Schiller, Büchner, Döblin, Musil, and Kafka show how literary and scientific narratives have determined each... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Augsburg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In The Case of Literature, Arne Höcker offers a radical reassessment of the modern European literary canon. His re-interpretations of Goethe, Schiller, Büchner, Döblin, Musil, and Kafka show how literary and scientific narratives have determined each other over the past three centuries, and he argues that modern literature not only contributed to the development of the human sciences but also established itself as the privileged medium for a modern style of case-based reasoning.The Case of Literature deftly traces the role of narrative fiction in relation to the scientific knowledge of the individual from 18th century psychology and pedagogy to 19th century sexology and criminology, and 20th century psychoanalysis. Höcker demonstrates how modern authors consciously engaged casuistic forms of writing to arrive at new understandings of literary discourse that correspond to major historical transformations in the function of fiction. He argues for the centrality of literature to changes in the conceptions of psychological knowledge production around 1800, legal responsibility and institutionalized forms of decision making throughout the 19th century, and literature's own realist demands in the early 20th century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501749384
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Signale: Modern German Letters, Cultures, and Thought
    Schlagworte: German Studies; Justice in literature, psychoanalysis, Freud, Criminology, medicine in literature; Legal History & Studies; LITERARY CRITICISM / European / General; Case studies in literature; German prose literature; German prose literature; Literature and morals
    Umfang: 1 online resource (252 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 15. Sep 2020)

  12. Arbeit am Bild
    Christoph Schlingensief und die Tradition
    Autor*in:
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Verlag Wilhelm Fink, Paderborn

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Peter Scheinpflug, Peter (Herausgeber); Thomas Wortmann, Thomas (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783770565344; 3770565347
    Weitere Identifier:
    9783770565344
    DDC Klassifikation: Fotografie, Fotografien, Computerkunst (770)
    Auflage/Ausgabe: 2020. Auflage
    Weitere Schlagworte: Aktionskunst; Contemporary Art; Deutscher Film; Film Studies; Filmwissenschaft; Gegenwartskunst; German Film; German Studies; Germanistik; Performance; Performance Studies; Postdramatic Theatre; Postdramatik; Theater; Theaterwissenschaft; Theatre; Volksbühne
    Umfang: 245 Seiten, 23.3 cm x 15.7 cm